Kalevan lastentalon puolesta

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Kalevan lastentalon puolesta.

Petsamon poika

#1 Kalevan lastentalon kuntoselvitys

10.04.2013 19:01

Kuulin eräältä luotettavalta taholta, että Kalevan lastentalossa ei olisi mitään perustavaa laatuista vikaa. Tietyt piirit ovat suhmuroineet talon myynnin korkean tonttimaan hinnan takia ja tekaisseet kuntoselvitykseen ongelmia, joita ei todellisuudessa olisi edes olemassa. Rakennusliikkeillähän on luonnollisesti intressinsä hyvällä paikalla olevaan tonttiin ja myyjällä tietenkin omansa, mitä ne sitten rahan lisäksi voivatkaan olla.

Kyse on siis siitä, että Kalevan lastentalossa ei olisi todellisia vaurioita, vaan ne olisi tekaistu kuntoselvityksessä. Tässä olisi esim. jollekin Aamulehden osaavalle toimittajalle selvityksen paikka. Saatanpa itse olla yhteydessä Aamulehteen.
Petsamon kulmilta huutelen minäkin

#2 Re: Kalevan lastentalon kuntoselvitys

16.04.2013 20:17

#1: Petsamon poika - Kalevan lastentalon kuntoselvitys

Minusta pöyristyttävintä tässä toiminnassa on se, millä tavalla korvaava hoito päiväkotien lapsille on järjestetty, ja kuinka siitä on tiedotettu lasten vanhemmille. Kissanmaan koulu ja Kalevanharjun päiväkoti eivät ole kohtuullisen matkan päässä monille Kalevassa, Tammelassa ja Petsamossa asuvalle perheelle. Eikö muka todella löytynyt korvaavaa tonttia, jolle siirtoparakit voitaisiin sijoittaa lähempää kuin Kissanmaalta? Ja jos ei ole suunnitelmaa siitä, mihin uusi päiväkoti tällä alueella rakennetaan, niin miten voidaan tehdä päätös kahden melko ison päivähoidon tarjoajan siirtämisestä pois alueelta. Huonoa suunnittelua, jos minulta kysyttäisiin.

Kissanmaalle siirtoa muuten perusteltiin osittain sillä, että "Kissanmaan koulu sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella". Nojoo, riippuu varmaankin siitä, missä päin kaupunkia asuu. Itselleni ainakin hoito- ja työmatkojan järjestäminen tulee olemaan aivan mahdotonta ->minulla ei ole autoa, eikä kolmonen todellakaan kuljeta Kissanmaan koululle. Joudun ihan tosissani siis miettimään mahdollisuuksia siirtyä tekemään lyhennettyä työpäivää, että pystyn käyttämään lapseni esikoulussa ja päivähoidossa. Mitkähän sen kustannukset mahtaisivat olla kaupungille...

Olen yrittänyt saada ongittua lisätietoa päätöksestä esimerkiksi tilakeskuksen toimitusjohtajalta sekä päivähoidon johdolta (varhaiskasvatuspäällikkö, aluejohtaja), mutta aika hiljaista on ollut. Aion jatkaa kyselyä ja haluan myös vastauksia sekä oikeat perusteet sille, miksi, milloin ja kuka tällaisen päätöksen on tehnyt. Etenkin siinä vaiheessa, jos näitä vastauksia ei tule, olisi tosiaankin aihetta syväluotaavalle tutkivalle journalismille, eikä pelkästään Aamulehdessä vaan myös muissa medioissa.

Olen muuten ymmärtänyt, että myös Kissanmaan koululaiset ja heidän vanhempansa ovat kaikkea muuta kuin tyytyväisiä tulevaan muutokseen; koulun piha-alue pienenee, aamuruhkat koulun lähialueilla räjähtävät käsiin ja yleinen levottomuus lisääntyy. Muutenkin täydet aamuruuhkabussit repeävät varmaan liitoksistaan. Tämä päätös siis vaikuttaa peräti neljän kaupunginosan lapsiperheiden elämään - eikä kukaan voita, väittäisin, että ei edes kaupunki. Tässähän olisi jo suorastaan kansanliikkeen paikka!

Ive

#3 Re: Kalevan lastentalon kuntoselvitys

24.04.2013 20:19

#1: Petsamon poika - Kalevan lastentalon kuntoselvitys

Olen kuullut samaa. Ja siksi olen tästä niin tuohduksissani. Ota ihmeessä yhteyttä, mutta joku oli yrittänyt ja se oli torpattu., Taitaa olla Aamulehden kriittisyys riippuvainen joistain raha-hanoista. En tiedä varmaksi sanoa, mutta pliis yritä toki. Jos tuo loistava talo jyrätään, niin mä olen siellä sitten edessä seisomassa.

 

Ive

#4 Re: Re: Kalevan lastentalon kuntoselvitys

24.04.2013 20:24

#2: Petsamon kulmilta huutelen minäkin - Re: Kalevan lastentalon kuntoselvitys

Juuri näin, laitetaan lapset kiireisimmän ohitustien kaasujen ja nousurampin viereen kuuntelemaan ambulansseja joka 20 minuutti. Toooodella hienoa suunnittelua. NOT!

Kyllä lehtikirjoittelu on nyt prioriteetti. Sain luvan laittaa hoitopaikkaan mainoksia tästä adressista. Joten laitan niitä huomenna.

 


Vieras

#5

22.05.2013 09:45

Kalevan lastentarha ei saa jäädä pois. Nimittäin tällä alueella on paljon lapsiperheitä ja tulee olemaan ja mikä olisikaan parempi ja idyllisempi paikka kuin Saukonpuiston vieressä, john lapsia voi viedä luistelemaan, pelaamaan peläjä, jolloin myös lapset oppivat liikkumaan ja mahdollisesti innostuvat siitä. Nythän lasten keskipaino on noussut ja varmaan osasyy siihen on että tarha ton sijjoitettu isojen teiden varteen jolloin lapsia ei helposti viedä muualla leikkimään.

Toinen syy on, että tarha on hyvin aidattu ja sen edessä oleva tie loppuu tarhan päätyyn. Eli vanhemmat pääsevät helposti lastensa luo mutta vaarallista tie liikennettä on harvoin.
Tarhan lähellä on myös Kaupin metsä johon lapset voivat mennä tutustumaan tai marjastaam, kun vetäjät niin haluavat, mutta summa summarun tämä tarha on yksi turvallisimmista ja sen ympäristö on erittäin eläväinen lapsille. Täytyy huomioida että tarhan piha on yllättävän iso ja plussaa siinä on että pihan sisäpuolella on ylämäki, jolloin lapsia voidaan viihdyttää eri tavoin.
Älkää lopettaka Kalevan lastentarhan toimintaa.
Kiitos

Vieras

#6

23.03.2016 17:34

Ihanteellinen kasvualusta virikkeineen lapselle,viehättävä ympäristö parhaiden yhteyksien varrella,lähellä kaikkea,viihtyisä ja monipuolinen leikkimahdollisuus,turvallinen ja viihtyisä.Vielä usein muistelen lämmöllä siellä vietettyä lapsuusaikaa!