Lampureiden adressi

Tsemppiä!

/ #18 Pitäkää puolenne lampurit

22.03.2013 11:03

Hyvä, että nostatte asian esille!
Mietin, että eikö tätä ohjelmaa koske kuluttajansuoja? Eikö ole kuluttajalle kaupattava tuote? Vai katsotaanko b to b kaupaksi? Missä luulisi olevan omat suojansa asiakkaille.
Jos koskee niin ohjelman valmistaja on korvausvelvollinen näistä ylimääräisistä kuluista, joita syntyy, kun korjailette koneen virheitä.
Kysyisin tuota vielä jostain! Ja sitten vaan laskua menemään. Varmaan tehokkain keino saada ohjelma toimivaksi... Tai sitten joutuvat vetämään markkinoilta moisen raakileen.
Jos ostan viallisen tuotteen niin myyjä/valmistaja tms joutuu korvaamaan minulle esim käyttämäni ajan, kun olen tuotetta kasannut (esim. hyllykkö), jos joudunkin sen palauttamaan, koska ei ole priimaa tms. Km-korvauksen joutuu maksamaan tuotteen palauttamisesta/vaihtamisesta. Eli, kun joudun ajelemaan tuotteen takia takaisin myymälään jne. Km-korvaus asia menee ehkä kauas tästä, mutta esimerkkinä vainen.
Ohjelman parissa tuhraantuneet tunnit kannattaa pitää ylhäällä, jos vaikka niistä sattuisikin saamaan korvauksen jostain. Ei välttämättä yksittäiselle lampurille ole iso summa, mutta alkaa tuntua valmistajalla, kun niitä tulee useammasta osoitteesta...