Vieras

/ #28

27.09.2014 13:30

Itse jo aikoja sitten tarhoilla toisen työn ohella työskennelleenä voin vain ihmetellä tätä vouhotusta. Se takaa toimeentuloa sellaisilla alueilla,jossa muuten työt ovat kaukana ja nuoret pakenee töiden perässä. Eläimillä ei todellakaan ole huonot olot! Itse olen pidellyt sylissäkin näitä ns. "stressaantuneita" eläimiä. Näiden "suojelijoiden"pitäisi itse tarkastella lähemmin omaa käyttäytymistään tunkeutuesaan eläinten "kotiin". Sinne ei voi mennä häiriköimään esim. pentuaikaan,jolloin emot puolustavat jälkikasvuaan ja todellakin stressaantuvat vieraista ihmisistä. Eläimet kyllä tunnistavat tarhalla normaalisti työskentelevät ihmiset hajuista,äänistä ja vaatteista!!! Muistavatko "aktivistit" myös pestä sekä desinfioida käyttämänsä varusteet tunkeutuessaan tarhalta toiselle. Miksi meiltä pitäisi lopettaa hyvin säännelty ja tarkkailtu elinkeino??? Itse en ainakaan voi kuvitella eläinten oloja Aasian maissa tai Venäjällä, siellä olisi suojelijoille todellakin töitä. Jättäkään nyt rauhaan rehelliset suomalaiset tarhaajat ja keskittykään johonkin tärkeämpään asiaan.Ja,tiedoksi vielä,en työskentele tarhauksen parissa vaan eteläisessä suomessa.