Koiran ottaminen kerrostaloasuntoon kiellettävä lailla

Jotkut osaa, jotkut ei

/ #34 Jos yksi on kusipää, se ei tarkoita että kaikki on

25.02.2015 17:54

Meillä on koiranpentu joka on kerrostalossa täysin hiljaa, niin öisin kuin päivisinkin. Emme ole missään kohtaa ravanneet yöllä ulkona, yöllä nukutaan. Ja meillä koira ei tee tarpeitaan kerrostalon pihalle, vaan hakeutuu aina lenkkipolun varrella johonkin puskan juureen. Meillä ei myöskään ikinä taajamassa olla vapaana.
Naapurihuoneistoissa on joissakin koiria, ja vaikka niistä osa ilmoittaa olemassaolostaan, niin kyllä täällä paljon enempi häiritsee lapset, tappelevat pariskunnat, ihmiset jotka ei tajua että yöllä todellakin suurin osa ihmisistä nukkuu.. ja varsinkin viikonloppusin naapuri joka ryyppää ja huudattaa musiikkia.
Tästä kaikesta huolimatta olen ihan itse asumismuotoni valinnut ja täysin tietoinen siitä että kerrostalossa nyt sattuu ne asumisen äänet hiukka enempi kuulumaan läpi.
Me koirien omistajat emme yhtään sen enempää tykkää niistä idioottiomistajista, jotka pitävät vapaana koiria joita eivät pysty hallitsemaan. Tai niitä jotka antavat koiransa paskoa keskelle jalkakäytävää ilman että keräävät ne pois. Tai niitä jotka hankkii koiran, vaikka kyseessä ois sellainen ihminen joka ei osaisi huolehtia edes pehmolelusta. Se, että tunnen joitakin silmälasipäisiä ihmisiä, jotka ovat ihan kusipäitä, ei tee kaikista silmälasipäisistä kusipäitä.. Näin se menee myös koirien omistajissa. On niitä vastuullisia omistajia siinä missä vastuuttomiakin.