Uusi koirapuisto Pikku Huopalahteen

/ #20 Re: Re: Kallioprtaan puisot

03.02.2016 15:29

#18: zillee - Re: Kallioprtaan puisot

Olen adressin laatija siksi, että mielestäni koirapuiston pitäisi olla sellaisella paikalla, jossa mahdollisimman moni asukas, lyhyenkin ajan puitteessa, voisi käydä. Jos on pitkä matka, se  estää käynnin. Ihan sivuhuomautuksena, miksi koirapuistot aina sijaitsevat varsin synkillä paikoilla, joihin ei juuri aurinko paista. Pikku-Huopalahden keskiössä oleva rantapaikka on ideaalinen  koirapuistolle, on riittävän kaukana asutuksesta,  ympärillä on  kaunista luontoa ja aurinkokin voi paistaa !

Koirapuisto ei saa olla vaarallinen koiralle eikä ihmiselle. Itselläni on pitkäselkäinen Welsh Corgi. Siksi jopa autosta ulos hypätessä pitää olla varovainen. En itsekään ole mikään "vuorikiipeilijä". Siksi Kallioportaan puisto on meillä poissa laskuista.

Mikäli koirapuisto sopii vain tietylle koira- ja ihmisryhmälle olisi hyvä myös, että Helsingin kaupungin rakennusosasto miettisi miten Kallioportaan koirapuistossa voidaan estää tapaturmat. Olen kuullut, että useampi koira on katkaissut jalkansa.  Varmasti myös henkilövahinkoja on tapahtunut. Harvat tietävät, että Helsingin Kaupunki on juridisesti vastuussa puistosta. Vastuusta voinee kaupunki vapautua kylteillä "ei suositella pienille koirille" tai "käyttö omalla vastuulla". Tosin voi olla, että koiranpuiston käyttäjien joukko Kallioportaan puistossa täten ennestään pienenisi.