Pro Kupari

Timo Lahtinen

/ #21 Kutsunne lauantain 16.6 mielenosoitukseenne

15.06.2012 13:34

Pro Kupari -liike on kutsunut myös Fortumilta edustajan lauantain 16.6. mielenosoitukseen vastaamaan kysymyksiin kaavoitusta koskien. Kiitämme Fortumissa kutsusta, mutta näkemyksemme on se, että asuinalueen kaavaluonnoksen käsittely on tällä hetkellä vaiheessa, jossa Fortumilla ei ole roolia. Hankehan on nyt normaalissa, kunnallisessa asemakaavaprosessissa, jossa suunnitelmat ovat julkisia ja asiasta kiinnostuneilla kansalaisilla on tilaisuus kertoa kommenttinsa kaavaluonnokseen ja myöhemmin kaavaehdotukseen. Nyt on juuri se aika, jolloin asemakaavasuunnitelmista voi ja pitääkin keskustella.

Fortumin tavoitteena on ollut saada Imatran kaupungin kanssa aikaan voimalaitosalueelle sellaiset kehittämissuunnitelmat, joilla historiallisesti ja maisemallisesti arvokasta aluetta saadaan kehitettyä arvoiseensa käyttöön. Samalla olemme halunneet avata suunnitelmissamme aluetta nykyistä paljon paremmin kaupunkilaisten virkistyskäyttöön. Asemakaavaluonnoksen taustalla on paljon muun muassa luontoarvoihin liittyvää selvitystyötä. Nämä selvitykset ja suunnitelmat ovat julkisia ja nähtävissä Imatran kaupungin verkkosivuilla. Jokaisella imatralaisella - ja muillakin - on mahdollisuus tutustua niihin ja luoda oma näkemyksensä siitä, kuinka Fortumin ja Imatran kaupungin omistamia maa-alueita tällä kaava-alueella halutaan kehittää jatkossa.

Toivotan aurinkoista viikonloppua Imatralle!

Timo Lahtinen, Fortum