Adressi Karijoen ja Isojoen löytöeläinten hyväksi

Vieras
Vieras

/ #5

06.01.2011 21:12

Itse olen ainakin useaan otteeseen yrittänyt kiinni Isojoen kunnan eläinlääkäriä tuloksetta, kun olen ottanut kiinni esim. löytökoiran. Olen ollut yhteydessä myös suoraan kuntaan.

Tuskinpa tässä on kyse siitä, että halutaan "kaverille rahat"! Huh, huh mikä väite. Eläinrakkaat ihmiset haluavat vain eläimille parasta ja toimivaa palvelua löytöeläinten kanssa. Kovinkaan monella ei ole mahdollisuutta itse säilyttää löytöeläimiä esim. yön yli varsinkaan näillä pakkasilla kun koiriakaan ei voi ulkotarhassa pitää ilman asianmukaisia koppeja ja suojia.

Itselläni ei ole tarkkaa tietoa siitä, miten korvaus löytöeläinpalveluille maksetaan. Onko sitten eläinkohtainen korvaus vai joku könttä summa per vuosi. Mikäli on joku kerran vuodessa maksettava korvaus, niin lienee kunnalle parempi, että saavat sitten rahalleen vastinetta.

Itselleni olisi ainakin erittäin tärkeätä oman eläimen kadotessa, että saisin kiinni mahdollisen löytöeläinpalvelun, mistä voin tiedustella onko eläin sinne tuotu tai voisin ilmoittaa eläimeni kadonneeksi. Ja mitenkäs sitten ne eläimet joiden omistajaa ei jostain syystä ole löytynyt, mihin ne menevät? Missä niistä nykyään ilmoitetaan? En ole nähnyt ainuttakaan ilmoitusta / tiedotetta Karijoella enkä Isojoella, että löytöeläin on talteenotettu ja omistajaa etsitään tai vastaavasti ilmoitusta siitä, että uutta kotia etsitään 15vrk säilytysajan jälkeen. Löytökoirilla on oikeus uuteen rakastavaan kotiin, mikäli omistajaa ei tavoiteta toki ymmärrän erittäin huonokuntoisten ja sairaiden koirien päästämisen paremmille metsäsrysmaille, mutta vasta sen jälkeen kun omistaja on yritetty tavoittaa. Mutta monet löytöeläimet ovat varmasti ihan hyväkuntoisia ja ansaitsevat uuden mahdollisuuden.