lahjus/vaalituki poliitikkojen erottava

Tasavaltalaisen demokraattiseen olemukseen ei kuulu, että vain kansalaiset jotka eivät ole varakkuudeltaan tavallisia kansalaisia, vaan ovat tulotasoltaan tai perittyjen varallisuusien, osakkeiden tai omaisuuksien haltioita, olisi näillä "avuilla" suuri oikeus tasavallasamme oikeus päättää mikä poliittinen puolue/henkilö on kelvollinen presidentiksi, kansanedustajaksi, kunnanvaltuutetuiksi, tai muuhun valtiolliseen tai kunnalliseen luottamustehtävään. Liikemiesten avoin tunnustus nähtiin tv:ssä jossa tunnustettiin "tarkoituksena saada vaaleissa porvarihallitus". Tarkoituksena liikemiehillä siis onkin tuottaa valtio, jossa liikemiesten "toimintaympäristö" tarkoittaa , pienet palkat, työehtosopimuksista määrää työnantaja, eläkeikä 80v, koulun-opiskelu käynti maksulliseksi, työaika joustavaksi 80 t/vko jne.
Nämä lahjus/vaalitukea saaneet eduskuntapuolueiden kansanedustejat ovat tehneet jo näitä yrityselämän toiveita esim. Kela-maksujen työnantaja maksujen siirto työläisten maksettavaksi n.1 miljardi euroa, eläkeiän nosto, paikallinen sopimisen lisääminen työehtosopimuksissa. Näitähän esimerkkejä riittää.