Oulun joukkoliikenteen parantaminen: Oulunsalo-keskusta-Linnanmaa

Ota yhteyttä adressin tekijään

Let’s improve public transportation Oulunsalo airport-city center-Linnanmaa

2015-03-13 09:38:07

PUBLIC TRANSPORTATION NEEDS FAIR IMPROVEMENT

We reclaim bus frequency of 20 minutes between Oulunsalo and city center. Now the rush-hour buses from Oulunsalo are so crowded that passangers waiting at the bus stops may become excluded. Correspondingly, since between 2 and 5 pm the buses from the city center are often utterly crowded with passangers travelling home or to the airport, entering and exiting the bus becomes slower and the journey may take up to one hour.

SERVICE NEEDED TO OULUNSALO AT WEEKEND NIGHTS

On Saturday and Sunday nights there are no connections from city center to Oulunsalo and the airport after 9.50 pm contrary to Haukipudas and Kiiminki, similar new parts of Oulu. People without an own car or driving licence (for example adolescents) living at Oulunsalo cannot participate culture life of the downtown. Furthermore, people coming home from an evening train must take a taxi to get to Oulunsalo.

RUSH-HOUR BUSES TO AND FROM LINNANMAA

Between 7.30 and 8.15 am and 3.30-4.30 pm buses are fully crowded. Sometimes buses cannot pick up all passangers and students come late.

PROPER PUBLIC TRANSPORTATION IS GENUINE SUSTAINABLE DEVELOPMENT

Sufficient public transportation could decrease need for private cars which cause traffic jams and require expensive infrastructure such as larger traffic routes and car parks.

Signing this demand you acknowledge the need for genuine improvement of the public transportation according to user data from the fare collection system of the buses to meet passenger needs.

The demand with 656 signers (439 in the Internet and 217 printed at the university) has been delivered to the city council for a presentation on March 23. More signatures until that date will demonstrate the significance of the demand.

We signers require:

1) 20 min bus frequency between Oulunsalo and the city center at the rush hours.

2) Bus connections from the city center to Oulunsalo on Saturday and Sunday nights similar to Haukipudas and Kiiminki.

3) Sufficient transport capacity at the rush hours between the city center and Linnanmaa.

Kerätäänpä lisää allekirjoituksia!

2015-03-11 09:53:19

Adressi allekirjoituksineen luovutettiin kaupunginvaltuustolle 23.2.2015. Mitään ei tapahdu :( vaan adressin esittely siirrettiin 23.3.2015, jolloin kuulemma myös joukkoliikennepäällikkö Soininen infoaa kaupunginvaltuustoa.

Tein samansisältöisen aloitteen Oululle 12.1.2015. Aloitteen 816 tilana edelleen Käsittelyssä.

Nyt olen tehnyt myös kuntalaisaloitteen sivustolle https://www.kuntalaisaloite.fi

Kerätäänpä vielä 23.3. mennessä lisää nimiä tähän adressiin, otetaan tavoitteeksi 500 nimeä!

Adressin luovutus 23.2.2015 klo 16.40

2015-02-10 07:25:55

Hei,

Olet allekirjoittanut nettiadressin Oulun joukkoliikenteen parantamiseksi välillä Oulunsalo-keskusta-Linnanmaa. Kiitos sinulle siitä! Toivottavasti saamme vihdoinkin asioihin korjausta. Allekirjoituksia paperiversiot mukaanlukien on noin 580.

Adressi luovutetaan kaupunginvaltuustolle maanantaina 23.2. klo 16.40 Oulun kaupungintalon neuvotteluhuoneessa 120 ennen klo 17 alkavaa kaupunginvaltuuston kokousta. Tilaisuuden järjestää kaupungin joukkoliikennejaoston puheenjohtaja Raimo Hämeenniemi. Adressin tulee vastaanottamaan eri valtuustoryhmien edustajat.

Toivomme mahdollisimman monen tulevan luovuttamaan adressia kanssamme. Tulethan sinäkin! Minulle voi ilmoittautua adressin viestitoiminnolla.

Kokoonnumme klo 16.30 mennessä kaupungintalon sisääntuloaulassa.

Ystävällisin terveisin,