Säilytetään bussilinja 72 nykyisellä reitillä

Ota yhteyttä adressin tekijään

Adressin allekirjoitukset ja kommentit postitettu HSL:lle

2015-01-29 14:18:05

Kiitos allekirjoituksista ja kommenteista. Tulostin tänään 29.1. allekirjoitukset ja kommentit, jotka on kirjoitettu Malmitalon tilaisuuden jälkeen. Postitin materiaalit kirjattuna HSL:lle. Mukana oli seuraava yhteenveto:

Malmitalolla 15.1.2015 luovutetun nettiadressin ja paikalla kerättyjen allekirjoitusten täydennykseksi

Haluamme säilyttää bussilinjan 72 nykyisellä reitillä

Säilytetään bussilinja 72 nykyisellä reitillä -nettiadressi (adressit.com) on saanut Malmitalolla järjestetyn tilaisuuden jälkeen reilut 250 uutta allekirjoitusta.  Adressin on 29.1.2015 mennessä allekirjoittanut 1156 henkilöä.

Uusissa kommenteissa korostuvat huoli suunnitellun muutoksen vaikutuksista lasten päivähoitoon viennille, kouluikäisten koulu- ja harrastusmatkoille sekä ikääntyneiden itsenäiseen asumiseen ja liikkumiseen. Unohtamatta päivittäistä työmatkaliikennettä.

Kommentoijien mielestä suunnittelussa ei ole paneuduttu alueen asukasrakenteeseen siihen, mihin matkat alueelta suuntautuvat.

Tilastokeskuksen Paavo - Postinumeroalueittainen avoin tieto -järjestelmä osoittaa, että alueen yli 7000 asukkaasta 23 % on eläkeläisiä. Toisaalta uudis- ja täydennysrakentaminen tuo alueelle uusia lapsiperheitä, jolloin alle 14-vuotiaiden osuus (nyt 15 %) kasvanee.

Kommenttien mukaan muutossuunnitelma väheksyy käyttäjien tarpeita. Myös linjan 72 puolestapuhujat kysyvät, onko muutoksella tarkoitus maksaa Kehäradan rakentamista, vaikka se ei paranna alueen kulkuyhteyksiä.

Jo olemassa olevat kulkuyhteydet ovat olleet monille syy muuttaa tälle alueelle tai viihtyä tällä asuinalueella vuosikymmeniä. Kulkuyhteyksien heikentämisen pelätään alentavan asuntojen arvoa ja lisäävän yksityisautoilua ja toisen auto tarvetta.

Muutos vaikuttaisi myös Pukinmäen aseman läheisyydessä toimivien yritysten asiakasmääriin.

Pyydän, että huomioitte saamanne palautteet ja linja 72 saa jatkaa liikennöintiä nykyisellä reitillä.  Samalla olisi hyvä myös tarkastella uudelleen suunnitelmaa pidentää vuoroväliä.

Helsingissä 29.1.2015

*************

HSL kertoo nettisivuillaan järjestävänsä asukastilaisuuden Karviaistien koulussa (Karviaistie 1) maanantaina 9.2. klo 18–20. Tässä asukastilaisuudessa käsitellään pääosin pääradan länsipuolisen alueen linjastosuunnitelmia. Toinen asukastilaisuus järjestetään Jakomäen peruskoulussa (Huokotie 3) tiistaina 10.2. klo 18–20. Tässä tilaisuudessa pääosassa on pääradan itäpuolisen alueen linjastosuunnitelma.

Halutessasi voit ilmoittautua etukäteen tällä lomakkeella. jotta HSL voi ennakoida kävijämäärää. Ilmoittautuminen ei ole pakollista eikä sitovaa.

Hyviä päätöksiä HSL:ltä toivoen

Salla Lappalainen

Adressin ensimmäinen osa luvutettu Malmitalon asukasillassa

2015-01-16 09:50:03

Luovutin HSL:n järjestämässä Malmitalon asukasillassa 15.1. nettiadressin allekirjoitukset (900) ja tapahtumassa keräämäni allekirjoitukset (30) HSL:n edustajille.

Adressi on allekirjoitettavissa ja kommentoitavissa 28.1.2015 saakka, jonka jälkeen toimitan uudet allekirjoitukset ja kommentit HSL:lle. Heille voi antaa myös suoraa palautetta 30.1.3015 saakka http://www.hslkoillishelsinginlinjasto.blogspot.fi/

Kiitos allekirjotuksista ja hyvistä, asiallisista kommenteista.