Mansikkasaareen musiikkiklubi

Ota yhteyttä adressin tekijään

Klubin kohtalo on selvä, ja sitä ei Mansikkasaareen tule.

2023-12-07 21:54:24

Mansikkasaaren musiikkiklubin kohtalo on selvillä. Ei tule. Vaasan Kaupunginhallitus oli asiasta keskustellut, ja tuomio oli selvä.

Vaikka yrittäjän budjetissa mainittu 1,5m euroa riittäisi rakennuksen kunnostukseen, Mansikkasaaresta puuttuu käytännössä kaikki kunnallistekniikka jne, jotka tulisi niin kalliiksi ettei varmaankaan yrittäjällä sellaista rahaa olisi, ja kaupungilta ei vaadittavaa paria miljoonaa tähän tarkoitukseen varmasti irtoa. Sähköt, vedet, viemäröinti, tiet ja parkkipaikat, raivaus jne olisi työn alla pakostakin.

Lisäksi olisi tässä valittajien luvatussa kaupungissa olisi 110% varmaa, että tästä(kin) valitettaisiin niin pitkälle kuin maksutta voi oikeusasteesta seuraavaan ja seuraavaan, niin rakentaminen jäisi sikseen.

Kaikki haluaa Vaasaan kaikkea, mutta "ei ainakaan meidän lähistölle!"

Mutta jotakin hyvää. Adressi ja asiasta tullut media-arvo varmasti pitää huolen siitä, että klubin tarpeellisuus on havaittu entistä laajemmalla tasolla. Ehkä seuraava vaihtoehto on Wärtsilän tehdastilat Vöyrinkaupungilta.

Pasi Roimela