Ruukintie päätös uudelleen käsittelyyn!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Ruukintie taistelu jatkuu kuntalaisaloitteena!

2013-10-16 07:20:42

Tiedote 15.10.2013

Ruukintie taistelu jatkuu kuntalaisaloitteena!

Niin kuin varmasti tiedätte, niin Seinäjoen tekninen lautakunta hylkäsi oikaisuvaatimuksen Ruukintien turvallisuudesta, käsittelemättä asiaa ollenkaan. Näin ollen edellisen kokouksen päätös 40km nopeudesta välillä Kivistöntie-Siipipyöränkatu jäi voimaan. Uutena asiana ilmoitettiin mahdollisten nuolivalojen lisääminen Kivistöntie-Ruukintie valoristeykseen ja muutaman suojatien kaventaminen. Nämä kuitenkin vain selvitettävinä asioina, jotka lautakunta saa vielä päättää erikseen.

Jatkotoimena oikaisuvaatimukselle, olen pyytänyt Seinäjoen tarkastuslautakuntaa selvittämään onko Tekninen lautakunta toiminut oikein hylätessään lähes 500 sadan ihmisen vaatiman oikaisuvaatimuksen.

Mietittyäni asiaa muutaman päivän ja puhuttuani asiasta usean asianosaisen ja Ruukintien turvallisuutta ajavan vanhemman kanssa, olemme päättäneet jatkaa taistelua diktaattorimaisesti toimivaa teknistä lautakuntaa vastaan. Ruukintien ongelma on kuitenkin laajemmalla kuin vain Kivistön koulun läheisyydessä.

Tällä kertaa Seinäjoen kaupungin sivuille on tehty kuntalaisaloite asiasta.

Kuntalaisaloitteessa vaaditaan seuraavia turvallisuutta parantavia toimia Ruukintielle.

1. Koko Ruukintien nopeus tulee tiputtaa 40 km tunnissa.
  2. Ruukintielle tulee tehdä korotettuja suojateitä tasaisin välein. Kuitenkin vähintään yksi jokaista seuraavaa pätkää kohden:  Ruukintienn Shell-pesäpallokentän väliin, Pesäpallokentän-Siipipyöränkatu väliin, Siipipyöränkatu-Kivistöntien väliin sekä Kivistöntien ja Ruukintien Törnävän pään liikenneympyrä väliin.
  3. Ruukintielle tulee asentaa poliisin valvontakameroita
  4. Vaihtoehtoisesti koko Ruukintie tulee kaventaa selkeästi yksikaistaiseksi suuntaansa ja nopeus on tiputettava koko matkalla 40km tunnissa.

Kuntalaisaloitteen voi käydä allekirjoittamassa osoitteessa:

Laittakaahan laajasti aloitteesta tietoa eteenpäin ja viekää myös tietokone tutuille vanhemmille ihmisille, jotka eivät muuten pysty aloitetta allekirjoittamaan. Hoidetaan viimein yli 30 vuoden taistelu Ruukintien turvallisuudesta loppuun!

P.S. Muista käydä sähköpostissasi vahvistamassa osallistumisesi aloitteeseen. Osallistumisesi ei tallennu ennen tätä

Tuomas Ojajärvi

Adressi jätetty

2013-09-24 12:32:42

Tämä adressi on jätetty yhdessä oikaisuvaatimuksen kanssa kaupungininsinööri Kari Havuselle, 24.9.2013.

Oikaisuvaatimus käsitellään seuraavassa Teknisen lautakunnan kokouksessa.

Tuomas Ojajärvi