Uusi koirapuisto Pikku Huopalahteen

Kommentoitu viesti


Vieras

#17

24.01.2016 20:02

Kalliopuisto hengenvaarallinen koiralle/ihmiselle. Ehdotettu alue juuri sopiva ja tilaa ko. alueella riittää

Vastaukset

zillee

#18 Re: Kallioprtaan puisot

2016-01-29 23:55:40

#17: -  

 En voi allekirjoittaa, koska adressissa väärää tietoa Kallioportaan puistosta. Olen käyttänyt sitä säännöllisesti yli 2 v koirieni ulkoiluttamiseen. Yhtään tapaturmaa ei ole koirille sattunut. Mukanani on ollu 6 -10 v lapsia. Yhtään tapaturmaa ei ole heille sattunut. Viime viikolla olin puistossa, oman koirani lisäksi siellä kävi sinä aikana 5 koiraa. Se mikä ei ehkä yhden ihmisen koiralle tai lapsille sovi voi sopia oiken hyvin toisille. Kiinostaa kyllä kuulla mistä adressin laatija on ammentanut tietonsa kallioportaan puistosta. Multa saa videoita ja valokuvia ko. puistosta missä ovat lapset ja koira mukana. Lähetin tästä myös viestiä adressin laatijalle. 

Uusi  koirapuisto on kyllä todella tarpeellinen. Ja sellainen - jossa on erikeen pienten ja isojen koiren osat. Tai sitten vaihtoehtoisesti puisto vain pienille koirille. Itselläni on eloisa afgaaninvinttikoira ja olen kyllä huomannut, kun käymme puutarhurinlehdon koirapuistossa, että monet pienten koirien omistajat eivät uskalla sinne tulla isojen koirien takia. Puiston sijaintipaikaksi sopisi minun mielestä paremmin Toimelan puutarhan lähellä oleva niitty. Tapanilan aseman läheisyydessä on venesatama, koulu, urheilukenttä ja Tapanilan asema tuo oman lisänsä väen määrään. Lisäksi rantareitti on jopa ruuhkaisa toisinaan. Toimelan puutarhan lähellä on paljon rauhallisempaa ja tilaa olisi ainakin pikkukoirien puistolle ja valoja, niin ei tarvitsisi olla pimeässä.

Itse en koe että tarvitsen omalla kohdallani uutta puistoa, kunhan Puurtarhurinlehdon ja Kallioportaan puistot säilytetään. Koska koira on iso, kävelemme kuitenkin aika paljon ja matka esim. Ruskeasuon tulevaan puistoon ei ole pitkä kulkea isolle koiralle.