Turvallinen koulumatka Kempeleen koululaisille!

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Turvallinen koulumatka Kempeleen koululaisille!.

Pirjo Ranta

31.10.2006 18:56

Hyvä kun vastuullinen vanhempi on ottanut asian esille!! Kiitos sinulle.
Vihiluodontie on todella vaarallinen. Kuljen päivittäin joko pyörällä tai jalan. Itse meinasin jäädä täysperärekan alle pyörällä n. 3 viikkoa sitten - Teppolanmutka oikaisi rekan peräpuolesta n. 5 sentin päässä minusta - tilanne oli järkyttävä! Sydän kävi ylikierroksilla..
Eikä se ole ainut tilanne. Autot ajavat liian lujaa eivätkä piittaa jalankulkijoista, pyöräilijöistä saati lastenvaunuista ..
Minna Takkinen
Adressin tekijä

06.11.2006 15:51

Kiitos kommentistasi! Toivottavasti saadaan tarpeeksi allekirjoituksia kasaan, jotta asia otettaisiin kunnassa uudelleen käsittelyyn!
Marika Turpeinen

14.11.2006 13:29

Ylipääntietä, Tuohinontietä ja Rajakorventietä käyttävien lasten vanhemmilla kuuluu olevan myös huoli lastensa turvallisuudesta. Myös siellä kevyen liikenteen väylät puuttuvat ja autot ajavat todella lujaa. Meidän kannattaisi yhdistää voimamme ja vaatia päättäjiltä toimia lasten turvallisuuden edistämiseksi. Kunta on innokkasti kaavoittanut uusia asuinalueita ja myynyt tontteja lapsiperheille, mutta jättänyt sitten asukkaat oman onnensa nojaan. Eräskin kunnan virkamies oli tylysti todennut eräälle äidille, että jos on vara rakentaa Vihiluotoon, on vara kuskata lapsia kouluun! Kateudestako tässä onkin kysymys? Samalla tavalla Vihiluodossakin asuntovelkoja maksetaan kuin muilla kunnan asuinalueilla.
Kari Ahola

20.12.2006 13:57

Yksityisteiden hoitotaso Kempeleen kunnassa ei täytä turvallisen koulumatkan edellytyksiä. On vain kaksi vaihtoehtoa, jotta lapsille saadaan turvallinen koulumatka. Joko rakennetaan pyörätiet ja pidetään ne asianmukaisessa kunnossa tai kunta järjestää koulukuljetuksen kaikille 1-6 luokkien oppilaille, joiden koulumatka on yli 3 km ja/tai muutoin tien kunto, hoito tai vaarallisuus estävät lapsen turvallisen kouluunmenon. Kunnassa on yksityistiekilometrejä hyvin vähän, joten lasten koulumatka-asian kuntoonsaattaminen on vain tahdosta kiinni, ei rahasta. Tänään poikamme kaatui koulusta tullessa hiekoittamattomalla ja epätasaisella yksityistiellä Rajakorvessa. Vastaantullut auto sai juuri ja juuri pysäytettyä auton, ettei poika jäänyt auton alle. Lasten turvallisuus on tärkeintä, asiat pitää panna kuntoon, ennenkuin tapahtuu vakavampia tapaturmia. Olemme äänestäneet päättäjät valtuustoon. Viekäämme kaikki tahoillamme heille viestiä, jotta saamme turvallisen koulumatkan lapsillemme.

Vilja Tähtinen

11.09.2008 16:41

Tämä adressi on toimitettu tänään 11.9.2008 Kempeleen kunnantalolle.