Turvallinen koulumatka Kempeleen koululaisille!

Kari Ahola
Kempele

/ #4

20.12.2006 13:57

Yksityisteiden hoitotaso Kempeleen kunnassa ei täytä turvallisen koulumatkan edellytyksiä. On vain kaksi vaihtoehtoa, jotta lapsille saadaan turvallinen koulumatka. Joko rakennetaan pyörätiet ja pidetään ne asianmukaisessa kunnossa tai kunta järjestää koulukuljetuksen kaikille 1-6 luokkien oppilaille, joiden koulumatka on yli 3 km ja/tai muutoin tien kunto, hoito tai vaarallisuus estävät lapsen turvallisen kouluunmenon. Kunnassa on yksityistiekilometrejä hyvin vähän, joten lasten koulumatka-asian kuntoonsaattaminen on vain tahdosta kiinni, ei rahasta. Tänään poikamme kaatui koulusta tullessa hiekoittamattomalla ja epätasaisella yksityistiellä Rajakorvessa. Vastaantullut auto sai juuri ja juuri pysäytettyä auton, ettei poika jäänyt auton alle. Lasten turvallisuus on tärkeintä, asiat pitää panna kuntoon, ennenkuin tapahtuu vakavampia tapaturmia. Olemme äänestäneet päättäjät valtuustoon. Viekäämme kaikki tahoillamme heille viestiä, jotta saamme turvallisen koulumatkan lapsillemme.