Sairaankuljetus Juha Louet Ay ja Haapaveden Sairaankuljetus Oy

/ #30 Markkinaoikeuden päätös

14.04.2011 20:23

#26: Samaa mieltä - Re:

Suora lainaus markkinaoikeuden päätöksestä, joka on kaikille nähtävissä osoitteessa:

"Tarjousten vertailuasiakirjasta ilmenee, että voittaneen tarjoajan Haapavettä koskeva valmiuskorvaushinta on ollut toiseksi halvin (158.400 euroa) ja että Haapaveden Sairaankuljetus Oy:n tarjous on ollut tältä osin hinnaltaan halvin (154.700 euroa). Voittaneen tarjoajan tarjous on ollut kuitenkin vertailuhinnaltaan halvin, kun huomioon on otettu vielä terveyskeskuksen maksettavaksi jääviin korvauksiin myönnetty alennusprosentti.

Rantsilan osalta voittaneen tarjoajan päivystyskorvaus on ollut halvin (136.800 euroa). Hakijan päivystyskorvaus (168.840 euroa) on tältä osin ollut toiseksi edullisin tarjous. Voittaneen tarjoajan tarjous on ollut Rantsilan osalta kokonaisvertailuhinnaltaan halvin."

Eli, Haapaveden osalta tarjous ei edes ole ollut halvin ja Rantsilan osalta näyttäisi olevan ihan linjassa kunnan kokoon suhteutettuna Haapaveden tarjoukseen. Jos se on 32 tuhatta euroa pienempi, niin ei se silti vaikuttaisi mitenkään "superhalvalta", kun kuitenkin liikutaan yli sadan tonnin summissa.

Ottakaa selvää mihin nimenne laitatte.