Aiheettomien lastensuojeluilmoitusten tehtailu lopetettava!

Kokemusta on

/ #20 Re: Edellä tietämättömyyttä asiasta

28.02.2014 10:01

#3: - Apua saatava sisäilmasta sairastuneille lapsille

Olen ollut yli 10 lastensuojelu tapaamisessa ja niissä kaikissa tapauksissa on ollut sisäilmaongelmista sairastunut lapsi kohteena. Perheessä EI ole alkoholi ongelmaa eikä huume ongelmaa! Jos koulu ei halua tunnustaa koulun sisäilmaongelmia vaan kieltää ne ilman tutkimuksia, on perheellä ainoana keinona tehdä koulusta terveystarkastajalle tarkastuspyyntö kunnan kirjaamon kautta Terveysvalvontaan osoitettuna. Tätä pyyntöä ei tavallinen matti meikäläinen uskalla tehdä yksin. Ihmiset pelkää seuraamuksia. Mutta käytäntö on osoittanut, että koulun suhtautuminen jotenkin muuttuu jos mukana on terveystarkastaja.

Valitettavaa on kuntien harrastama sisäilmanäytteiden manipulointi. Ensin homeenpoisto aineilla desinfioidaan koulu ja sitten sanotaan, että näytteet ovat puhtaat. Joissakin kouluissa tämä toiminta on saanut kasvuun pahimman luokan myrkyntuottaja homeet esim Chaetomium homeen kasvua. Sitä yritetään hillitä kaasutuksilla aika ajoin. Kuinka suhtaudutaan lapseen joka ei tätä ympäristöä kestä vaan saa jatkuvia infektioita ja kuumeita päivittäin? Vanhempien on ratkaistava vaihtaako koulua(katkaistako lapsen sosiaaliset suhteet) vai antaako lapsen sairastua niin, että ei enää pysty normaaliin elämään. AINA HÄVIÄJÄNÄ ON LAPSI!

Tällaisissa tapauksissa koulu tekee lastensuojeluilmoituksen kun lapsi on liikaa pois koulusta! Onko järkee vai ei? Miksi koulu ei anna tukiopetusta? Miksi kotiin ei ilmoiteta tehtäviä? Ei ole koulukaverien asia huolehtia kaverista jatkuvasti viikoittain. Kyllä opetusvastuu on koululla ja kunnalla sairaankin lapsen osalta! Jos koulu ei voi kotiin opettaa voi lähetteen aina tehdä sairaalakouluun. Sieltä saa keinoja joilla lapsi saa oikeutensa opetukseen.