Yli 30cm mittaiset teräaseet kiellettävä!

Beast Hiltunen
Tammisaari

/ #5 Voi hyvä luoja taas.

08.10.2008 02:03

Muutama juttu mitä tuli mieleen.

Ensinnäkin, miekkailua EI voi harrastaa kumimiekalla. Kuminen miekka ei kertakaikkiaan kestä sitä, mitä metallinen kestää. Lisäksi tietenkään kukaan ei valmista kumisia miekkoja, jotta niitä voisi edes hankkia jostain.

Toiseksi, kaikki eivät harrasta miekkailuaan missään kerhossa, tai kerholla, joilla on mitään tiloja. Jotkut joutuvat myös roudaamaan miekkansa joka viikonloppu eripuolelle Suomea treeneihin tai näytöksiin, joten ajatuskin moisesta on naurettava.

Kolmanneksi, kuinka itsekästä on vaatia jonkin asian kieltämistä sillä perusteella, että vain pieni osa ihmisistä harrastaa tätä? Ja mikä ihme on tämä turvallisuusriski mistä Timo tallaaja nyt puhuu? Laskeeko hän riskiksi kenties sen, että satunnainen miekan omistaja saattaa jonain päivänä päättää huitaista jotakuta miekallaan? Treenimiekat ovat TYLSIÄ, niillä huitaistessa päästään samaan tulokseen kuin että sama sekopää tinttaisi jotakuta paistinpannulla. Ehkäpä paistinpannut pitäisi kieltää niiden turvallisuusriskin vuoksi, kun nyt kerran vai niin pieni prosentti harrastaa ruoanlaittoa?

Neljänneksi, miekkailuharrastukseen kelpaavalta miekalta vaaditaan aika paljon, mikä tahansa lattaraudan pätkä ei siihen hommaan kelpaa. Tällä hetkellä suomessa ei ole montaakaan paikkaa, mistä treenaamiseen kelpaavan miekan edes voisi ostaa, puhumattakaan siitä, että kannattaisi, noin niin kuin hinnan puolesta. Kun nyt jollakulla menee hermo ja joku tekisi mieli tappaa, tuskin kellekkään ensimmäisenä tulee mieleen tilata miekkaa tzekeistä 300 eurolla ja odottaa kahta kuukautta. Halpoja koristemiekkoja tottakai on helposti saatavilla, mutta ei niitäkään voi siwasta mennä ostamaan ja jos on toisen päättänyt ottaa päiviltä, se että miekat olisivat kielletty, ei tähän asiaan vaikuttaisi paljoakaan, esim. hommaan passelin puukarahkan voi hakea pihalta, jos sopivaa 6000€ katanaa ei löydykään seinältä.

Viidenneksi tuli mieleen, että mahtaakohan tuo addressin kirjoittaja haluta kieltää myös 30 cm isommat ruuvimeisselit ja viilat? Tai jos niitä ei saisi pitää kotona, vaan ne pitäisi säilyttää.. hetkinen, kukaan ei taida harrastaa ruuvaamista kerhossa? Paska juttu.

Jan Aholle voisin vielä tähän lopuksi todeta, että tottakai missä tahansa veitsesä VOISI olla tylsä kärki. Samalla tavalla kuin jokainen jalkakäytävän kiveyksen kulma VOISI olla vähän pyöreämpi. Ja jokainen seinä vähän pehmeämpi.
Minä mietin lähinnä että ihmiset VOISIVAT ajatella loppuun asti.