Toivottavasti kaikki tulee kuntoon

/ #19 En välitä

27.04.2015 12:48

Pidän kauppaani auki silloin kun tahdon. En kysele keneltäkään. En tiedä/muista neliörajaa milloin pitäisi asiasta välittää ja olen laajentamassa jossain vaiheessa, mutta ihan sama. Saan päättää omista asioistani enkä vahingoita sillä ketään jos pidän auki silloin kun minulle sopii. Näin varmistan, että ehdin viettää joskus aikaa perheeni kanssa, ehkä, jos ei tule viime hetken asiakkaita. Heitä on näköjään jatkossa palveltava vieläkin auliimmin kuin ennen, vaikka menisi yli ja tytär ja vaimo odottaisivat isiä kotiin. Viittaan tuohon yhteen kommenttiin, jossa kommentoijaa harmittaa joskus kaupan meneminen kiinni nenän edestä niin paljon, että hän kostoksi varastaa jotain. Joskus on vähän haastavaa pienituloisella kauppiaalla, joka tekee yli 60 tunnin viikkoa ja elää toimeentulotuen varassa. Ei kyllä isostakaan kaupasta sen oikeutetumpaa ole varastaa.

Jos tulee ajatuksia varastaa kaupasta, suosittelen neuvottelemaan kauppiaan/myyjän kanssa porttikiellon määräajaksi, jottei tule tehtyä tyhmyyksiä. Varastaminen tekee monet sen kohteet vihaiseksi ja pelokkaiksi, ja silloin he eivät välttämättä osaa kääntää toista poskea vaan ajavat yhteiskunnassa tiukempia rangaistuksia tai alkavat tekemään kostoksi toisille vahinkoa liian kovan kärsimyksen takia, esim. vaikkapa varastavat yksityisten ihmisten pihoilta tai avoimista autoista jotain. Tämä on väärin myös.