Ei jäähallia Karstulaan

terttu kapanen
karstula

/ #1 Kertokaa myös miksi ei jäähallia Karstulaan.

05.12.2009 19:45

Mitenkään sen kumemmin intoilematta olen seurannut jäähallikeskustelua.
Ensin luulin koko keskustelua vitsiksi. Ihmeekseni huomasin, että tosissaan ovat. Kohtalaisen ison kasan rahaa hallin rakentaminen vaatisi ja ylläpitokulutkin tulisi varata vuosittain budjettiin. Ei myöskään suunnittelu ole ilmaista. Karstulan yrittäjiä nyt kovasti kositaan kustannuksiin mukaan, mutta luulisi heillä tällaisena aikana olevan liikeneville varoilleen muutakin käyttöä.
Millaiset mahtaisivat olla käyttökustannukset vuotta/päivää kohti? Saataisiinko niitä kerättyä käyttömaksuilla? Mistä tarpeeksi käyttäjiä?
Onko meillä Karstulassa asiat niin hyvällä mallilla, että tämäntapaista profiilin nostoa uusien asukkaiden houkuttelemiseksi edes harkitaan?
Miten kovassa käytössä mahtaa olla keilaradat? Niistä ei ole kuulunut mitään senkoommin, kun ne saatiin yrittäjän harteille. Ei ole ulkona sisään pyrkivien jonoja näkynyt.
Käytetään ihmeessä jo olevia liikuntapaikkoja. Esimerkiksi kuntosaleilla vielä on tilaa. Jos joskus varoja liikenee, niin uimahalli olisi koko väestön kannalta paras vaihtoehto. Ei tarvitsisi lääkärinkään määrätä särkylääkkeitä hartia-ja selkävaivoihin: Uimahalliresepti riittäisi.