Siuntion äänestystulokset.Sjundeå valresultat.

Suitialainen

/ #2 Siuntio tulisi jakaa kahtia

29.09.2011 20:42

Siuntiossa on todella selvä ero mielipiteissä tämän asian suhteen lähinnä asuinpaikan mukaan; etelässä Lohjaan ei haluta liittyä kun taasen pohjoisessa suurin osa olisi yhdistymisen kannalla.

Mielestäni paras ratkaisu olisi jakaa Siuntio kahtia niin, että alue nykyisestä kirkonkylästä eteenpäin sekä Virkkalaan että Niemenkylän ja Suitian suuntaan tulisi liittää Lohjaan. Ylivoimaisesti suurin osa tällä alueella asuvasta väestöstä asioi Lohjalla, heidän lapsensa käyvät koulua Lohjalla ja he muutenkin liikkuvat Lohjan suuntaan 95% mieluummin kuin vaikkapa Kirkkonummelle. Pohjoisen Siuntion alueella myös suurin osa väestöstä kannattaa yhdistymistä.

Jos Siuntiota ei liitetä kunnanjohdon toimesta niin kohta valtio joutuu pakkoliittämään kunnat Siuntion velkojen kasaantuessa aivan mahdottomiksi. Silloin joudutte te etelässäkin asuvat mukaan Lohjaan, joten miettikää nyt tarkkaan mitä haluatte. Tässä olisi nyt Siuntiolle mahdollisuus pelastukseen, mikäli Lohja edes näin velkaista kuntaa huolii. Olemme kuin Länsi-Uudenmaan Kreikka, mutta miksemme halua apua?

On ymmärrettävää että suomenruotsalainen väestö (joka suurimmaksi osaksi asuu nimenomaan eteläisessä Siuntiossa) ei halua kuntaliitosta jossa se jäisi välttämättä erittäin pieneksi vähemmistöksi, mutta miksi ihmeessä tämän takia pitäisi myös suomenkielisten ja lähellä Lohjaa asuvien kärsiä? Minulla ei ole mitään suomenruotsalaisia vastaan, mutta tätä Siuntion suomenruotsalaisten ja RKP:n toimintaa kunnan johdossa ei voi kuin ihmetellä joskus. Ajatelkaa muitakin älkääkä vain vetäkö tunteella, kuten edellinen kirjoittaja sanoi. Kiitos.

PS. Toivottavasti adressin luoja toimittaa myös hieman eriävää mielipieltä olevat kommentit eteenpäin (vai taasko Siuntion suomenruotsalainen ajattelee vain omaa napaansa?)