Siuntion äänestystulokset.Sjundeå valresultat.

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Siuntion äänestystulokset.Sjundeå valresultat..


Vieras

#1 Päinvastoin

28.09.2011 07:59

Vetoan kunnan päättäjiin, että tekevät päätöksensä itsenäisesti kylmien tosiasioiden pohjalta. Kansanäänestyksessä on menty pelkällä tunteella.
Suitialainen

#2 Siuntio tulisi jakaa kahtia

29.09.2011 20:42

Siuntiossa on todella selvä ero mielipiteissä tämän asian suhteen lähinnä asuinpaikan mukaan; etelässä Lohjaan ei haluta liittyä kun taasen pohjoisessa suurin osa olisi yhdistymisen kannalla.

Mielestäni paras ratkaisu olisi jakaa Siuntio kahtia niin, että alue nykyisestä kirkonkylästä eteenpäin sekä Virkkalaan että Niemenkylän ja Suitian suuntaan tulisi liittää Lohjaan. Ylivoimaisesti suurin osa tällä alueella asuvasta väestöstä asioi Lohjalla, heidän lapsensa käyvät koulua Lohjalla ja he muutenkin liikkuvat Lohjan suuntaan 95% mieluummin kuin vaikkapa Kirkkonummelle. Pohjoisen Siuntion alueella myös suurin osa väestöstä kannattaa yhdistymistä.

Jos Siuntiota ei liitetä kunnanjohdon toimesta niin kohta valtio joutuu pakkoliittämään kunnat Siuntion velkojen kasaantuessa aivan mahdottomiksi. Silloin joudutte te etelässäkin asuvat mukaan Lohjaan, joten miettikää nyt tarkkaan mitä haluatte. Tässä olisi nyt Siuntiolle mahdollisuus pelastukseen, mikäli Lohja edes näin velkaista kuntaa huolii. Olemme kuin Länsi-Uudenmaan Kreikka, mutta miksemme halua apua?

On ymmärrettävää että suomenruotsalainen väestö (joka suurimmaksi osaksi asuu nimenomaan eteläisessä Siuntiossa) ei halua kuntaliitosta jossa se jäisi välttämättä erittäin pieneksi vähemmistöksi, mutta miksi ihmeessä tämän takia pitäisi myös suomenkielisten ja lähellä Lohjaa asuvien kärsiä? Minulla ei ole mitään suomenruotsalaisia vastaan, mutta tätä Siuntion suomenruotsalaisten ja RKP:n toimintaa kunnan johdossa ei voi kuin ihmetellä joskus. Ajatelkaa muitakin älkääkä vain vetäkö tunteella, kuten edellinen kirjoittaja sanoi. Kiitos.

PS. Toivottavasti adressin luoja toimittaa myös hieman eriävää mielipieltä olevat kommentit eteenpäin (vai taasko Siuntion suomenruotsalainen ajattelee vain omaa napaansa?)

Petra Holmberg os. Määttä

#3

29.09.2011 22:06

Ihmettelen suunnattomasti tätä niin sanottua "rotu" jaottelua suomenkielisten suomenruotsalisten välillä. Itse olen täysin suomenkielinen, mutta näen tämän kaksi kielisyyden lähinnä rikkautena. Ymmärrän täysin suomenruotsalisten huolen koulujen ja päiväkotien suhteen. Jos minulla olisi lapsia olisin suunnattoman iloinen siitä, että he osaisivat/oppisivat kahta kieltä jo lapsesta asti. Kielen oppiminen tulee "lahjana" silloin eikä pakko ruotsina koulussa.
Myöskin pohjois siuntiossa asuva

#4 Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

30.09.2011 10:56

#2: Suitialainen - Siuntio tulisi jakaa kahtia 

Vaikka Siuntio liittyisikin lohjaan niin luuletko siuntion palveluiden parantuvan? Ei kuntaliitos kirkkonummen kanssa kiellä sinua asioimasta Lohjalla jos näin tuntuu.  Tai vaikkapa muuttamaan lohjalle jos näin tahdot? Varsinkin jos olet sitä mieltä että siuntion palvelut ovat riittämättömät...

Ja suurin osa on väärin sanottu koska äänestystulos pohjois siuntiossa on 50,8% äänesti kuntaliitoksen puolesta ja 47,1% vastaan joten! Muissa äänestyspiireissä enemmistö on äänestänyt kuntaliitosta vastaan!

Se että etelä siuntiolaiset ovat äänestäneet ahkerammin kuntaliitosta vastaan tuskin on ainoastaan kielikysymys. Onhan pikkalasta lyhyempi matka kirkkonummelle niinkuin sinulla suitiasta lohjalle. Ja jos mahd käyttäisivät varmaankin kirkkonummen terveyskeskus palveluja kun ajaisivat lohjalle asti. Ja kirkkonummella saa sitä palvelua myskin ruotsiksi.

 

suitialainen

#5 Re: Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

30.09.2011 15:47

#4: Myöskin pohjois siuntiossa asuva - Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

Eikö se ole suurin osa pohjois-siuntiolaisista jos prosentti on yli 50? Ja mikäli oikein ymmärrän niin täällä ollaan (sinäkin?) mieluummin liittymässä kokonaisuudessaan Kirkkonummeen, mutta MIKSI? Pohjois-siuntiolaiset eivät halua liittyä Kirkkonummeen missään nimessä eivätkä etelä-siuntiolaiset Lohjaan ja minä yritin pohjois-siuntiolaisena ja Lohjaan liittymisen kannattajana ehdottaa kunnan kahtiajakoa kompromissina, mutta sitten tulee tällaisia vastauksia mitkä eivät liity edes siihen ydinideaan mitä kirjoitin viestissäni :0 Eli ehdotat tosissasi, että Siuntio liittyisi Lohjaan ja Lohjaan liittymistä kannattavat passitettaisiin muuttamaan Lohjan puolelle? Järki hoi...
Mainitsen toistamiseen, Siuntio pakkoliitetään kokonaisuudessaan Lohjaan valtion toimesta mikäli liitosta ei muuten synny... miksi siis olla täysin yhdistymisiä vastaan? En ymmärrä. Onko sinulla sitten parempaa ehdotusta?

Ja ei tässä mistään rotujaottelusta ole tosiaan kyse ainakaan meidän suomenkielisten osalta, oliko tuo pelkkää provosointia? Kun tätäkin kyselyä tarkastelee niin huomaa selvästi että nimenomaan suomenruotsalainen väestö on Lohjaan liittymistä vastaan koska he tietävät että ruotsinkielisyys jäisi todella pieniin prosentteihin uudessa kunnassa. Uusi kunta olisi kuitenkin selvästi kaksikielinen ja alueelliset erot tulisivat olemaan merkittävät tämän suhteen. Eivät ne ruotsinkieliset ihmiset ruotsinkielisiltä alueilta mihinkään katoa kunnan nimen mukana. Eivätkä ne ruotsinkieliset koulutkaan kuitenkaan mihinkään katoa, onhan Lohjallakin jopa ruotsinkielinen lukiokin. Ja palveluita Suomessa saa missä vain kahdella pääkielellämme.

Myös täysin suomenkielinen

#6 Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

01.10.2011 01:05

Taisi olla "Suitialaisen" ensimmäisessä puheenvuorossa oleva post scriptum hivenen heikosti harkittu sillä henkilö joka puhuu provosoinnista tekee itse juuri tuossa kohdassa näin vai miltä tämä kuulostaa;"Toivottavasti adressin luoja toimittaa myös hieman eriävää mielipieltä olevat kommentit eteenpäin (vai taasko Siuntion suomenruotsalainen ajattelee vain omaa napaansa?)" Jos tämä ei ole provosointia niin mikä on? Siuntiossa on kautta aikain tultu toimeen kielellisistä eroista huolimatta joten miksi ottaa tästä nytkään mitään taisteluvälinettä? Sitä paitsi ainakin minun mielestäni tämä adressi on luotu palvelemaan kuntaliitosta vastaan äänestäneitä eikä sen puolesta äänestäneitä!
Johan Holmberg

#7 Faktaa adressista

01.10.2011 10:44

Tämä EI ole kielellinen eikä poliittisen puolueen adressi. Vaan yksityisen kaksikielisen Siuontiolaisen perustama adressi. Kannanotto että valtuutetut äänestäisivät kansalaisäänestyksen mukaan.
JK

#8 Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

01.10.2011 12:41

#6: Myös täysin suomenkielinen - Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

Jo otsikkosi kertoo siitä, miten haet omaa etua ja ajattelet vain itseäsi. Tuo on TODELLA töykeää että täällä on jo kaksi kehottanut yhdistymisen kannalla olevia ihmisiä muuttamaan pois Siuntiosta pelkästään mielipiteensä takia. Naurettavia kommentteja. Noh, ette siis halua liittyä Lohjaan nyt... odotellaan siis vuosi tai kaksi pidempään jotta valtio sen liitoksen tekee.

Myös täysin suomenkielinen

#9 Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

01.10.2011 16:33

#8: JK - Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

Parahin JK, otsikkohan meni nähtävästi juuri siihen osoitteeseen johon olin sen tarkoittanutkin eli puhtaaksi provosoinniksi ihmiselle joka ei ymmärrä sekä kirjoittamaansa että lukemaansa tekstiä vaan muuntaa omat mielipiteensä häviäjien mäkätykseksi. Kerrohan minulle ensimmäiseksi, että miten tämä otsikkoni kertoo omasta edustani tai miten ajattelen tällä vain itseäni? Tarkoitan tällä juuri sitä mitä olen kirjoittanutkin, Siuntio siuntiolaisille eli sille ennemmistölle joka haluaa Siuntiossa asua ja niiden jotka kokevat Lohjan edut paremmiksi olisi parempi muuttaa siihen kuntaan missä heidän on parempi asua ja elää. Jollet ymmärrä näin lyhyttä lukemaasi tekstiä niin herää sellainen kysymys, että jos olet selvitellyt kuntaliitoksen positiivisia puolia niin pitäisikö minun luottaa siihen, että sinun mielipiteesi on juuri se oikea minun kannaltani? Toivottavasti kaikki puolesta äänestäneet eivät ole näin hataralta pohjalta liikenteessä! Olisin voinut käyttää provosoinnissa puoluepolitiikkaa, mutta en sitä tehnyt, koska olen tässä yhteydessä saamassa luottoni tämän maan demokratiaan takaisin sillä tämä äänestys on ylittänyt puoluerajat ja me kaikki jotka haluamme Siuntiossa olla ja kehittää tätä kuntaa olemme äänestäneet vastaan. Lohjaan emme halua liittyä nyt joten jääkäämme odottelemaan sitä valtion pakkoliitosta joka ei ole tänään eikä edes huomenna joten kaikki ylimääräinen aika on meille peliaikaa, peli ei ole pelattu ennen kuin kello soi!

JK

#10 Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

01.10.2011 21:30

#9: Myös täysin suomenkielinen - Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

1. Olen ihminen, joka ei ymmärrä kirjoittamaani tai lukemaani tekstiä?
2. Koska haluan mm. Siuntion taloustilanteen ja julkisen liikenteen (mm. bussiyhteydet) paranevan kannatan kuntaliitosta, haluat minun muuttavan pois Siuntiosta?
3. En ymmärrä lyhyttä lukemaani tekstiä?
4. Olen hataralta pohjalta liikenteessä?

Hmm, kuulostaa siltä että luulet olevasi jonkinlainen yli-ihminen kun pystyt ilman mitään faktoja latelemaan tämmöistä sontaa muista. Korostaa juuri sitä, että et ajattele muita laisinkaan.

Ilmeisesti sinä et ymmärrä lukemaasi tekstiä, kun jätät pääpointit täysin huomioimatta. Suosittelen lukemaan vielä viisi kertaa uudestaan aiemman viestini.
Minä pidän tästä alueesta jolla asun ja mielestäni yleisen elintason parantamisen ja kunnan kannalta liitos olisi hyvä vaihtoehto. Myös Siuntion kahtiajako kelpaisi kuten aiemmin on ehdotettu, se auttaisi ainakin osaa nykyisiä kuntalaisia. Haluat että minunlaiseni ihmiset muuttavat rakastamaltaan asuinalueelta pois tämän mielipiteen takia? Mikset itse muuta Kirkkonummelle jos sinua häiritsee noin suunnattomasti asua kanssani samassa kunnassa?
Lisäksi ihmetyttää miten voit sanoa yhtään faktoja tietämättä että en ole asioista perillä.

Pöyristyttävää, että lähdet kritisoimaan ihmisiä henkilöinä ja heidän asiallisia mielipiteitään tuolla tapaa tarkoitushakuisella provosoinnilla ja riidanhaulla. Mikset pysty asiallisesti keskustelemaan tai edes kertomaan mikä näissä ehdotuksissa on pielessä? Todella pöyristyttävää tekstiä. Harmi, että tässä maailmassa on niin paljon ihmisiä jotka ajattelevat vain omaa napaansa eivätkä pysty edes ajattelemaan kompromisseja tai muiden ihmisten mielipiteiden hyväksymistä. Toivottavasti nautit tuosta tarkoitushakuisesta provosoinnistakin, itse en kykene ymmärtämään miten joku saa tuollaista mielihyvää toisten mielten pahoittamisesta.

Myös täysin suomenkielinen

#12 Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

02.10.2011 01:36

#10: JK - Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

Sanallinen miekkani sivaltaa näköjään oikein mukavasti ja tunnen itseni yli-ihmiseksi joksi minut luonnehdit! Voin kuvitella kuinka pulssisi kiihtyy, äänesi värisee kun kerrot tästä tutuillesi, kädet hikosivat kun kirjoitit tuota tekstiä, kiukku puskee pintaan, tunnet itsesi tyhmäksi, koska et pysty vastaamaan sanalliseen haasteeseen ja koet epätoivon tuntemuksia. Tämä on heikkoutta jonka perusteella sinut on helppo analysoida häviäjäksi ja luovuttajaksi joka ei ole valmis taistelemaan oman kotikuntansa eteen. Tuo sinun numeroitu asiajärjestys on vailla loogisuutta, koska kohdat 1,2 ja 4 liittyivät minun puoleltani täysin samaan asiaan ja kun katsoo kohtaasi 2., on helppo taas siirtyä kohtaan 4.

En ole enää täällä adressi -sivustolla esittämässä faktoja vaan puolustamassa demokratiaa äänestyksen pohjalta? Tästä syystä esitänkin muutaman kysymyksen sinulle:

1. Kerrohan minulle ensimmäiseksi, että miten tämä otsikkoni kertoo omasta edustani tai miten ajattelen tällä vain itseäni? (Tämä oli ensimmäisessä viestissäni sinulle johon et vastannut tai et ymmärtänyt)

2. Toiseksi puhut faktoista, mutta missä ovat sinun faktasi, toivottavasti ei kohdassasi 2.?

3. Valitettavasti vaikka olen viidesti ja varmuuden vuoksi muutaman ylimääräisen kerran lukenut tekstisi, en löydä asiasi pääpointteja, koska teksti on mielestäni täysin vailla mitään järkevää sisältöä. Voisitko mahdollisesti esittää nuo pääpointit vaikkapa esim. ranskalaisin viivoin?

4. En ole missään vaiheessa puhunut etten haluaisi asua juuri sinun kanssasi samassa kunnassa. Mistä näin päättelet, enhän edes tunne sinua muuten kuin huonon kykysi esittää asioita?

5. Kirjoitat myös siitä kuinka lähden kritisoimaan ihmisiä henkilöinä ja heidän asiallisia mielipiteitään. Etkö tee itse täysin samaa, varsinkin ensimmäisen viestisi ensimmäisessä lauseessa? HUOM! Tässä yhteydessä palaan tuohon omaan ensimmäiseen kysymykseeni jonka myöskin esitin ensimmäisessä viestissäni sinulle!

6. Onko tämä omasta mielestäsi omalta kohdaltasi asiallista keskustelua?

7. Puhut ehdotuksistasi ja pyydät minua kertomaan mitä niissä on pielessä. Kerro minulle, että mitkä ovat ehdotuksesi sillä en löydä näistä sinun teksteistäsi yhtään sellaista?

8. Mikäli tarkoitat minua kirjoittaessasi ihmisista jotka tuijottelevat omaan napaansa niin pyydän sinua vastaamaan tuohon ensimmäiseen kysymykseeni?

9. Kirjoitat kompromisseista, missä kohdassa tulit itse puoliväliin vastaan?

10. Puhut muiden mielipiteiden hyväksymisestä, missä vaiheessa hyväksyit minun mielipiteeni?

Tässä olisi nyt muutama kysymys sinulle ja näihin kun saan järkevät vastaukset niin voin ehkä alkaa ymmärtämään mitä haluat tällä sanomallasi viestittää. Mieti rauhassa sillä tätä keskustelua on aivan turha jatkaa jos emme suomenkielestä huolimatta toisiamme ymmärrä. En nauti provosoinnista muussa tapauksessa kuin siinä kun huomaan toisen kirjoittavan tekstiä jota hän ei itsekään ymmärrä ja tämä saattaa siinä tapauksessa johtua myös siitä, että hän ei ymmärrä asian sisältöä jonka avustuksella hän on tehnyt äänestystilanteessa virheellisen päätöksensä. En halunnut myöskään aiheuttaa mielipahaa, mutta kylmä tosiasia on se, että millään ns."tissiposkeilulla" ei puolusteta omaa kotikuntaa. Muutkin toki saavat käydä nämä minun kysymykseni läpi ja tutkia asiakohdat, mutta pyydän, antakaa JK:n itse vastata tähän niin ehkä voimme joskus tulevaisuudessa tehdäkin jotain kompromisseja keskenämme.

JK

#13 Re: Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

02.10.2011 03:08

#12: Myös täysin suomenkielinen - Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

Jätit taas täysin huomiotta tekstini sisällön ja keskityt haukkumaan ihmisiä joiden kanssa olet eri mieltä. Et ole edes vastannut yhteenkään minun esittämääni kysymykseen (kertonee siitä, että itsekin tajuat olevasi väärässä kyseisissä asioissa) kun taas jo siirryt "provosoimaan" ja kuvittelet jollain tapaa hyötyväsi tästä. Kirjoitatko tänne tylsyyteen, vai (kysyn jo ties kuinka monetta kertaa saman kysymyksen) mitä haet tällä?

Toimin toisin kuin sinä ja vastaankin näihin esittämiisi ihmeellisiin kysymyksiin jotta saisit mielenrauhan (todennäköisesti kuitenkin pistät uutta provoa tulemaan?):

1. Sanoit, että niiden jotka kannattavat kuntaliitosta tulisi häipyä Siuntiosta. Tämä oli todella töykeää mielestäni ja ilmeisesti et siis halua asustaa tällaisten ihmisten kanssa samassa kunnassa. Siitä tämä.

2. Mitä ihmettä? Sanoin, että sinulla ei ole mitään faktoja taustoistani vaikka rupesit mustamaalaamaan minua henkilökohtaisilla asioilla. Enhän minä niin ole tehnyt?

3. Ahaa, et edes tiedä mitä olen kirjoittanut mutta silti pystyt haukkumaan tekstini ja mielipiteeni pystyyn ja kertomaan miten huono olen ihmisenä sen perusteella. Pääpointtini ovat kuitenkin olleet esimerkiksi seuraavia: Siuntio liitetään Lohjaan valtion toimesta jollei nyt saada jotain ratkaisua, edes osittainen liitos olisi mielestäni todella hyvä ratkaisu sekä taloudellisesti että muutenkin elintason parantamisen kannalta jo aiemmin mainitsemieni asioiden kannalta, tuo on todella tökeröä käskeä eriävää mielipieltä olevian muuttamaan Siuntiosta pois, en halua muuttaa tältä rakastamaltani asuinalueelta pois vaikka sinä niin haluatkin...

4. Sanoit olevasi sitä mieltä, että kuntaliitosta kannattavien tulisi muuttaa Lohjalle ja jättää Siuntio "siuntiolaisille". Minä kuulun liitosta kannattaviin henkilöihin, joten tarkoitit myös minua. Ja nimenomaan, et tunne minua joten ihmetyttää kovin tuo sinun henkilökohtaisten asioiden esille ottaminen (minkä avulla jo tunnustit vain provosoivasi minua).

5. Öö, en kyllä siinä ole henkilönä sinua millään tapaa kritisoinut? Sanoin että kommenttisi oli minun mielestäni todella töykeä etkä ottanut huomioon muita henkilöitä sitä kirjoittaessasi, sormet taisi naputella nopeammin kuin ajatus kävi.

6. Ei enää. Sitähän minä juuri sanoinkin? Keskustelussa oli asiallisia mielipiteitä kunnes tulit paikalle haukkumaan muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään antamatta edes pyynnöstä omia ehdotuksiasi tai perusteluja, että miksi muiden mielipiteet ovat niin syvältä mielestäsi. Sen jälkeen lähdit vielä tarkoitushakuisesti provosoimaan ja nimenomaan hakemaan "riitaa", jota en kyllä ymmärrä yhtään.

7. En puhunut omista ehdotuksistani vaan jo aiemmissa viesteissä mainittuja ehdotuksia, joihin kuului esimerkiksi Siuntion jakaminen kahtia kirkonkylän paikkeilta. Kirkonkylästä Lohjan suuntaanhan kannatus on todella paljon suurempaa kuin eteläisessä Siuntiossa.

8. Mikä tässä oli kysymys?

9. Edelleenkin mainitsin jo aiemmin ehdotetun kunnan kahtiajaon kompromissina kun sinä taasen tyrmäät kaikki ehdotukset vailla mitään perusteluja.

10. Minkä mielipiteesi? Miksi minun pitäisi hyväksyä sellaiset mielipiteet kuten kuntaliitosta kannattavien karkottaminen kunnasta? Et ole yhtään omaa mielipidettä kertonut suoraan kuntaliitoksesta. Olet vain antanut ymmärtää että olet jyrkästi kuntaliitosta kannattavia ihmisiä vastaan ja haet viesteilläsi näiden provosointia.

Miksi jätät jatkuvasti minun kysymykseni huomiotta mutta sitten pistät taas uusia syytöksiä ja lisää provokaatiota. En ymmärrä mitä haet näillä viesteilläsi... Toivottavasti voisit jo antaa jotain rakentavaa kommenttia sen sijaan, että yrittäisit epätoivoisesti etsiä muiden teksteistä jotain asioita mistä provosoida. Nämä kysymyksesi sisälsivät kyllä aika paljolti joko keksittyä tai täysin väärin ymmärtämääsi asiaa, mahdoitko taas yrittää provosoida?

Ja vielä, mitäköhän ihmettä tämä oli?? Jos tämäkin oli sitä niin kutsumaasi provosointia niin ymmärrän sinua aina vain vähemmän... :D Yrittäisitkö pysyä aiheessa? "Voin kuvitella kuinka pulssisi kiihtyy, äänesi värisee kun kerrot tästä tutuillesi, kädet hikosivat kun kirjoitit tuota tekstiä, kiukku puskee pintaan, tunnet itsesi tyhmäksi, koska et pysty vastaamaan sanalliseen haasteeseen ja koet epätoivon tuntemuksia. Tämä on heikkoutta jonka perusteella sinut on helppo analysoida häviäjäksi ja luovuttajaksi joka ei ole valmis taistelemaan oman kotikuntansa eteen."

Myös täysin suomenkielinen

#14 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

02.10.2011 14:31

#13: JK - Re: Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

Vielä kerran härnään sinua näillä asioilla, koska et selvästikään ymmärrä mitä yritän sinulta kysyä vaan olet itse provosoitunut mielipiteistä etkä saa annettua selkeää vastausta! Yritän jotenkin saada vielä palikat samaan kuppiin. Menkäämme siis jälleen numerojärjestyksessä.

 

1. Kirjoitin otsikkona:

-"Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!"

Johon sinä vastaat:

-"Jo otsikkosi kertoo siitä, miten haet omaa etua ja ajattelet vain itseäsi."

Jolloin minä kysyn sinulta ja vastaan samaan hengenvetoon:

-"Miten tämä otsikkoni kertoo omasta edustani tai miten ajattelen tällä vain itseäni? Tarkoitan tällä juuri sitä mitä olen         kirjoittanutkin, Siuntio siuntiolaisille eli sille ennemmistölle joka haluaa Siuntiossa asua ja niiden jotka kokevat Lohjan edut paremmiksi olisi parempi muuttaa siihen kuntaan missä heidän on parempi asua ja elää."

Tähän viimeiseen kysymykseen et ole suostunut vastaamaan vieläkään tai et ole ymmärtänyt lukemaasi tai et tahdo ymmärtää tai et ole hyväksynyt minun mielipidettäni.

 

2. Toisessa viestissäni totean näin viitaten ensimmäiseen viestiisi minulle:

-"Jollet ymmärrä näin lyhyttä lukemaasi tekstiä niin herää sellainen kysymys, että jos olet selvitellyt kuntaliitoksen positiivisia puolia niin pitäisikö minun luottaa siihen, että sinun mielipiteesi on juuri se oikea minun kannaltani? Toivottavasti kaikki puolesta äänestäneet eivät ole näin hataralta pohjalta liikenteessä!"

Ja sinä vastaat minulle näin:

-"Hmm, kuulostaa siltä että luulet olevasi jonkinlainen yli-ihminen kun pystyt ilman mitään faktoja latelemaan tämmöistä sontaa muista. Korostaa juuri sitä, että et ajattele muita laisinkaan."

Olen ainoastaan henkilökohtaisella tasolla mennyt sinun ymmärtämättömyyteesi luetun sekä kirjoitetun suhteen. Jollet vieläkään ymmärrä, palaa kohtaan 1. jossa syytät minua otsikkoni perusteella oman edun tavoittelusta ja toteat, että ajattelen vain itseäni ja näin ollen menet henkilökohtaisuuksiin. Voinet ehkä tässäkin kohdassa huomata sen, että otsikkoni ei kerro siitä mistä sinä väität sen kertovan. Tässä siis faktaa siitä, että et välttämättä ymmärrä lukemaasi.

 

3. En ole missään vaiheessa väittänyt, että olisit huono ihminen vaan niin kuin kohdassa 2. totesin, että olen mennyt henkilökohtaisella tasolla ainoastaan sinun ymmärtämättömyytesi luetun sekä kirjoitetun suhteen. Tämä onkin sitten vaikuttanut sinun lopputekstien sävyyn. Seuraavassa aiemmin kirjoitettua:

Sinä:

-"Ilmeisesti sinä et ymmärrä lukemaasi tekstiä, kun jätät pääpointit täysin huomioimatta. Suosittelen lukemaan vielä viisi kertaa uudestaan aiemman viestini."

Puhut tässä tekstissä monikossa pääpointeista viitaten ensimmäiseen viestiisi joka menee ensimmäistä lausetta lukuunottamatta pääpiirteittäin näin:

-"Tuo on TODELLA töykeää että täällä on jo kaksi kehottanut yhdistymisen kannalla olevia ihmisiä muuttamaan pois Siuntiosta pelkästään mielipiteensä takia. Naurettavia kommentteja. Noh, ette siis halua liittyä Lohjaan nyt... odotellaan siis vuosi tai kaksi pidempään jotta valtio sen liitoksen tekee."

Mistä kohtaa tässä tekstiä löytyvät ne pääpointit joista puhut? En näe kuin yhden ja kirjoitusasusta päätellen kerrot sen toteamuksena. Puhut myöskin tekstissä kahdesta jotka ovat kehoittaneet yhdistymisen kannalla olevia ihmisiä muuttamaan pois Siuntiosta jotenkin kysynkin, että ketkä kaksi, minä ainoastaan?

Minun otsikkoni:

-"Siuntio siuntiolaisille, muut muuttakoon Lohjalle!"

Tämä oli minun puoleltani tarkoitettu lähinnä provosoivaksi toteamukseksi ensimmäisen kirjoittajan kaksikielisyyden vastaisuutta vastaan, mutta samalla se oli tarkoitettu monimuotoiseksi lausahdukseksi jonka voi käsittää monella eri tavalla lukijan ajatusmaailmasta riippuen. Kokeileppa ajatuksen kera kuinka monta eri tarkoitusperää tästä lauseesta saat? Sillä voidaan tarkoittaa positiivisia asioita sekä minun että sinun kannalta tai negatiivisia asioita sekä minun että sinun kannalta. Se riippuu täysin siitä mihin asemaan itsesi lauseessa luokittelet. Itse olet repinyt tästä otsakkeesta 7 Päivää -lehden tyyliin sensaatio-otsakkeita.

 

4. Tähän kohtaan vastaan em. teksteillä. Olet itse osoittanut heikkoutesi.

 

5. Et siis tunnista mikä on ensimmäinen lauseesi, minäpä kerron sen sinulle tässä:

-"Jo otsikkosi kertoo siitä, miten haet omaa etua ja ajattelet vain itseäsi."

Ja otsikkonihan siis oli:

-"Siuntio siuntiolaisille, muut muuttakoon Lohjalle!"

Ja sinä väität edellisessä:

-"Öö, en kyllä siinä ole henkilönä sinua millään tapaa kritisoinut?"

Tässä yhteydessä voidaan myös palata minun kirjoittamiin edellisiin kohtiin 1. ja 3.

 

6. Väität näin:

-"Pöyristyttävää, että lähdet kritisoimaan ihmisiä henkilöinä ja heidän asiallisia mielipiteitään tuolla tapaa tarkoitushakuisella provosoinnilla ja riidanhaulla. Mikset pysty asiallisesti keskustelemaan tai edes kertomaan mikä näissä ehdotuksissa on pielessä?"

Minä taas aloitin tekstin kirjoittamisen kokonaisuudessa näin:

-"Taisi olla "Suitialaisen" ensimmäisessä puheenvuorossa oleva post scriptum hivenen heikosti harkittu sillä henkilö joka puhuu provosoinnista tekee itse juuri tuossa kohdassa näin vai miltä tämä kuulostaa;"Toivottavasti adressin luoja toimittaa myös hieman eriävää mielipieltä olevat kommentit eteenpäin (vai taasko Siuntion suomenruotsalainen ajattelee vain omaa napaansa?)" Jos tämä ei ole provosointia niin mikä on? Siuntiossa on kautta aikain tultu toimeen kielellisistä eroista huolimatta joten miksi ottaa tästä nytkään mitään taisteluvälinettä? Sitä paitsi ainakin minun mielestäni tämä adressi on luotu palvelemaan kuntaliitosta vastaan äänestäneitä eikä sen puolesta äänestäneitä!"

Tällä em. viittasin ensimmäisen kirjoittajan (vai oletteko mahdollisesti sama henkilö?) tekstiin jolloin sinä alat laukomaan seuraavaan tapaan:

-"Jo otsikkosi kertoo siitä, miten haet omaa etua ja ajattelet vain itseäsi. Tuo on TODELLA töykeää että täällä on jo kaksi kehottanut yhdistymisen kannalla olevia ihmisiä muuttamaan pois Siuntiosta pelkästään mielipiteensä takia. Naurettavia kommentteja. Noh, ette siis halua liittyä Lohjaan nyt... odotellaan siis vuosi tai kaksi pidempään jotta valtio sen liitoksen tekee."

Viittasin em. tekstiisi ja kysyinkin edellisessä puheenvuorossa sinulta:

-"Onko tämä omasta mielestäsi omalta kohdaltasi asiallista keskustelua?"

Johon sinä vastaat:

-"Ei enää. Sitähän minä juuri sanoinkin? Keskustelussa oli asiallisia mielipiteitä kunnes tulit paikalle haukkumaan muita ihmisiä ja heidän mielipiteitään antamatta edes pyynnöstä omia ehdotuksiasi tai perusteluja, että miksi muiden mielipiteet ovat niin syvältä mielestäsi. Sen jälkeen lähdit vielä tarkoitushakuisesti provosoimaan ja nimenomaan hakemaan "riitaa", jota en kyllä ymmärrä yhtään."

Joten esitänkin näihin liittyen sinulle kysymykset jotta ymmärtäisit vastauksen pointin:

Missä kohtaa haukun muita ihmisiä tai heidän mielipiteitään muutoin kuin sinun luetun tai kirjoittamisen ymmärtämystäsi?

Minkä takia minun pitäisi antaa ehdotuksia tai perusteluja jos olen vastannut: "En ole enää täällä Adressi-sivustolla esittämässä faktoja vaan puolustamassa demokratiaa äänestyksen pohjalta."?

Missä on se kohta jossa väitän, että muiden mielipiteet ovat syvältä?

Väität minun alkaneen hakemaan "riitaa"! Palaa ensimmäiseen puheenvuorooni ja sen jälkeen palaa omaan ensimmäiseen puheenvuoroosi ja kerro minulle sen jälkeen kumpi meistä lähti ensimmäisenä hakemaan "riitaa"?

 

8. Kerrot seuraavasti:

-"Harmi, että tässä maailmassa on niin paljon ihmisiä jotka ajattelevat vain omaa napaansa eivätkä pysty edes ajattelemaan kompromisseja tai muiden ihmisten mielipiteiden hyväksymistä."

Tästä syystä pyysinkin sinua vastaamaan kysymykseen:

-"Mikäli tarkoitat minua kirjoittaessasi ihmisista jotka tuijottelevat omaan napaansa niin pyydän sinua vastaamaan tuohon ensimmäiseen kysymykseeni?"

Ja nyt edellisessä viestissäsi sinä kysyt minulta:

-"Mikä tässä oli kysymys?"

Ja ensimmäinen kysymykseni oli johon viittasin oli tämä:

-"Kerrohan minulle ensimmäiseksi, että miten tämä otsikkoni kertoo omasta edustani tai miten ajattelen tällä vain itseäni?"

 

9. Kysyin sinulta:

-"Kirjoitat kompromisseista, missä kohdassa tulit itse puoliväliin vastaan?"

Jolloin ensimmäisen kerran vastasit varsinaiseen kysymykseeni:

-"Edelleenkin mainitsin jo aiemmin ehdotetun kunnan kahtiajaon kompromissina kun sinä taasen tyrmäät kaikki ehdotukset vailla mitään perusteluja."

Tästä kuitenki heräsi lisäkysymyksiä:

Missä vaiheessa olen kumonnut yhtäkään ehdotusta, päinvastoin olen todennut seuraavaa:

-"Lohjaan emme halua liittyä nyt joten jääkäämme odottelemaan sitä valtion pakkoliitosta joka ei ole tänään eikä edes huomenna joten kaikki ylimääräinen aika on meille peliaikaa, peli ei ole pelattu ennen kuin kello soi!"

En ole siis tyrmännyt kuntaliitosta muiden kuin Lohjan kanssa. Onko se pakkoliitos edes välttämättä Lohjan kanssa? Sitä jäämme odottelemaan.

 

10. Viimeisessä kysymyksessä jallitinkin sinut ihan täysin, koska en ole esittänyt mitään varsinaisia mielipiteitä tai ehdotuksia. Kysyin sinulta seuraavaa:

-"Puhut muiden mielipiteiden hyväksymisestä, missä vaiheessa hyväksyit minun mielipiteeni?"

Johon sinä vastasit:

-"Minkä mielipiteesi? Miksi minun pitäisi hyväksyä sellaiset mielipiteet kuten kuntaliitosta kannattavien karkottaminen kunnasta? Et ole yhtään omaa mielipidettä kertonut suoraan kuntaliitoksesta. Olet vain antanut ymmärtää että olet jyrkästi kuntaliitosta kannattavia ihmisiä vastaan ja haet viesteilläsi näiden provosointia."

Ja vasta tätä edeltävässä kysymyksessä väität päinvastaista:

-"Edelleenkin mainitsin jo aiemmin ehdotetun kunnan kahtiajaon kompromissina kun sinä taasen tyrmäät kaikki ehdotukset vailla mitään perusteluja."

Olen siis vain todennut:

-"...me kaikki jotka haluamme Siuntiossa olla ja kehittää tätä kuntaa olemme äänestäneet vastaan. Lohjaan emme halua liittyä nyt joten jääkäämme odottelemaan sitä valtion pakkoliitosta joka ei ole tänään eikä edes huomenna joten kaikki ylimääräinen aika on meille peliaikaa, peli ei ole pelattu ennen kuin kello soi!

sekä:

-"En ole enää täällä adressi -sivustolla esittämässä faktoja vaan puolustamassa demokratiaa äänestyksen pohjalta?"

 

Tämä keskustelu on minun osaltani haudattu. Olen päässyt provosoinnilla siihen lopputulokseen miltä olen sen halunnutkin näyttävän eli siihen miten joku ihminen voi puolustaa agressiivisesti omaa asiaansa vailla mitään asiapohjaa. Kiitokset siitä!

 


Vieras

#15 Re: Päinvastoin

02.10.2011 15:37

#1: - Päinvastoin

Päinvastoin kuin nimimerkki päinvastoin.

Kansanäänestys meni hyvinkoulutettujen siuntiolaisten voimalla. Sen sijaan valtuuston kokoomus ja sdp valtuutetut pitävät tunteeomaisesti kiinni kannastaan, joka ei perustu mihinkään tosiasiaan. Lohjaan liittyminen olisi käsittämätön ja vastuuton munaus.

 

 

JK

#16 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

02.10.2011 17:30

#14: Myös täysin suomenkielinen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Siuntio siuntiolaisille ja muut muuttakoon Lohjalle!

Miksi kysyt jälleen samoja kysymyksiä kuin aikaisemmissa viesteissäsi, joihin olet jo saanut vastauksia? Jälleen minun pitää kehottaa sinua lukemaan viimeisin viestini uudelleen. Ja et muuten vieläkään ole vastannut yhteenkään minun esittämääni kysymykseen, esität vain minulle uusia toisensa perään. Jo aiemmassa viestissäni pystyin _perustellusti_ kumoamaan _perusteettomia_ väitteitäsi ja tämän jälkeen et kommentoi minun vastauksiani millään tavalla vaan kysyt jälleen samat kysymykset hieman eri sanajärjestyksellä uudestaan. Miksi vain haet tätä provosointia etkä pysty keskustelemaan itse aiheesta? Vastauksia, kiitos.

PS. Vailla mitään asiapohjaa? Olen useaan otteeseen maininnut, että MIKSI olen sitä mieltä mitä olen ja kertonut perustellusti mielipiteeni.

PPS. Pyydän muiltakin keskusteluun osallistuneilta perusteluja mielipiteisiin. Kyllä niitä päätöksiä tehdessäkin täytyy asiat perustella eikä vain toistaa sanaa ei. Kiitos.


Vieras

#17 Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

03.10.2011 23:42

PS. Toivottavasti adressin luoja toimittaa myös hieman eriävää mielipieltä olevat kommentit eteenpäin (vai taasko Siuntion suomenruotsalainen ajattelee vain omaa napaansa?)

 

Korjataampa nyt hieman, kuten adressin luoja on sanonnut, adressille ei ole mitään tekemistä kielellisten asioiden edistämisessä, eikä niillä ole mitään tekemistä koko asian kanssa, joten on aika raukkamaista alkaa väittämään tommosta, ja erittäin heikkoa alkaa haukkumaan jonkun ihmisen syntyperää ja mikäli et vielä tiennyt, niin kerron sen nyt, vaikka ihminen on suomenruotsalainen, osaa hän silti kahta kieltä, eikä hännen aina tarvii ajatella asioita suomenruotsalaisena, vaan kyseisen kaksikielisen ryhmän edustajat osaavat ajatella asioita yleiseltä kannalta myöskin, eikä ainoastaan kielipoliittisten asioiden näkökannnalta.

 

Toisekseen, tietääkseni Johan ei luonut adressia keskustelunpalstaksi siitä kuka äänesti mitenki ja minkä asian pohjalta, tietääkseni adressi luotiin kannattamaan sitä ajatusta että poliitikkojen kuuluu kunnoittaa kansan toivetta, karu tosiasia on että kansa(kuntalaiset) äänesti, tulos oli selkeä, ja liitosta vastustettiin.

 

Ja vielä viimeiseksi, kuten jo mainitsin, adressi tosiaan luotiin keräämään kannatusta sille että enemmistöä pitää kunnoittaa, allekirjottamalla adressin, on samaa mieltä, ja tukee aatetta, täten, mikäli et vielä tiennyt, adressista toimitetaan tällöin myös vain ja ainoastaan allekirjotukset eteenpäin, koska nämä tukevat adressin tarkoitusta, nämä kommentit, ovat vain ja ainoastaan sivuasia, eivätkä liity ite adressin tai sen tarkotuksenperän ajamiseen mitenkään.

 

Tottakai, mikäli Johan aikoo kommentit, vastoin omaa käsitystäni toimittaa, korjatkoon väärän käsitykseni.

 

Tack och gonatt!


Vieras

#19 HUOM!

04.10.2011 11:14

Mistä lähtien RKP ja ruotsinkieliset ovat olleet synonyymi toisilleen? Ruotsinkielisissä on myöskin sellaisia henkilöitä jotka seisovat aivan eri puolueen takana. Sitä paitsi onhan tuossa kuntaliitosta vastaan äänestäneissä 63,5%:ssa pakko olla muitakin suomenkielisiä kuin minä!

Vieras

#20 Re: Re: Päinvastoin

05.10.2011 08:12

#15: - Re: Päinvastoin 

 ja mihinkähän tuo ajatelma perustuu? Hyvinkoulutetut äänestivät ei kuntaliitokselle ja kaikki loput on huonosti koulutettuja. Oliskohan nyt pikkuisen asennevamma?

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

05.10.2011 21:25


Kahvimaalta

#22 Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

05.10.2011 21:32

#2: Suitialainen - Siuntio tulisi jakaa kahtia

Tiesitkö, että Pohjois-Siuntion toinen rajakunta on Vihti. Kahvimaalta ja Yövilästä on Nummelaan noin 10km ja siellä on kaikki tarvittavat palvelut. Lohjalle on noin 20km. Joten Pohjoissimmat kylät kannattaisi liittää Vihtiin.

kahvimaalaiselle

#23 Re: Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

07.10.2011 10:15

#22: Kahvimaalta - Re: Siuntio tulisi jakaa kahtia

Veikkaan että sinulle realistisia vaihtoehtoja pohdittaessa paras olisi kuitenkin Lohja. Kirkkonummelle taitaapi olla vielä parikymmentä kilometriä lisää?

mummo asemalta

#24 LOHJAAN

07.10.2011 12:28

Ehdottomasti liitytään Lohjaan emme halua Raaseporiin emmekä muihinkaan ruotsinkielisiin kuntiin.Olen asunut Siuntiossa kohta 40v ja täysin kyllästetty ruotsin kielisten määräys valtaan.Miksi ei suomenkielisiä kuljetettu äänestyspaikoille ,kun taas ruotsinkielisiä kuskattiin?????? Siis Lohjaan ehdottomasti
MAMMA MIA

#25 siuntion tulevaisuus?

07.10.2011 14:08

ei näytä valoisalta koska täällä vain yksi ainoa kauppayhtymä,ostokset on suoritettava kirkkonummella tai lohjalla koska täällä on hyvin suppea tavaravalikoima.tuntuu siltä että siuntio pysyy kehittymättömänä näillä näkymin.RKP ei anna valtaa käsistään muille ideoille.kaksikielisyys voi olla rikkaus mutta tämä ei varmasti tule siuntiossa toteutumaan kuin ruotsinkielisten ehdolla valitettavasti.