Vastustamme sukupuolineutraalia avioliittoa

Adressin tekijä

/ #8 Avioliiton tarkoitus

04.07.2010 10:51

Avioliittohan ei suinkaan alkujaan ole vain kahden toisiaan rakastavan ihmisen laillistettu suhde. Se on paljon enemmän kuin vain tämä, vaikkakin rakkauden tulisi kuulua olennaisena osana avioliittoon.

Avioliitto on tarkoitettu myös suojelemaan ja varjelemaan sosiaalisesti ja yhteiskunnallisesti jälkeläisten tulevaisuutta samoin kuin näiden kahden ihmisen kumppanuutta.

Vaikka monet avioliitot miehen ja naisen välillä nykypäivänä eivät suinkaan ole hyviä paikkoja jälkeläisille tai edes toisilleen, se ei poista avioliiton syvemmän periaatteen todellisuutta ja äärimmäistä tärkeyttä.

Kun siis edelleenkään kaksi miestä tai kaksi naista ei keskenään saada lapsia, jos ei asiaan puututa ulkopuolisesti ja epäluonnollisesti, niin yksi avioliiton olennainen tekijä on niissä täydellinen mahdottomuus! Tietystikään eivät kaikki heteroavioliitotkaan lapsia tuota, mutta niissä se periaatteessa on edes mahdollista, joten niissä avioliiton tekijät ovat mahdollisia.

Muutenkaan pelkkä kahden ihmisen toisiaan rakastaminen ei ole pitävä argumentti niinkin suuren asian suhteen kuin avioliitto. Esimerkkinä voisi heittää, että jos 13-vuotias tyttö ja 30-vuotias mies nyt sattumalta palavasti rakastavat toisiaan, niin olisiko heille mennä naimisiin. Ei todellakaan. Tässä taas näiden keskinäinen kumppanuus olisi suuressa vaarassa ja varsinkin nuoremman osapuolen kehitys!

Eli lain täytyy vetää raja johonkin, jotta voitaisiin säilyttää yhteiskunnan tärkein perusrakenne edes teoreettisesti kunnossa. Mielestäni kaikki tukee perusteellisesti nykyistä avioliittolakiamme!