Talviuintimahdollisuuden säilyttävä Vuosaaressa

Vieras

/ #14

28.03.2012 10:55

Avantouijien lukumäärä tänä talvena on luultavasti aiempaa vähäisempi, millä ehkä puolletaan avantouinnin lopettamista. Tänä talvena on ensimäistä kertaa poistettu kertamaksu; suuri kausimaksu tietysti karsii satunnaisemmin avannossa käyviä ja varattomampien harrastusta. Viime syyskaudella en käynyt kertaakaan yli kymmeneen vuoteen. Vaikka olen sairastellut, olisin päässyt kyllä muutaman kerran käymään, mutta pidin kausimaksua liian kalliina.

Kertamaksu poistettiin käsittääkseni satunnaisten suurten ruuhkien takia. Vielä ei ole kokeiltu muutaman kympin perusmaksua, jonka lisäksi voisi maksaa pienemmän kertamaksun. Tämä luultavasti vähentäisi turistiporukoiden aiheuttamia ruuhkia.

Rastila on ollut ainoa paikka Helsingissä, johon kuka tahansa kaupunkilainen voi helposti tulla uimaan ja saunomaan. Talvikaudella leirintäalueen käyttö on vähäisempää ja on järkevää käyttää tiloja tähän tarkoitukseen. Kaupungilla on mielestäni velvollisuus järjestää liikunta- ja virkistysmahdollisuuksia asukkailleen ja rohkaista osallistumista. Miten muuten samanlainen mahdollisuus voitaisiin järjestää?