Elixia kuntosaliketju pois suomesta


Vieras

/ #3 Samanlainen kokemus

15.08.2012 14:52

Kappas, täällä on siis muitakin. Mun kokemus on muutamien vuosien takaa. Muutin Helsinkiin ja kävin muutaman kerran tutustumassa Elixiaan. Luonnollisesti tämä edellyttää tarjouksen kuuntelemista. Kuulosti siltä istumalta hyvältä ja koska vihaan kuukausittaisia maksuja, kysyin voinko maksaa vuoden kerralla pois. Se sopi. Tiedustelin erikseen, useaan otteeseen, että mikäli jotain tapahtuisi esim. muuttaisin pois, elämäntilanne muuttuisi, kuolisin jne. ja olen maksanut kertasummana, niin saanko rahani pois. Moneen kertaan minulle vakuutettiin, että saan.

No niinpä minä treenailin onnellisena ja usein, kunnes tuli se päivä, että työnantajani ilmoitti, että vaihdan toimipistettä. Kirjoitti minulle kirjallisen todistuksen, että muutan ja miksi ja koska. Marssin sen kanssa Elixiaan ja kerroin tilanteen ja sen, että minulle luvattiin rahat takaisin. Oli sitten omakin moka, mutta ilmoittivat, että heillä on periaate, että mitään maksettuja rahoja ei palauteta. AHAA!! Kuinkas sitten myyntipuheessa siitä niin kovasti mainostettiin? Kysyinkin vielä moneen kertaan, ihan epäuskoisuuttani ja aina vain se oli mahdollista. Mutta kappas, kun tilanne oli käsillä, niin ei se enää ollutkaan mahdollista. Yritin muutaman viikon ajan tavoittaa Elixian toimaria ja kuinka ollakaan hän sattui aina olemaan lomalla :D Jätin hänelle sähköpostiviestinkin, mutta kappas - hän ei koskaan vastannut.
Sain jäsenyyteni myytyä huuto.netissä, joten osaltani asia päättyi ihan hyvin. Tulihan tuo nyt kalliiksi, mutta sain kuitenkin käyvän hinnan lopusta jäsenyysajasta. Monta kirosanaa voisin edelleen suustani päästää. Laitoin asian eteenpäin kuluttajasuojaan, josta vuoden päästä tulikin vastaus, että kuntosalien osalta on tullut paljon yhteydenottoja ja he ovat laatineet heille kirjallisen varoituksen ja ehdotuksen ehtojen selkeyttämisestä. Selvä.