Wäinö Aaltosen museon konserttisarja säilytettävä

Ota yhteyttä adressin tekijään

WAM-konsertit saavat jatkoa Taiteen talossa syksyllä 2024 Turun Musiikkijuhlien tuottamana

2024-04-25 05:02:14

Tiedote 25.4.2024:

WAM-konsertit tulevat jatkumaan Turussa.  Turun musiikkijuhlat ottaa sarjan tuotantovastuun. Konserttisarja siirtyy Taiteen taloon, jonne hankitaan flyygeli.

Ensimmäinen konsertti on tiistaina 10.9.2024 klo 19. Musiikkijuhlat ovat kutsuneet sarjan kuratoijaksi säveltäjä Lauri Mäntysaarin.

Adressi suljetaan 25.4.2024. Lämmin kiitos kaikille 484 allekirjoittaneelle arvokkaista kommenteistanne ja aktiivisuudesta.

Työryhmän puolesta,
Tuuli Lempa

Tiedote 14.3.2024

Kulttuurijohtaja Anu Laitilan julkaisuvapaa vastaus vetoomuksemme (lähetetty ennen tietoa uusista käänteistä, joihin Turun Musiikkijuhlat tulivat mukaan):

Tervehdys,

kiitokset adressista. On ilo kuulla suosiosta, joka WAM:n konserttisarjalla on ollut, ja että se on vaikuttanut lukemattomiin muusikoihin ja musiikin ystäviin. Suurin kiitos konserteista kuuluu kulttuurikoordinaattori Olli Hirvoselle, joka on järjestänyt niitä muusikon ammattitaidolla ja sydämellä. Hänen asiantuntemuksensa ja verkostojensa ansiosta tilaisuudet ovat olleet korkeatasoisia.

Olli Hirvonen on siirtymässä eläkkeelle ja sitä ennen lomille. Tästä syystä konserttisarjat eivät jatku nykyisellä tavalla. Ollin erityisyys tapahtumien luojana ja sieluna ei ole helposti korvattavissa. Kulttuurin edistämisen vastuualueelta tuskin löytyy tulevaisuudessa vastaavaa musiikkialan osaamista, koska toiminnan painopisteitä ovat kulttuurin saavutettavuus, yhteistyö taiteen vapaan kentän kanssa, avustukset sekä lasten ja nuorten kulttuuri.

Ikäihmisten hyvinvointia edistävää toimintaa kaupunki tekee kyllä jatkossakin. Tilaisuuksien suosion vuoksi olemmekin keskustelleet taiteen vapaan kentän edustajien kanssa mahdollisuudesta, että vastaavanlaista konserttisarjaa tuottaisi yhdistys ammattimuusikoiden johdolla.

Mahdolliseen paikkaan konserttisarjalle on tässä vaiheessa aikaista ottaa kantaan. Niin Fuugan kuin WAM:n toiminnallisuutta työstetään, ja talojen ohjelmaprofiilit ovat tiedossa parin vuoden kuluttua.

Anu Laitila
Kulttuurijohtaja

Tuuli Lempa

Adressi WAM-konserttisarjan säilyttämiseksi lähetetään tiedoksi päättäjille

2024-03-10 11:42:58

Kiitos allekirjoituksestasi Wäinö Aaltosen museon konserttisarjan säilyttämiseksi!  190 allekirjoitusta on saavutettu 1,5 vuorokaudessa. Adressia voi edelleen jakaa ja keräämme lisää allekirjoituksia.

Adressi kommentteineen lähetetään työryhmän puolesta Kulttuuri- ja nuorisolautakunnan puheenjohtajistolle (Sara Koiranen ja Petra Peltonen), museopalvelujohtajalle (Juhani Ruohonen),  kulttuurijohtajalle (Anu Laitila) sekä kulttuurin palvelukokonaisuuden vastuualuepäällikölle (Niina Niemi-Nagy).

Toivomme kaupungilta ratkaisuja konserttisarjan jatkumiselle myös museon peruskorjauksen ajaksi.

Tuuli Lempa, Matti Lehtonen, Hanna Kosonen, Patrik Kleemola