Elixia kuntosaliketju pois suomesta

Kommentoitu viesti


Vieras

#2 Re: Omituinen ketju joka ei todellakaan ole asiakaslähtöinen yritys

07.06.2012 08:47

#1: - Omituinen ketju joka ei todellakaan ole asiakaslähtöinen yritys

Itselläni tuli ongelmia,kun yritin irtisanoa sopimuksen vaihtaessani statukseni päätoimisesta duunarista opiskelijaksi. Ensinäkin sopimus alkoi tammikuun alussa ja minulle luvattiin kuukauden ilmainen treeni ja vuoden määräaikainen sopimus,mikä todellisuudessa tarkoitti 13kk määräaikaista sopimusta. Ilmaista kuukautta ei siis laskettu sopimukseen kuuluvaksi kuukaudeksi ja tällä tavalla ks. kuntosaliketju ei hävinnyt rahallisesti mitään, mutta asiakkaana en saanut käytännössä ilmaista treenikuukautta kuten luvattiin. Kesällä sitten elämäntilanne muuttui ja päätin ottaa aiemmin jo lykkäämääni opiskelupaikan vastaan eli kuukausiansioni olivat enää periaatteessa opintotukien varassa. Soitin elixiaan ja selitin rahallisen tilanteeni muuttuneeni ja, että minun oli nyt välttämätöntä irtisanoa soppari. Tämä ei kuitenkaan heistä ollut mahdollista ja koska minulla oli aamujäsenyys, en saa siitä opiskelija-alennusta. Opiskelijana saa vain kokopäiväjäsenyydestä alennuksen, minkä jälkeen hinta on selkeästi aamujäsenyyttä kalliimpi?!? kerroin myös, että tunteja järjestetään tuhottoman vähän ja yksitoikkoisella valikoimalla aamuisin ja viikonloppuisin ei mahdu tunneille eli en voinut/päässyt osallistumaan kuukausihinnalla kuin säännöllisesti kuntosalille omaehtoisen treenin kanssa. Maksoin syksyn ja tappelin asiasta, mutta ei auttanut....Kun vihdoin pääsin eroon kortista, niin päätin etten ikinä enää kyseisnueeen paikkaan astu jäsenenä. Rahastusta, jolloin uusia asiakkaita otetaan lisää koko ajan ja vanhat jäsenet unohdetaan täysin!

t. Ryhmätunteja rakastava.

Vastaukset

Peili

#6 Re: Re: Omituinen ketju joka ei todellakaan ole asiakaslähtöinen yritys

2015-01-23 09:46:01

#2: - Re: Omituinen ketju joka ei todellakaan ole asiakaslähtöinen yritys 

 Eiköhän tässä kohtaa kannata katsoa peiliin. 

Teit sitovan sopimuksen. Ei ole kuntosalin vika, että et pysty henkilökohtaisista taloudellisista syistäsi selvitä sopimuksen asettamista ehdoista, esim. kuukausimaksun suorittamisesta. Jos kuntosalibisneksessä jouduttaisiin purkamaan joka ikinen sopimus aina, kun asiakkaan tulotaso muuttuu, ei bisnes olisi kannattavaa. Vertaa esimerkiksi pankkialaan. Mitä jos asuntolainaa tarvistisi maksaa takaisin ainoastaan, kun siihen on varaa?? (Lyhennysvapaita saa maksua vastaan, joo, mutta tämäkin on sopimusehto josta on sovittu jo siinä vaiheessa kun lainasopimusta allekirjoitetaan. Kuntosalit eivät tällaista palvelua myönnä, eikä niiden tarvitsekaan).

Eri asia on, että saattaa olla hölmöä/huonoa palvelua olla joustamatta tällaisten hankalien asiakkaiden kohdalla.