Bratz: Huono kuva lapsille

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Bratz: Huono kuva lapsille.

Nani Niiranen
kuopio

#26 voi himpulansykkyrät...

18.12.2008 17:24

Mikä ihme nykyään ihmisiä vaivaa? Maailmassa on tärkeämpiäkin asioita kuin valittaa siitä mitä nuoret ja lapset leikkivät. Joo sanon että ihmisillä on oikeus mielipiteisiin, mut tää kyllä menee ylihilseen, kun ihmiset eivät voi katsoa itseään peiliin, niin pitää syyttää maailman menosta NUKKEA, haloo herätys!
Nani Niiranen
kuopio

#27 lisää

18.12.2008 17:32

Enpä hei kuule adressin kirjoittaja usko että ne "Missä ovat ne tytöt, jotka onnellisena leikkivät nukeillaan tai juoksevat pihoilla kuraisina välittämättä siitä?" lapset ovat minnekään kadonneet, taidat nyt kyllä keksiä läpiä päähäsi. NUKET ovat NUKKEJA, oli sitten Barbie tai Bratz, Barbiella isot tissit who cares? valitettiinhan siitäkin Barbien ilmestymisen aikoihin, jopa adressejakin yms tuli ja paljon! Bratzilla liika meikkejä, so what? älä sitten omille lapsilles niitä tulevaisuudessa osta, mutta älä viitsi vinkua turhasta, maailma muuttuu ja niin ihmisetkin samoin myös lelut, se on totuus, paras totutella!
Sini Laine
Lahti

#28 Olen Bratz-fani!

11.01.2009 18:40

Olen 11v ja leikin Bratzeillä. En meikkaa, enkä käytä napapaitoja. Minihameita käytän, mutta yleensä kesäisin ja keväisin ja silloinkin ehkä legginssit alla. Ja en edes käytä "liian lyhyitä". En edes käytä "teiniX- kieltä" ja tiedän, mitä ne sanat tarkoittaa (ihQ = ihana, Daa = mitä väliä jne). Ja en ole ikinä nähnyt sellaisia 5 vuotiaita, millä on meikkiä naama täynnä ja minihameet ja napapaidat. Aikuisten pitäisi katsoa, mitä lapset laittaa päälleen. Ja muutenkin, eihän 5v osta itselleen vielä vaatteita? Minäkään en vielä osta (kyllä joskus käyn kavereiden kanssa) ja jos äidin kanssa olen, saatan kysyä vaikka "Saanko ton paidan?". Ja kyllä minun äitini katsoo, mitä laitan päälleni (ei sillä että käyttäisin napapaitoja ja minihameita).
Ano Nyymi
Porvoo

#29 Kyllä

11.01.2009 20:06

Bratz-nuket pois markkinoilta

Vaikka yleensäkin olen sitä mieltä, että on aivan oma asiansa miten tai millä lapset leikkivät, mutta silti Bratz on yksinkertaisesti liikaa

Se antaa lapsille väärän kuvan, siis tajuamattaaan 9 vuotiaskin voi ottaa mallia näistä nukeista. Pelkästään jo pukeutumistavalla. Näillä nukeilla on minihameet, paksu kerros meikkiä ja ne suoranaisesti näyttävät enemmän huorilta, kun nukeilta. Nimikin jo pelkästään Bratz, ellei Sini jo tiennyt Brat tarkoittaa hemmoiteltua kakaraa ja sekö sitten tekee hyvää ihmiselle :D Keksinkin vallan mainion uutuustuotteen: "Brats. Huoralelusetti, patterit eivät sisälly hintaan"

Vanessa Peuranimi
Sodankylä

#30 EI!

05.02.2009 20:56

Hitsi teitä kaikkia aikusia. Leikin Bratzeillamutten katso nnistä mallia. Ja sanon ihan suoraan: että, ei me mitään pikku kakaroita olla jokka kattoo pikkukakkosta ja puuhapetä. Miksi te ette voisi antaa meijän juttujen olla?? Ku alatte valittamaan bratzista.
Mia .
Neljäntuulentie

#31 mOOiiiijj!

11.02.2009 19:42

Ite oon 12-vee enkä ota mallia enkä leiki. Meikä pukeutuu joskus hyvinkin rennosti ja mä en nytkään pukeutunut mihinkään napapaitaan tai minihameeseen. Paitsi joskus kesällä.

Vieras

#32

14.10.2010 12:14

Lol siis oikeesti. olen leikkinyt Bratzeillä niin kauan kuin muistan, enkä ole koskaan edes ajatellut ottaa niistä mallia. enkä myöskään tunne yhtään sellaista. lapset saavat paljon varmemmin huonon kuvan heitä vanhemmista jotka oletettavasti käyvät täällä meikkaavat ja seurustelevat itse. en laittaisi mitään Bratzien syyksi. koska bratzit ovat ehkä vähän kiinnostavampia lapsille, kuin jotkut puuha-petet, niin vähän vanhemmatkin lapset leikkivät niillä ja näin kaikki eivät halua aikuistua niin nopeasti, kun on jotain kivoja leluja vähän vanhemmillekin
villi katti
Vieras

#33 eeeiiiiii!!!!!!!!!!!!!!

10.11.2010 15:25

Kyl määkin leikin bratzeil mut en silti oo mikää hieno-helma!!!sitä paitsi tykkään kurast...
vilikatti
Vieras

#34 eeeeeiiii!!

10.11.2010 15:26

mää leikin mää leikin mää leikin mää leikin mää leikin niillä en oo pissis siltikää ite oot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
raivostunut
Vieras

#35 aivan

15.11.2010 19:10

BRATZ SUCKS
minusta ne ovat kerrassan pöyristyttäviä.tytöt ovat kuin pissishuoria joilla on 1cm mittaiset minihameet ja paidat jotka ovat melkein kuin rintaliiveja(ei varmaan haittaa,jos hiukan liioittelen.poikana tunnen asiat huonosti)ja puhuvat teinixkieltä.
Ja vielä oheistuotteet.Allekirjoitus ja monta kertaa
Vieras

#36 Re:

03.01.2011 20:40

#1: - - -  

moi kaikkille

 

Kolmetoistavuotias ihminen

#37

03.08.2011 19:49

Enpä usko että pienet lapset ottaa mallia joistakin nukeista, vaan itseään vanhemmista teini-ihkupissiksistä. Itsekin leikin noilla Bratzeilla pienenpänä, eikä minusta ole tullut mitään pissistä joka pukeutuu minihameisiin ja korkokenkiin, ja meikkaa ylenpalttisesti. Täytyy olla aika vinksahtanut jos ottaa NUKESTA mallia...

12v!

#38 Ette ymmärrä.

27.09.2011 19:32

Oon itse pienempänä leikkiny Bratzeilä (2 aikuista 1 vauva)ja halusin niitten olla vähän ''teinimäisiä''siis en mitään ''No voi daa'' Jne...leikin että ne käy kaupassa,diskossa(ei poikatapaamisia!)ja niin edelleen.Sitä paitsi katsokaa tätä LASTEN kannalta.tarkoitan että jos riisuu siltä paidan niin suurin osa ei oo silleen ''hih hih nyt tää on alastomana'' vaan että ''nyt vaihdetaan hieno paita''.Te aikuiset ette ymmärrä!te näätte asiattoman nuken kun taas lapset näkevät hienon nuken!Ja toisakseen toi vaate asia:5v ei voi ostaa ite vaatteita teini voi mutta se on maku asia!
Päätän puheeni tähän!
Jadefani

#39 Mitä vikaa?

20.10.2011 16:33

Itse oon 12-vuotta ja leikin bratzeillä. Tykkään niistä paljon :)
Kyy

#40 Laih'

20.06.2013 12:07

Ei se haittaa vaik' nuket on laihoja. Ainakin lapset oppii, ettei kannata paljoa (liikaa) syödä.

Vieras

#41 Re: VOI TEITÄ AIKUISIA JA MYÖS NUORIA!

08.02.2016 16:54


Vieras

#42 Re: Laih'

10.01.2021 10:43

#40: Kyy - Laih' 

Hyvin pienen lapsen ei tarvitse miettiä painoasioita. Totta kai ylipaino on vakava asia, mutta ei pidä mennä siihen toiseen ääripäähän. Tämän päivän ongelmina on nämä ääripäät ja normaalipainoinen nähdään joko liian laihana tai liian lihavana. 

En tiedä, tehdäänkö Bratzeja enää tai myydäänkö kyseisiä nukkeja ylipäätään enää Suomessa. Mutta kuitenkin Bratz oli aivan järkyttävää, etenkin animaatiosarjan osalta, jossa kuulin jonkun hahmon kertoneen kauneuden salaisuudeksi kahdeksan lasia vettä päivässä ja plastiikkakirurgian, ja joku hahmo sanoi: "Kuka voisi tuon kaveri olla, kun se on niin tyylitön". Yhdessä DVD:n kannessa kerrottiin tyttöjen "kuvaavan kuumaa kotivideota". Ei ole minusta ihan 6-vuotiaan suuhun sopivaa sanastoa.

On totta kai Barbiekin saanut osansa arvostelujen ja kritiikin suhteen, mutta kyseinen nukke on minusta paljon pientä verrattuna nykypäivän nukkeihin. Toki tiedän, että sekään ei ole realistinen vartalon suhteen, mutta nukkena se on paljon kehittävämpi ja monipuolisempi. Barbie sentään ei ole vain passiivinen hyvännäköinen eikä keskity pinnallisuuteen, vaan on myös insinööri, rock-tähti, jalkapalloilija, prinsessa, eläinlääkäri, hoitaja, lääkäri ja jopa poliitikkokin. Muistan 90-luvun Barbie-kirjatkin, joissa käytiin eläinlääkärissä ja matkustettiin. 

Nykypäivinä olen törmännyt LOL-nukkeihin, jotka menevät samalle viivalle Bratzien kanssa. Nuket muistuttavat vauvoja, joilla on päällä verkkosukkahousut. Minkälainen aikuinen ihminen suunnittelee tällaisia leluja erityisesti tytöille? Ei toki pojillekaan mikään samaistumisen kohde, jos sattuu nukkeleikeistä tykkäämään. Minkälaisen naiskuvan pojat saa jostain Bratzeista, vaikkeivat mistään nukkeleikeistä piittaisi.