Pysäköintitilaa Pakkalaan ja Kartanonkoskelle

Vantaa

/ #7

13.12.2006 20:56

Asun Kartanonkoskella, omistan 2 autoa. Muutin reilu vuosi sitten alueelle, sain mielestäni helpolla molemmille ajoneuvoilleni paikan; toisen ostin ja toisen olen vuokrannut.

Perheellämme käy usein vieraita; tuttavia ja sukulaisia. Lähes aina autoilla ovat liikkeellä, eikä kukaan ole koskaan valittanut ettei olisi saanut autoaan parkkiin mihinkään vierailun ajaksi.

Vaimo kulkee bussilla töihin sen helppouden takia (työpaikka helsingissä, vuorotyö). Autollakin pääsee, mutta kestää kauemmin.

Jos on pakko omistaa useampi auto (itselläni ei ole tätä pakkoa) niin pitää kärsiä seurauksista; mahdolliset parkkipaikkaongelmat, muut autoilun ongelmat. Kartanonkoski-Pakkala alueelta on max. 10min kävelymatka kauppakeskus Jumboon, jossa on 4600 ilmaista parkkipaikkaa. Monet lähitalojen asukkaat näyttää muutenkin pitävän autojaan jumbon laitaparkkipaikoilla. Sinne kyllä mahtuu autoja vielä reilustikin.

Toki jos alue ei parkkipaikkojen vähyyden takia miellytä, niin kannattaa muuttaa pois. Asunnon saa aivan varmasti myytyä, aika nopeastikin ja vielä pienoisella myyntivoitolla.

Mielestäni kuitenkin Kartanonkoski alueen suunnittelu parkkipaikkoineen on loistava. Tässähän on kuitenkin kyseessä asuinalue, ei paikoitusalue tai autoliikkeen piha kymmenine autoineen.

Bussi numero 61 kuljettaa muuten matkustajia lentoasemalle päivisin 12 minuutin välein ja iltaisin ja öisin 20-30 minuutin välein. Yöllä on 2 tunnin tauko. Luulisi näistä kymmenistä vuoroista jokaiselle löytyvän se oma vuoro jolla kulkea töihin, esim sinne lentoasemalle siivoamaan.