Kiuruveden kiinteistöjen sisäilman ongelmien korjaamiseksi

Maarit Tikkanen
Adressin tekijä

/ #5 Re: entäs muut kohteet?

07.03.2011 09:01

#3: Heli Kaarina Kananen - entäs muut kohteet?

Hienoa Heli,

Kiitos kirjoituksesta. Nyt kirjoituksesi myötä on hyvä kirjoittaa tänne adressipuolelle seuraavasta asiasta ihan yleiseksi tiedoksi ihmisille. Minulta on kyselty muista kohteista joissa tiedetään olevan sisäilmaan liittyviä ongelmia, että mikseivät ne ole esillä tämän adressin yhteydessä, mutta en voi kirjoittaa mistään sellaisesta tai olla vaatimassa sellaiselle kiinteistölle tehtäväksi minkäänlaisia toimenpiteitä, jos niistä ei ole olemassa julkistettua tietoa. Kuten adressissa mainitaan nämä kiinteistöt ovat esiintyneet lauantain 5.3.2011 lehdessä ja siksi ne ovat adressissa, eivät siksi että tässä oltaisiin aseteltu tärkeysjärjestykseen tiettyjä kiinteistöjä. Ja toiveena on että tämä on päänavaus näiden asioiden avoimelle käsittelylle.

Kaupunkilaisilla tuntuu olevan paljon tietoa kiinteistöistä joissa on sisäilmaan liittyviä ongelmia, mutta ellei niitä julkisesti/virallisesti tuoda esille ja myönnetä ongelmien olemassaoloa, on niihin puuttuminen tavallisena rivikansalaisena mahdotonta. Toisaalta jos kirjoittaisin mututuntumalta omiani esimerkiksi tähän adressiin, ei sillä olisi mitään merkitystä asian ajamisen kannalta ja pahimmillaan saisin vastata syytteisiin perättömien asioiden levittelystä. Tällä adressilla haetaan asialle huomiota, näytetään että asia on tärkeä ja vaaditaan tarvittavia toimenpiteitä, tulevaisuus näyttää mitä ne ovat kunhan työryhmät tekevät työnsä. Tämän adressin yhteydestä puuttuu maininta VOC-päästöistä ja mikrobikasvustoista, hyvä että ne tulevat esille täällä keskustelussa, mainitsin siellä ainoastaan tutumman homeen, sisäilman ongelmathan voivat olla monenlaisia, se vielä tässä tuotakoon esille.

Tarkoituksena on, että kuntalaisille tarjoutuisi keskustelutilaisuus yhdessä päättäjien, työntekijöiden, lasten ja asiantuntijoiden kanssa. Tätä tulen vaatimaan siinä vaiheessa kun vien tämän adressin kaupungin päättäjille, en ole vielä päättänyt minkä aikaa adressia pidetään netissä ennen sen sulkemista.