Ala-Keiteleen musiikkiopiston toiminta säilytettävä Laukaassa!

Vieras

/ #14 Kaikkea hyvää emme voi enää saada

01.12.2013 20:22

Musiikkiopiston toiminta ei ole halpaa, vaan oppilasmäärään nähden hyvin kallista sekä kunnalle että perheille. Lisäksi siihen pääsevät osallistumaan vain harvat laukaalaiset lapset, se hyödyttää tosi pientä osaa lapsia, koska oppilaaksi on vaikea päästä. Musiikin opetuksen tarjonta on laajaa: Jyväskylän konservatoriolla on tarjolla monenlaista opetusta, ja yksityisten musiikkikoulujen opetus laajenee koko ajan. Aika julmaa ehdottaa musiikkiopiston sijasta kirjastojen toiminnan lopettamista, ne kun ovat kuitenkin joka ikisen kuntalaisen saavutettavissa olevia palveluita. Sivukylien lapset eivät pääse "kauppareissuillaan" kirjastoon. Sivukirjastojen toimintaa leikataan joka tapauksessa, samoin päiväsairaanhoito tulee varmaan lakkaamaan tai sitä karsitaan, omaishoidontukea karsitaan, kyläkoulut ovat vaarassa jne. Ennen kaikkea säästöideoita kaivataan nyt, mutta tiukassa tuntuvat olevan! Jos päästämme kunnan kriisikuntaselvitystilaan, meidän on aivan turha valittaa enää laukaalaisten virkamiesten ja päättäjien toimista. Sitä valitusta ei enää kukaan kuule.