Ala-Keiteleen musiikkiopiston toiminta säilytettävä Laukaassa!

Vieras

/ #20 Re: Kaikkea hyvää emme voi enää saada

05.12.2013 10:47

#14: - Kaikkea hyvää emme voi enää saada

Niin samaa mieltä! Se on vaan valitettavan tosi, että tämä toiminta hyödyttää vain hyvin pientä osaa laukaalaisista lapsista ja nuorista. Kuten jo selvisikin, kaikilla ei edes ole mahdollisuutta tätä hyödyntää, vaikka halua ja intoa oppia musiikkia olisikin. Musiikin ammattilaisuuteen vetoaminen on absurdia, samaan argumenttia voisi käyttää ihan missä tahansa harrastuksessa, joista suurinta osaa kunta tukee huomattavasti vähemmän.

Jostain on säästettävä ja on tosiaankin kauhea ajatus, että säästöä otettaisiin vaikka lähikirjastoista, jotka todellakin ovat avoinna ihan joka ikiselle kuntalaiselle. Kirjastoissa on tarjolla elämyksiä, kulttuuria ja yleissivistystä ihan laidasta laitaan, myös musiikkia. Ja esim. kahden lähikirjaston sulkeminen toisi vaan n. puolet siistä säästöstä, mitä musiikkiopiston toiminnan tukemisen lakkauttaminen toisi (faktaa). Eli n. 100 ihmisen takia voidaan lopettaa tuhansia hyödyttävä palvelu?