Pirkkalan_golf_laajennus

Jaakko Pitkänen Pirkkala, Toivio

/ #38 Nollatoleranssi golf-kentän laajennukselle

06.07.2011 23:25

Pirkkalan omakotiyhdistysten yhteistyötoimikunta (TOKYT) on laatinut erinomaisen KANNANOTON GOLF PIRKKALAN LAAJENNUSSUUNNITELMAAN.

Suurin huoleni veronmaksajana Golf Pirkkalan hankkeeseen liittyy maa-alueen vuokran suuruuteen. On erittäin tärkeää, että kovalla rahalla kunnan omistukseen ostettu alue poikii verotuloina, ellei aluetta pidetä virkistysalueena. Alueen käyttö kuntalaisten virkistykseen poikii joka tapauksessa eniten hyvinvointia kunnan asukkaille. Alueen luontoarvot ovat keskeiset.

Toinen huoleni on, että asiaan perehtymättömät päättäjät kunnassa ovat manipuloitavissa. Tämä puoli asiassa ei ole ollenkaan vähäpätöinen. EU- ja valtakuntatasolla tällaisesta toiminnasta on paljonkin esimerkkejä mm. Turun seudulta. Oikeudellinen puoli monissa hankkeissa on noussut avainasemaan.

Kunnan imago on mielenkiintoinen täky, jota golf-kentän laajentajat käyttävät. Olen toista mieltä. Pirkkalan imago saavutetaan aivan toista tietä. Kunnan strategia antaa tähän vastauksen.