Ase-/siviilipalvelus kaikille sukupuolesta/kulttuuriasemasta riippumatta!

Kalle Laukkanen
Helsinki

/ #5

05.03.2007 03:01

Feminismi voidaan käytännössä tulkita kokonaisvaltaiseksi tasa-arvon edistämiseksi (nimestä huolimatta).. eli joko kaikkien olisi valittava armeijan ja siviilipalveluksen väliltä tai mokoma juttu olisi kaikille vapaaehtoinen. Minun mielestäni tässä tuo uskontojuttu on aivan erityisen typerä.. silläkö perusteella uskonnot saavat tuollaisia erityisasemia kun uskontoryhmät kuitenkin ovat niin laajoja, että nehän saattaisivat jopa ärtyä asiasta? Yksittäisten ihmisten mielipiteet taas eivät paina mitään. Entä jos minä perustan minun henkilökohtaisen suurta pöllöjumalaa palvovan kulttini, joka kieltäytyy sodasta koska Pöllö Ei Tykkää? Saanko minä silloin VKP:n? (Termi jonka kuulin kaverilta, Vapautus Kaikesta Paskasta) Tai jo tuo adressin kirjoittajan esittämä juttu, henkilökohtainen eettinen vakaumus. Eikö paina uskonnon rinnalla mitään? Väitän että tuo laki ei ole ihan loppuun asti harkittu. Asiaa pitää melkein tutkiakin.

Tämä viesti luultavasti sisältää erittäin karseita kielioppivirheitä, mutta pyydän että pilkunviilaajat antavat anteeksi. Tämä on kirjoitettu aamuyöllä.

Allekirjoitan; tasa-arvoa kansalle. Ja ahvenanmaalaisilla on autonomia, niistä ei ole niin väliä.