Kommentoitu viesti


Vieras

#38 Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

02.01.2014 23:09

#13: sativa - Re: Omakohtainen kokemus vai?

"Addiktioherkät" ovat tosiasiassa päihderiippuvaisia. Ne, jotka ovat eläneet päihderiippuvaisen kanssa, tietävät millaista helvettiä se on ja miten ne aineet saavat persoonallisuuden muuttumaan. Ainoa ratkaisu on täydellinen päihteettömyys. Eli jospa sinä pitäisit turpasi kiinni, elät muutaman vuoden todellisen riippuvaisen rinnalla, ja mietit sitten, että mikä se kolikon toinen kääntöpuoli on. Suomi ei kyllä vielä ole valmis laillistamiseen, olemme niin sisäänvetäytyviä tyyppejä kulttuurimme ja yhteiskuntamallimme takia. Kannabis ei sovi, kuten ei mikään muukaan vastaava aine, päihderiippuvaiselle. Ota selvää myös kuivasta humalasta, koskee kaikkia addiktioita. On ihan eri asia, kun kavereidesi kanssa pössyttelet, eihän teillä ole intiimiä suhdetta, ei siis huolta huomisesta. Vasta kun olet parisuhteessa riippuvaisen kanssa, ymmärrät. Ja jos et ymmärrä, tulet kokemaan sen itse, tai puolison kautta, osana elämän koulua.

Vastaukset

add

#71 Re: Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

2014-12-03 21:09:39

#38: - Re: Re: Omakohtainen kokemus vai? 

Ehkä "addiktioherkkien" perimmäiset ongelmat pitäisi hoitaa pois eikä kieltää kaikkea mihin helposti addiktoituvat saattavat jäädä koukkuun. Se lista ei nimittäin lopu ihan heti.

Päihderiippuvaisen läheinen MUTTA SILTI SUVAITSEVAINEN

#117 Re: Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

2015-11-08 10:31:50

#38: - Re: Re: Omakohtainen kokemus vai? 

Mikä oletus toi on, ettei mukamas ihminen tietäisi läheisten päihderiippuvuudesta? Itse ainakin tiedän erittäin hyvin ja olen todellakin sitä mieltä, että kannabis pitäisi laillistaa. Taas yksi myytti keksitty lisää, että mukamas ihminen joka ajattelee tietyllä tavalla ei vain ole voinut kokea jotain asiaa todellisuudesssa. Hävetkää!


Vieras

#121 Re: Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

2016-05-15 17:45:20

#38: - Re: Re: Omakohtainen kokemus vai? 

 Puhuukohan herra/rouva nytten kannabiksesta vai jostain PIKKASEN kovemmasta?


Vieras

#140 Re: Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

2017-04-02 07:59:51

#38: - Re: Re: Omakohtainen kokemus vai? 

 Siksi että muutamalla on päihde riippuvuus, pitääkö kaikilta kieltää? Suomi on maa jossa kollekiitvinen rangaistus kukoistaa muutaman idiootin takia! Itse käytän cannabista ehkä kerran vuodess enkä huomaa vaikutuksia. Kieltäkää kaikki mikä vaan on kivaa! Alkohooli,tupakka,etc.


Vieras

#141 Re: Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

2017-04-02 08:08:03

#38: - Re: Re: Omakohtainen kokemus vai? 

 siksi että on muutama heikko joka ei osaa hillitä itseään, pitääkö kieltää kaikilta muilta hauskanpito?


Vieras

#190 Re: Re: Re: Omakohtainen kokemus vai?

2019-10-18 23:22:52

#38: - Re: Re: Omakohtainen kokemus vai? 

Mitäh, kuinka helvetin vajaa olet? Riippumatta siitä onko kannabis laillista, sitä saa todella vaivattomasti nykyäänkin joka puolelta, etenkin jos ikää on yli 30.

Laittomuuden ansiosta on mahdollista että yhden lomareissulla (maassa jossa pilven polttelu on laillista) tehdyn kokeilukerran jälkeen ihminen menettää ammattinsa. Ryypätä sen sijaan voi vaikka kuinka helvetisti eikä ketään kiinnosta. Kummastakohan on oikeasti jotain todellista haittaa? Mutta ei siinä, on varmasti hauskaa elää siinä itselleen valitsemassa harhatodellisuudessa. Itselleni henkilökohtaisesti tällä ei ole väliä koska olen ammatissa jossa ei ole tällaisia riskejä. Mutta helvetin tyhmää laittomuus on kaikin puolin ja lisää vain kustannuksia yhteiskunnalle.