Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#201

03.09.2015 07:23

Poltin yli 20 vuotta keskimäärin noin askin päivässä. Loppuaikana tuotakin enemmän. Nyt tulee kohta kolme vuotta täyteen viimeisen arkunnaulan käristämisestä. Silloin kolme vuotta sitten posti toi ensimmäisen hyvälaatuisen höyryttimeni ja tupakointi loppui siihen. Muitakin keinoja oli kokeiltu sitä ennen mutta huonolla menestyksellä.

Haluan että niilläkin ihmisillä, jotka vielä eivät ole päässeet eroon tupakasta, on tulevaisuudessakin mahdollisuus kokeilla tätä itselleni ja monille muille tehokkaaksi osoittautunutta vaihtoehtoa.

En todellakaan ymmärrä tätä lakiehdotusta tai logiikkaa sen takana. On järjenvastaista vaikeuttaa tehokasta ja huomattavasti perinteistä tupakkaa vähemmän haitallista keinoa tupakasta luopumiseen. Jos lakiehdotus menee tuollaisenaan läpi, höyryttelystä tehdään todella hankalaa - nähdäkseni jopa hankalampaa kuin tavallisen tupakan polttelusta. Mitä järkeä tässä on?


Vieras

#202

03.09.2015 07:59

Ei ollu edes tarkotus lopettaa sähköllä tupakan polttoa. 1.5 viikkoa meni, kun ei vaan enää tupakka maistunut ja jäi kokonaan pois.

Vieras

#203

03.09.2015 21:39

Ei kehtais takas mennä Marlboro linjalle

Vieras

#204

04.09.2015 07:15

Allekirjoitin, koska katson sähkösavukkeiden olevan huomattavasti parempi vaihtoehto verrattuna tavallisiin tupakkatuotteisiin. Lähipiirissäni lukuisia henkilöitä, jotka päässeet vaivatta irti vuosikymmenten tupakointikierteestä hyvinkin lyhyen sähkösavukkeiden käytön avulla, vaikka millään muulla keinolla eivät ole onnistuneet.

Vieras

#205

04.09.2015 07:43

Lähes 20 vuotta tupakointia ja nyt pari vuotta höyryttelyä. Elämänlaatu parantunut huomattavasti höyryttelyn myötä. Maku- ja hajuaisti parantunut ja helpompi hengittää.
Antti Hirvonen

#206

04.09.2015 13:12

2v ilman tupakkaa sähkötupakan avulla, kadonneet: jatkuvat keuhkoputkentulehdukset, kuumeilut, huono hapenottokyky, öiset köhimään heräämiset, tupakan haju vaatteista. Mitään haittavaikutuksia en ole vieläkään sähkötupakoinnista löytänyt.
Nyt suunnitelmissa olevat säännökset pelaavat vain ja ainoastaan suurien tupakkayhtiöiden pussiin, sillä ne valmistavat tälläkin hetkellä vain ja ainoastaan uusien säännösten mukaisia laitteita, joiden ainoa funktio taitaa olla aiheuttaa "ei tämä toimi, palaanpa takaisin poltettavaan tupakkaan"-elämys kokeilijalle.


Vieras

#207

04.09.2015 15:59

koska se on terveempi tapa päästä tupakista

Vieras

#208

04.09.2015 17:51

Pääsin kiitos sähkötupakkaan, eroon tavaa tupakasta. Poltin 30 vuotta, noin aski päivässä (20 savukkeetta päivässä). Nyt jo kolme vuotta, en ole polttanut ainuttakaan savukkeetta, terveys ja omatunto ovat parantunut huomattavasti, vaikka tykkään käyttää vieläkin sähkötupakka!
Kiitos sähkötupakka yrityksille ja erityisesti keksijoille. 

 


Vieras

#209

04.09.2015 18:04

Ei tätäkin, sähkö röökit esille ja höyrytyelemään....

Vieras

#210

04.09.2015 18:51

Olen itse päässyt n2 vuodessa eroon tupakoinnista, jota poltin n 20v ajan. Nykyään sähkötupakka alkaa maistua lähes jokaiselle ystävälleni. Ja tupakka siirtymään pikku hiljaa sivuun. Olen huomannu myös maku ja haju aistien paranemisen jo höyryttelyn alkuvaiheessa ja keuhkojen parantumisen tilan.
Höyryäjä

#211

05.09.2015 03:48

Tämä veto Suomen lainsäädännöltä on aivan järjetön. Höyryttimistä on tullut itselle suorastaan harrastus ja se että nuo pellet haluavat tuhota parhaimman harrastukseni pistää sappeni kiehumaan siihen malliin että tekisi mieli mennä riehumaan tämän lain päättäjien eteen ja esitellä tutkimuksia siitä että kuinka paljon terveellisempää ja haitattomampaa höyryäminen on kuin savuaminen. Ristus notta kun pistää vihaksi niin ettei meinaa selvää tekstiä saada kirjoitetuksi.....


Vieras

#212 Helpottanut jopa ahdistusta!!!!!!

05.09.2015 05:33

Takana 21 vuotta tupakointia.nyt 4 vuotta höyrytellyt.Monia vaivoja jäänyt taakse.ennen vähintään 2 kertaa keuhkoputkentulehdus per vuosi+useat flunssat.uniapnea jäänyt pois.nykyään pystyn käymään lenkillä koska keuhkojen tila parempi,jonka myötä henkinen ja fyysinen olo kohentunut 100% en tarvitse enään lääkkeitä ahdistukseen.takana laastarit,purkat jne.ei toimineet kohdallani ollenkaan.Joten höyryttely vaikuttanut elämääni suunnattomasti!!!!!!!!!!!!


Vieras

#213

06.09.2015 11:23

Ainut tapa, jolla olen saanut lopetettua tupakoinnin. Hyödyt ovat huomattavasti suuremmat kuin haitat höyryttelyssä.

Vieras

#214 Re:

06.09.2015 14:56

#1: -  

 Lopetin tupakoinnin kuin seinään heti kun sain höyryttelylaitteeni. Olen polttanu ennen noin 10-15 tupakkaa päivässä eikä mieleni enää edes tee tupakkaa. Nikotiinipurkkakin tuli kokeiltua ja siitä ei tullut kuin järkyttävä närästys ja tupakan himo säilyi.

MP86

#215 16 vuotta tupakoinut

06.09.2015 15:25

Olen 16 vuotta tupakoinut ja kuukausi takaperin poltin viellä vähän päälle 2 askia päivässä ja tupakointia olen yrittänyt lukuisia kertoja lopettaa mutta ilman tulosta. Nyt kuitenkin ystävät jotka ovat lopettaneet tavis tupakan sähkötupakan avulla kertoivat onnistuneensa lopettamisessa ja suosittelivat minunkin kokeilevan lopettaa sähkötupakan avulla no ajattelin ensin että homma menee puihin niinkuin aikaisemminkin mutta nyt muutaman viikon jälkeen tupakan poltto on vähentynyt askiin viikossa ja huomaan jo nyt eron terveydessä ja tavis tupakkaa ei tee edes mieli niin paljoa kuin aamu kahvin kanssa ja silloin kun sattuu haistamaan oikean tupakan mutta hyvältä tuntuu nytkin kun on saanut vähennettyä noin 14 askista viikossa yhteen askiin ja päivä päivältä vähentyy tupakan himo ja tiedän pääseväni eroon tupakasta lähi aikoina kokonaan. Ja kiitos sähkötupakan josta on tulevaisuudessa monelle ihmiselle varmasti suuri apu lopettaa tavis tupakan poltto.


Vieras

#216 Höyryttelijä.

06.09.2015 15:41

Olen käyttänyt sähkösavuketta noin 3 vuotta! Alkuun oli vaikeampaa huonoilla laitteilla paremmat laitteet toivat mukanaan sen,että tupakka jäi kokonaan pois ja yleiskunto koheni huomattavasti. Höyryttely ei ole auttanut vain itseäni vaan myös perhettäni en enää haise,olen energisempi (enemmän aikaa lasteni parissa) sekä myös mielialani muuttui positiivisemmaksi lisä energian vuoksi! Eikä enää yskää!!! Voin suositella kaikille varauksetta


Vieras

#217

06.09.2015 18:04

Mä lopetin röökaamisen sähkökepillä. Ja nyt käytän sähkökeppiä enää viihteellä. 1,5v. ilman röökiä.
etsiväetsii

#218 missä tuossa esityksessä kielletään sähkötupakka?

06.09.2015 22:04

en löytänyt luonnoksesta kohtaa joka kieltäisi sähkötupakan myynnin suomessa. kertokaa missä se on

Kode

#219

06.09.2015 23:48

Olen päässyt irti tupakasta höyryttelyn avulla (takana on kuukausi savutonta elämää). Toivon mukaan päättäjillä on tahtoa ja järkeä toimia niin, ettei paluuta tarvitse harkita.


Vieras

#220

07.09.2015 04:25

Itsekin olen tupakoinnin lopettanut sähkötupakan avulla. Sähkötupakka on vielä näin vuoden savuttomuudenkin jälkeen suuri osa arkeani, joka auttaa suuresti houkutukseen aloittaa uudelleen.

Vieras

#221

07.09.2015 05:27

Sähkötupakka paransi elämäni. Ei enään ikinä tupakkaa.

Vieras

#222

07.09.2015 06:21

Taas turhia sääntöjä

Vieras

#223

07.09.2015 06:47

Lopetin tupakoinnin ja nyt höyryttelyn ansiosta hengitys ei vingu enää, ei yskitä, ääni ei käheydy enää laulukeikan aikana, eikä sen jälkeen. Eli terveydellisistä syistä allekirjoitin tämän adressin.

Vieras

#224

07.09.2015 09:54

siis allekirjoitin koska olen sitä mieltä että sähkötupakka on kuitenkin se parempi vaihtoehto tälle ns,tavalliselle tupakoinnille ! poltan sähkötupakkaa mieluummin kuin ns,tätä syöpää aiheuttavaa tupakkaa..

Vieras

#225

07.09.2015 11:18

On hyvä kokemus sähkötupakasta.