Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#276

18.09.2015 10:03

Ne halua enää palata oikeisiin savukkeiden.
Olenko päässyt niistä eroon.
Joskus verkkokauppa kielletään niinku sentään jälkeenpäin on suomi mulle historiaa
Muutan pois täältä.
Kohti diktatuuria on kokonaan suomi silloin
Hävetkää päättäjät
nomie

#277 Re:

18.09.2015 11:28

#1: -  

 Sama juttu täällä, poltin 21 v ja nyt ilman tupakkaa vuoden vain koska höyryttelen.


Vieras

#278

18.09.2015 12:50

Vuosi höyryttelyn aloituksen jälkeen pystyn taas hengittämään ilman kipuja.

Vieras

#279

18.09.2015 16:03

Olen polttanut tupakkaa (n. 20-30kpl/pv) lähes 50v. Nyt olen ollut 6 viikkoa ilman tupakkaa. Se tuskin olisin onnistunut ilman sähkösavukkeita. Mieli ei ole tehnyt vetää tupakansavua. En ole käyttänyt muita nikotiinivalmisteita. Uskon vahvasti että onnistun sähkösavukkeen avulla pääsemään eroon tupakasta. Toivon TODELLA vahvasti että uusi tupakkalaki antaa meille tämän vaihtoehdon. Meitä aikuisia ihmisiä ei tarvitse holhota kun aivottomia ääliöitä.
BR. juha

Vieras

#280 Re:

18.09.2015 16:13

#274: -  

Onneksi olkoon tupakoinnin lopettamisesta. Itsellekin höyryttely oli ainoa jolla pääsin tupakasta eroon. 12mg sikarinmakuinen neste toimi loistavasti.

Tuo mielialalääkkeiden tuputtaminen joka vaivaan on tätä Suomen nykytouhua, älä välitä. Toivottavasti viisastuvat joskus. Vanha hyvä sanonta: Siitä mihin lääkärin ammattitaito loppuu, alkaa potilaan mielenterveysongelmat.

THLään sellaiset terveiset että ottakaa se pää pois puskasta ja katsokaa ympärillenne.


Vieras

#281

18.09.2015 20:12

Tarkaan mietittyäni en kokenut että minulla olisi muuta vaihto-ehtoa päästä irti tavallisesta tupakasta kuin sähkötupakka poltettuani sitä yli 30 vuotta. Nyt takana yli 3 kk. Ilman tavallista tupakkaa ja olen pitkästä aikaa haistanut miltä kesä tuoksuu. Pelottaa ajatus että sähkötupakka kiellettäisiin, siirtyisinkö takaisin perinteiseen tupakkaan ?, jota kuitenkin pidetään yleisesti vaarallisempana terveydelle kuin sähkötupakkaa.
Lucaone

#282

19.09.2015 00:34

Allekirjoitin addressin koska en luota lääkintöhallituksen asiantuntemukseen enkä puolueettomuuteen höyrytupakkka-asiassa. Lähes kaikki ns. asiantuntijalausunnot mediassa (esim. Patja) jättävät huomiotta palamis- ja höyrystymisilmiöilmiöiden perustavanlaatuisen eron. Kysymyshän ei ole savukkeesta vaan höyrykkeestä. Lääkintöhallitus ei olisi lähtenyt ajamaan koko asiaa, jos se ei olisi varma poliitikikkojen tuesta. Niuho juttu, mutta toimii Suomessa. Kielletään etukäteen kaikki asiat joita ei ole tarpeeksi empiirisesti tutkittu. Vaikea yhtälö mutta toimii tässäkin. Heja Finland.


Vieras

#283

19.09.2015 03:50

Ennen ei Maxiaski enää riittänyt/vrk. Nyt 3,5v ilman tupakkaa ja ainoastaan ja vain sähkötupakan avulla.

Vieras

#284

19.09.2015 05:00

Pääsin 35v tupakoinnin jälkeen eroon tupakasta sähkötupakan avulla.

Vieras

#285

19.09.2015 08:04

Sähkötupakka on ollut ainoa keino minulle päästä eroon savukkeista. Olen aiemmin polttanut 50v ja nyt ollut ilman tupakkaa sähkötupakan avulla 2 vuotta.

Vieras

#286

20.09.2015 06:50

Allekirjoitin adressin, koska olen huomannut sähkösavukkeiden hyvät puolet käytettyäni sitä viimeiset pari vuotta. Nuhat, kurkkukivut, yskät ja tukkoisuudet ovat jääneet pois alettuani käyttää sähkösavukkeita. Tavallista tupakkaa polttaessani yskä ja tukkoisuus olivat jatkuvia oireita, mutta nyt niistä ei ole enää tietoakaan. Kannatan sitä, että jokaisella on oikeus valita tupakan ja sähkösavukkeen väliltä! Sähkösavuke on myös ympäristölle haitattomampi ja hajuttomampi vaihtoehto! Esim. parveketupakoinnissa ei hajuhaittoja naapureille synny!

Vieras

#287

21.09.2015 06:29

Sähkkötupakka on ratkaisevasti parempi vaihtoehto varsinaiselle tupakalle.

Vieras

#288 50v ja stop

21.09.2015 09:03

Valtion verotulot ja tupakkayhtiöt lakiehdotuksen takana, p.a.s.k.a.t terveydestä. Poltin tupakkaa 50v n. 25 savuketta päivässä ja tammikuussa 2015 aloitin sähköhöyryttelyn. Tupakka jäi kertalaakista, enkä ole polttanut ainuttakaan tupakkaa sen jälkeen, eikä ole tehnyt mielikään. Hengitys helpottunut huomattavasti. Kälylläni on diagnosoitu keuhkoahtaumatauti ja vaihtoi keväällä sähkötupakkaan, niin hänelläkin on yskiminen ja räkiminen loppunut melkein kokonaan. Suosittelen kaikille tupakoitsijoille.


Vieras

#289

22.09.2015 23:18

Koska tässä uudessa säännöksessä ei ole mitään järkeä. Minun tupakan poltto loppui tämän myötä, ja olen päässyt lähes kokonaan nikotiinista eroon. Murto-osa siitä, mitä tupakoinnin aikana oli. Koen itseni terveemmäksi kuin koskaan ennen. (Tupakan aloittamisesta - tähän päivään.
ts

#290 Re:

22.09.2015 23:22

#276: -  

 Yhdyn tähän. En näe mitään järkeä enään tässä kielto-politiikassa. Kerrankin on joku varteenotettava vaihtoehto tupakalle, mutta nyt se ajetaan alas heti. Pitänee varmaan alkaa kaivamaan vanhoja ruotsin oppikirjoja esiin ja alkaa treenaamaan naapurin kieltä. 


Vieras

#291

23.09.2015 16:37

Ei ole todellakaan Suomen etujen mukaista ajaa tuhansia ihmisiä takaisin tupakan orjiksi

Vieras

#292

23.09.2015 20:17

Sähkö"tupakka" on tuhatkertaisesti terveellisempi vaihtoehto kuin perinteinen syöpää aiheuttava sätkä. On absurdia että sähkötupakka kiellettäisiin kokonaan, ei käy järkeen. Mieluummin tavallinen tupakka täyskieltoon. Ihmiset lopettaa sähkötupakan avulla normitupakoinnin, joka oikeasti auttaa ihmisiä, niin tupakoivia kuin tupakoimattomia.

Vieras

#293

23.09.2015 21:31

Minulle, yli 40 v. tupakoineelle sähkösavuke oli suorastaan pelastus. Olen ollut n. 4 v. sähkösauhuttelija eikä astma enää vingu, helpottanut hengästymiseen, vaatteet eivät haise, roskaa ei synny natsoista jne. jne.
Ennemmin oikea tupakka pitää kieltää.

Vieras

#294

24.09.2015 12:17

Itse en polta mutta kannatan sähkösavuketta koska se ei haise niin pahalta.

Vieras

#295

24.09.2015 16:41

Olen tupakoinut noin 8 vuotta, poltin ensimmäisen tupakan ollessani yläasteella. Olen kokeillut nikotiinipurukumia, mutta se ei osoittautunut toimivaksi keinoksi päästä eroon tupakasta. E-savukkeiden ansiosta olen ollut savuttomana jo yli vuoden verran, vaikka aluksi uskoin että se on vain humpuukia. E-tupakan sekä e-nesteiden kieltämisessä ei ole mitään järkeä.


Vieras

#296

25.09.2015 18:56

Löysin viimein parhaan tavan lopettaa tupakointi ja nyt tätäkin meinataan rajoittaa ja nikotiininesteiden saantia vaikeuttaa. Tämä ei vetele toivottavasti tästä adressin allekirjoittamisesta on apua ja höyryttely voi jatkua

Anonyymi

#297

26.09.2015 19:03

Moni tuntemani on päässyt sähkösavukkeella eroon tupakasta

Vieras

#298

29.09.2015 06:36

Tupakoin päivittäin 37 vuoden ajan. Pääsin tupakasta eroon sähkötupakan avulla 2 vuotta sitten. Fyysinen ja henkinen hyvinvointini on parantunut huomattavasti. Toivon, että olisi jatkossakin mahdollista höyrytellä tupakoinnin sijaan ja ettei sitä estettäisi lainsäädännöllä.

Vieras

#299

29.09.2015 07:06

Tyttäreni on päässyt sähkösavukkeen avulla eroon tupakasta ja hänen yleinen terveytensä on parantunut.

Vieras

#300

29.09.2015 20:14

Koska poikani käyttää tätä tuotetta!