Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#226

07.09.2015 12:13

Olen 38-vuotias mies. Aloitin tupakoinnin 7-vuotiaana. 31-vuotta polttaneena tiedän miten hankala tupakoinnin lopettaminen on. Olen kokeillut nikotiinipurkat, laastarit, lääkkeet ja kaikki mahdolliset. Sähkötupakka on ensimmäinen jolla olen pystynyt vieroitusoireet sulkemaan pois. Nyt näyttääkin siltä että olen matkalla kohti tupakoinnin lopettamista ensimmäistä kertaa elämässäni. Tästä kiittää myös perheeni.

Vieras

#227

07.09.2015 12:22

Koska sähkötupakan pitäisi tulla suuresti esiin Suomessa ja sen käyttöä on yleistettävä, tämä auttaa lopettamaan muut nikotiini tuotteet,ja minun mukaan omia sähkösavuke kauppoja on tultava!
Vapeking

#228 Re:

07.09.2015 12:23


Vieras

#229

07.09.2015 13:58

Hyvän asian puolesta

Vieras

#230

07.09.2015 14:02

4 vuotta sähkösavukkeen avulla ilman tavallista tupakkaa. En todellakaan haluaisi vaihtaa takaisin manuaaliseen. Näin käy, jos sähkösavuke ei ole vaihtoehtona.

Vieras

#231

07.09.2015 17:30

Sähkötupakka on toiminut tärkeänä linkkinä vaarallisen tupakan lopettamiselle.

Vieras

#232

08.09.2015 03:06

Koska sähkösavukkeen avuin lopetin tupakoinnin.

Vieras

#233

08.09.2015 04:12

Poltin tupakkaa n. 16 vuoden ajan aski/päivä. Tuona aikana kokeilin purkkaa, laastareita ja "microtabseja" vierottautuakseni tupakasta, mutta tuloksetta. Vaimoni oli aiemmin kokeillut sähkötupakkaa ja kiinnostuin itsekin koska tutkittuani asiaa pidin sitä huomattavasti vähemmän epäterveellisenä vaihtoehtona, kuin tavallista tupakkaa. 3 päivää ensimmäisen laitteen hankkimisen jälkeen poltin viimeisen tupakan, enkä ole sitä sen jälkeen kaivannut. Vuoden käytön jälkeen myös sähkötupakka jäi ja nykyään on käytössä enää satunnaisesti "sosiaalisissa tilanteissa", joissa muut käyvät joko tupakalla tai "höyryillä" ja e-nesteeni ovat nykyään nikotiinittomia. Tupakatonta elämää on takana nyt kaksi vuotta.


Vieras

#234

08.09.2015 15:56

Koska haluan terveellisemmän vaihtoehdon tupakalle.

Vieras

#235

08.09.2015 16:48

Sähköltupakka auttaa. 24 vuoden tupakoinnin jälkeen ei tee enää mieli oikeata syöpäkäärylettä! Kerran koitin mutta oli todella, todella kamalan makuista. Rahaa ja sademetsää säästyy :)

Vieras

#236

08.09.2015 19:26

23 vuotta tupakointia(20-30kpl/pv) takana, nyt 6kk täysin ilman tupakkaa sähkötupakan avulla. Erittäin pätevä vaihtoehto nikotiini valmisteille, toimii myös tapa tupakoitsijalla. Nyt haistan ja maistan kaikken merkittävästi paremmin ja olo muutenkin parempi/virkeämpi. Suosittelen lämpimästi kaikille tupakoitsijoille!!


Vieras

#237

09.09.2015 07:21

Kohta 4 vuotta ilman tupakkaa ja ainoastaan sähköhöyryjen avulla. Makuaisti tuli takaisin, samaten tukkoisuus häipyi sekä tuntuu, että keuhkoissa kulkee ilma aivan eri tavalla. Perhe kiittää myös kun ei rööki ja tumpit tuoksu. Samaten työkaverit ja asiakkaat :)


Vieras

#238

09.09.2015 07:36

Pari vuotta menty höyryillä ja on itselle ainut vaihtoehto pysyä erossa tupakasta! Kokeiltu siis kaikki kaupan vieroitus tuotteet ja ne ei itsellä toimi. Siksi tämä lakiehdotus on järjetön ja tullessaan voimaan joudun taas palaamaan tupakkaan.


Vieras

#239

09.09.2015 07:53

15 vuoden polttelu loppui, tilalle tuli sähkötupakka. Kertaakaan en oo tässä puolen vuoden aikana oikeeta röökiä maistanu ja sähkötupakin käyttökin on hiipumaan päin. Sähkötupakki on TODELLAKIN tie röökittömään elämään!


Vieras

#240

09.09.2015 08:25

52 vuoden polttamisen ja kymmenien lopetusyritysten jälkeen . tupakanpoltto loppui sähköhöyrystimellä 4vuotta sitten kuin seinään. Eikä ole siitä muuksi muuttunut. Eläköön nikotiini höyrystin!

Vieras

#241

09.09.2015 08:50

Sähkösavukkeen avulla pääsin kokonaan irti yli 40 vuotta kestäneestä tupakan poltosta. Kahteen vuoteen ei ole tullut mieleenkään vetää keuhkoihin tervaa ja häkää yms haitallisia aineita. Yritin aikaisemmin useita kertoja lopettaa polttamisen laastarien, purukumin ja lääkkeiden avulla. Mikään niistä ei toiminut. Nyt pystyn liikkumaankin täysin hengästymättä.

Vieras

#242

09.09.2015 15:56

Terveyteni takia!

Vieras

#243

09.09.2015 16:33

Sähkösavuke toimii oikeasti, jos haluat eroon tupakasta. Itse olen huomannut, että hajuaisti on palautunut aika hyvin takaisin, vaatteet eivät haise tupakalle, olo tuntuu paljon terveemmältä, ei hengästy niin helposti ja kuntokin on parempi kuin mitä yli 30 vuotta tupakoineena ei todellakaan enää kaipaa. Ainut miinus tähänhätään huomanneena on lievä painonnousu. Toivon ettei sähkötupakkalaki "tapa" hienoa harrastusta ja siirrä takaisin tupakanpolton pariin.

Vieras

#244

09.09.2015 19:07

Käytän itse sähkötupakkaa ja olen sen avulla päässyt eroon oikeasta tupakasta.

Vieras

#245

09.09.2015 19:11

NO smoking only vaping! Älytöntä yrittää kieltää jotain sellaista mikä on paljon turvallisempaa kuin tupakointi eikä lainkaan haitallista ulkopuolisille jos poltat sähkötupakkaa jossain kadulla tms. Omasta mielestä on erittäin paljon mukavempaa kuin normaali tupakan poltto. 

Mmm

#246

10.09.2015 08:24

Itse aloitin tupakan polton alle 15v ja nyt kun täytin 18 vuotta oli pakko tilata sähkötupakka, kun pystyin sen täysi-ikäisenä tilaamaan ulkomailta. Yskä ja lima on poissa, ihoni näyttää terveeltä ja olen pirteämpi! Uskon, että sähkötupakka pelasti nuoren henkeni. Laillistakaa nikotiininesteet, sähkötupakasta on varmasti hyötyä monelle suomalaiselle tupakan lopettajalle tai ihan vain harrastajalle.

-18v nykyään terve sähkötupakan käyttäjä

voittaja

#247

10.09.2015 10:58

Poltin yli 40 vuotta savukkeita. Nyt 27kk ilman ja höyryttelen. Olen pienentänyt nikotiinimäärää alusta alkaen. Kaipa saan joskus nollaan.


Vieras

#248

10.09.2015 11:38

37 vuotta tupakkaa ja seuraamuksena keuhkoahtauma. Sitä toki saa mitä tilaa.

Kolme vuotta ilman tupakkaa ja sitten löytyi höyrynikotiini, jota nyt mennyt reilun vuoden ajan. Hyvältä maistuu eikä haittaa minua eikä muita. Savua sen sijaan ei ole tullut mieleenkään hengitellä enää tai tupakkaa maistaa missään tilanteessa.

Höyryttely on mukava, harmiton harrastus eikä edes maksa juuri mitään tupakkatuotteisiin verrattuna. Välillä tulee myös höyryteltyä ilman nikotiinilisääkin, mikä yhtä leppoisaa puuhaa.

Oikeastaan tupakointi ja höyrystely ovat niin kaksi eri asiaa, ettei niitä kannattaisi lainkaan verrata toisiinsa.

Vieras

#249

10.09.2015 19:56

En haluaisi että sähkötupakka lakia kovennetaan ja siitä tulisi kokonaan laiton vaikka olenkin vasta ala-ikäinen niin silti aloitin tupakan polton 4lkl ja sen jälkeen kun osti ensinmäisen sähkötupakkani olen käyttänyt vain sitä saadakseni nikotiinia.
Lopetin tupakan polton kokonaan ja kuntoni on parantunut lopettamisen jälkeen enkä haise enää niin pahalta.
Olen koko ajan ruvennut käyttämään pienempi nikotiinillisia nesteitä että voisin lopettaa nikotiinin käytön kokonaan ja SÄHKÖTUPAKKA ON AVAIN TUPAKAN LOPETTAMISEEN

Vieras

#250

11.09.2015 17:46

Koska lopetin itse yli kahdenkymmenen vuoden röökiputken sähköhöyrykkeellä