Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#351

22.10.2015 16:10

Yli 25 vuotta tupakoineena ja kaikki mahdolliset tupakasta vieroittautumislääkkeet, korvaushoitotuotteet yms. jo kokeilleena SÄHKÖTUPAKKA on ehdottomasti KANNATTAVIN ja PARAS ratkaisu häkän, tervan yms. haitallisen ainesosan pääsemiseksi kroppaani.

Vieras

#352

22.10.2015 18:11

Sähkösavuke on pop

Vieras

#353

22.10.2015 19:58

Siirryin kesällä n.42 vuoden jälkeen sähkötupakkaan, en aio palatakkaan enään tupakkaan, niin paljon uutta löytynyt maailmasta että vanha ei kìinosta enään

Vieras

#354

23.10.2015 14:12

Siirryin perinteisestä tupakasta pelkkään sähkötupakkaan n 3kk sitten enkä olisi ikinä pystynyt lopettamaan perinteistä tupakkaa yli 30 vuoden polttamisen jälkeen ilman sähkötupakkaa.

Vieras

#355

23.10.2015 19:18

Itse lopetin tupakoinnin sähkötupakan avulla. Mielestäni parhaiten toimiva

keino tupakoinnin lopettamiseen.


Vieras

#356

23.10.2015 19:34

Niin kuin tekstissä todetaan, sähkötupakka on vähintään 95% haitattomampi kuin oikea tupakka. Minua sähkötupakan polttaminen auttoi aluksi vähentämään tupakointia ja olen nyt ollu kuukauden tupakoimatta, mutta sähkötupakan polttamista aion jatkaa! Miksi sähkötupakointia pitäisi rajoittaa? En ymmärrä. Minun mielestä jokaisella suomalaisella pitäisi olla oikeus valita tupakointia haitattomampi vaihtoehto!

Vieras

#357

24.10.2015 18:57

Koska Itse olen höyrytellyt n. 1.5v ja astmalääke on vähentynyt puolella eikä ole yskää ja henkikin kulkee paremmin. Jos olisin jatkanut tupakan polttoa , niin minulla olisi melko varmasti keuhkoahtauma!

Vieras

#358

24.10.2015 21:53

KOSKA MINULLA ON VAIN HYVIÄ KOKEMUKSIA "SÄHKÄRISTÄ". KUN ALOITIN "SÄHKÄRIN" KÄYTÖN POLTIN NOIN 8-10 PIKKU SIKARIA PÄIVÄSSÄ JA SE OLI MIELESTÄNI LIIKAA JA VÄHITELLEN OLEN HUOMANNUT ETTÄ MINULLA SAATTAA MENNÄ JOPA ENEMMÄNKIN. MUTTA NYTTEN NOIN 3 KUUKAUDEN SÄHKÖTUPAKAN (SIKARIN) MAKUINEN NESTE ON KÄYTTÖ VÄHENTYNYT 3-5 SIKARIIN PÄIVÄSSÄ JA YSKIMINEN ON VÄHENTYNYT PUOLEEN JA VARSINKIN AAMUINEN YSKÄ ON HÄVINNYT MELKEIN KOKONAAN...OLEN MYÖS HUOMANNUT ET RAHAA SÄÄSTYY MELKOISEN PALJON ELI NOIN PUOLET VÄHEMMÄN MENEE RAHAA SIKAREIHIN. MYÖS SE VAIKUTTAA PALJON SIIHEN ET SÄHKÄRI ON HIENO KEKSINTÖ...JA MITÄ TERVEYTEEN TULEE NIIN SÄHKÄRIN HAITTAVAIKUTUKSET OVAT TODELLAKIN VAIN MURTO-OSA SIITÄ MITÄ OIKEIDEN SIKARIEN JA TUPAKAN HAITTAVAIKUTUKSET OVAT. OMALLA KOHDALLANI ASIA ON NIIN ET MINULLA EI OLE EDES TARKOITUS LOPETTAA KOKONAAN SIKARIN POLTTOA VAAN VÄHENTÄÄ SE 3-5 SIKARIIN PÄIVÄSSÄ JA SE NÄYTTÄÄ JO NYTTEN SILTÄ ET SIIHEN ON PÄÄSTY. HALUAISIN SANOA SELLAISILLE IHMISILLE JOTKA POLTTAVAT SIKAREITA NIIN TILATKAAPA SIKARIN MAKUISTA NESTETTÄ NIIN HUOMAATTE ET OLETTE MELKO LÄHELLÄ OIKEAA SIKARIN MAKUA. LOPPU LAUSEEKSI KUITENKIN HALUAN SANOA ETTEI MIKÄÄN KORVAA KUITENKAAN OIKEAN SIKARIN TAIVAALLISTA MAKUA JA SITÄ SIKARIN AROMIKASTA TUOKSUA...YST.TER.KARI SIPONEN Ps. OTTAKAA MYÖS HUOMIOON "SÄHKÄRIN" KÄYTTÄJÄT KUINKA PALJON HALVEMMMAKSI TULEE "SÄHKÄRI" KUIN NORMAALI SAVUKE TAI SIKARI...

Vieras

#359

25.10.2015 00:38

Shalom. Koska nuorin tyttöni Saara vasta 25v on tupakassa täysin kiinni.
Hän polttaa noin tunnin välein hereillä
ollessaan. Toinen tyttöni Satu käy tupakalla noin 3-4 kertaa vuorokauden
aikana kotona ollessaan. Muulloin harvemmin. Isäntä on paljon vähentänyt vuosien kuluessa tupakointia. Toiset aikuiset lapsemme ovat lopettaneet muutaman tupakointi
vuotensa jälkeen. Kaksi vanhinta lastamme tyttö sekä poika eivät ole edes aloittaneetkaan. Itse en myös
ole koskaan polttanut yhtään savuketta.

Vieras

#360 Re:

25.10.2015 00:43


Vieras

#361

25.10.2015 15:34

Olen viikon kokeillut sähkösavuketta ja ei ole tarvinnut tupakkaa polttaa tänä aikana, vaikuttaa hyvälle idealle.

Vieras

#362

25.10.2015 16:37

On tärkeätä että tupakoinnille on tutkitusti terveellisempi vaihtoehto.

Vieras

#363

26.10.2015 10:32

Tarvitseeko tätä edes selventää sen enempää kun miettii kuinka tyhmä lakiehdotus on kyseessä.

Vieras

#364

26.10.2015 10:52

Oma kokemus sähkötupakan avulla lopettaa tupakanpoltto on pelkästään positiivinen. Maku -ja hajuaisti parantuneet. Hapenottokyky parantunut. Ientulehdus parantunut, vaatteet ei haise, hengitys ei haise, halvempaa kuin tupakka. Jos tämä laki menisi läpi näin, palaisin 80% varmuudella takaisin tupakkaan pilaamaan terveyttäni jälleen ja tätä en halua!

Vieras

#365

26.10.2015 11:09

Itse näen sähkötupakan toimivana korvikkeena tupakalle, jonka terveyshaittoja vastaan on taisteltu sen yleistymisestä asti. On uskomatonta ajatella, että nyt kun viimeinkin on löytynyt toimiva ratkaisu, niin se yritetään heti laittaa ahtaalle. Sen sijaan että sitä yritetään kieltää, tulisi omasta panostaa sähkösavukkeen mainostamiseen. Tai edes antaa sen vain olla niin kuin se on.

Vieras

#366

26.10.2015 12:06

7KK ilman normi röökiä ja kunto parantunu kohisemalla.

Vieras

#367

26.10.2015 18:02

Olen ollut kohta kaksi vuotta polttamatta sähkösavukkeen avulla ja tupakoitsijaksi en enää halua.

Vieras

#368

27.10.2015 05:51

Yksiselitteisesti, 30v. jatkunut tupakointini loppui kertapäätöksellä, kun siirryin höyryttelemään (en edes hyväksy sanaa...sähkötupakointi!!). Lopetin tupakoinnin 6,5 kk. sitten, jo muutaman viikon jälkeen parani oloni huomattavasti, yskä oli poissa, ei ollut tarvetta jatkuvasti hypätä ulkona röökillä (ennen meni 1-3askia/päivä ja jatkuvasti). Puhallusarvoni olivat tupakoidessa alle normin, Bricanyl-turbuhalerilla pääsin normilukemiin...jo 2vkoa tupakoinnin lopettamisen jälkeen aloin puhaltamaan minulle kuuluvat normiarvot ihan koska vaan!! Monesti olen yrittänyt korvaushoitoja (nicorette ym.), mutta ei ole onnistunut! Kun siirryin höyryttelemään, kaikki ollut kivutonta ja helppoa...aloitin 18mgnesteellä ja nyt on menossa enää 6mg-nikotiinineste...seuraavaksi vaihdan nollaan ja sitten kokonaan pois!! Terv. Tommi Virtanen

 Lisäyksenä vielä, en ollenkaan ymmärrä suunnitelmaa...että pitäisi makuaineet kieltää, täysin vastaavia makuaineita käytetään monissakin meidän tuotteissa...coocos, mustikka, mansikka, vanilija, minttu...näin muutamia mainitakseni, nehän pitäisi sitten myös kieltää elintarvikekäytössä/elintarviketeollisuudessa, jos tasapuolisia ollaan!! En kuitenkaan tätä halua!!


Vieras

#369

27.10.2015 05:53

Kohta 3 V iliman tervaaa. Thänks höyry

Vieras

#370

27.10.2015 08:11

Itse myös olen kokeillut vuosien myötä kaikki mahdolliset keinot tupakan lopettamiseen onnistumatta. Viimein höyrytelyllä onnistuin ja olo parantui jo päivissä. Tutkittua yliopistojen professoreiden johdolla tehtyä tietoa on olemassa ympärimaailmaa, mutta silti tupakointia vastustavat yrittävät estää höyryttelyn. Pakostikin tulee mieleen tupakka- ja lääketeollisuuden lobbaus...toivottavasti totuus voittaa

Vieras

#371

27.10.2015 08:31

Päässyt tupakasta eroon,höyryttelyy satunnaisesti,ainoa keino joka toimi minulla tupakoinnin lopetuksessa.

Vieras

#372

28.10.2015 00:22

Sähkötupakan avulla kykenin luopumaan ikävän hajuisesta ja epäsiististä terveyttä vielä enemmän kuluttavasta tavasta .

Vieras

#373

28.10.2015 07:16

On järjenvastaista kieltää sähkötupakka, joka auttaa tupakoinnin lopettamisessa. Mielestäni tupakan ostaminen pitäisi tehdä vaikeammaksi! Tupakanpoltto aiheuttaa huomattavan kansanterveydellisen hoitomenon yhteiskunnallemme!

Vieras

#374

28.10.2015 15:18

Monet ystäväni ovat kokeilleet useita keinoja lopettaa tupakanpolttoa erillaisilla tällä saatavilla nikotiinituotteilla ja tuloksetta. Kun he ovat siirtyneet sähkötupakointiin niin lähes 99% on pystynyt lopettamaan tupakoinnin kokonaan ja sen myötä myös sähkötupakoinnin. Nyt itse olen myös siirtynyt sähkötupakointiin ja olen yllättynyt kuinka helposti olen voinut olla jo kuukauden ilman tupakkaa.

Vieras

#375

28.10.2015 17:24

Vapautta rajotetaan. Itselle oli jopa ainut luonteva keino lopettaa tupakointi.