Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#376

28.10.2015 20:33

Suomen valtio on kuraa...
Smoke free

#377

29.10.2015 09:28

Lähes 20 vuotta tupakointia ja nyt en höyryttelyn ansiosta ole polttanut kohta vuoteen. Nikotiiniä olen vähentänyt nesteestä pikkuhiljaa ja tuntuisi että tästä on joskus helpompi luopua kun perinteisen tupakan poltosta. Höyryttelyn jälkeen ei paluuta tupakkaan enää ole kun on löytänyt fiksummankin tavan. Jos itse entisenä tupakoitsijana en voisi kuvitella siirtyväni takaisin pahan makuiseen ja yskittävään tupakointiin niin jos joku aloittaa höyryttelyn niin en usko sen siirtyvän siitä porttiteorian kautta perinteiseen pahan makuiseen hengitystä vaikeuttavaan tupakointiin.


Vieras

#378

29.10.2015 10:13

Olen yli 2 vuotta käyttänyt sähkösavuketuotteita ja huomannut merkittävästi positiivisia muutoksia. Olen tupakoinut suht aktiivisesti 15v. lähtien ja tällähetkellä olen 32v. Huomioita sähkösavukkeeseen siirtymisestä: Kunnon paraneminen -> En hengästy läheskään niin helposti enää kuin ennen. Ruoka ja juoma maistuu paremmalta ja eri maut maistuvat herkemmin kuin ennen. Verenkierto parantunut -> En ole kylmissäni enkä kipeä niin usein kuin ennen. Päänsäryt ja huimaus, sekä väsymys ovat lähes tyystin poistuneet haittaamasta elämääni. "Viihteellä" ollessani meni useita savukkeita. Siirtyessäni "höyryttelyyn" olen säästänyt isot määrät euroja ja pahoja krapulaisia olotiloja niin viihteellä kuin arkenakin. Vaatteet eikä hengitys haise enää pahalta ja olen huomannut suuhygienian parantuneen muutenkin. En ymmärrä lainkaan miksi suomen valtio haluaisi rajoittaa näin loistavaa keksintöä, joka tulee olemaan kansanterveydelle merkittävä positiivinen parannus.

Vieras

#379

29.10.2015 10:48

Hyvän asian puolella. 25vuotta jatkunut normaali tupakointi on loppunut jo 2vuotta sitten

Vieras

#380

29.10.2015 21:29

Siksi että ........

Vieras

#381

29.10.2015 23:05

Ihmisen vapautta ei saa tällä tavalla rajoittaa. On jokaisen oma asia käyttääkö sähkötupakkaa vai ei.

Vieras

#382 Kyllä tuntuu tupakkayhtiöillä olevan pikkusen valtaa juu

29.10.2015 23:28

No eipä tuo mikään yllätys ole, ja eduskunnassa naru-ukot hyppii.

 

Höyryttelyn ansiosta pääsin eroon tupakasta, poltin 21 vuotta ja se näkyi kunnossa, lopetettuani tupakan polton on ollut paljon parempi olo kaikin puolin. Ihmettelen miten yleensäkkään pystyin polttamaan moista myrkkyä.

Mutta nyt?! Tämäkö kielletään minulta? Ja milläköhän oikeudella? Kapitalisi tupakkafirmojen pomojen omalla oikeudella? Kansanedustajien tietämättömuuden sähkötupakasta oikeus -oikeudella

Juu syötetään ihmisille lisää vaan vehnää ja tupakka huuleen - niin eiköhän nuo kapitalistit, jotka asioista oikeasti päättää, elä levelästi.


Vieras

#383

30.10.2015 02:18

Allekirjoitin adressin koska olen ollut ilman palavaa tupakkaa kohta neljä vuotta ja ei tee edes mieli sytyttää savuketta. Sähkötupakka on pelastanut makuaistini ja lapset tulevat halaamaankin kun en haise tupakalle ja ennenkaikkea keuhkoni toimivat paremmin

Vieras

#384

30.10.2015 03:15

20 vuotta tuli tupakoitua noin aski päivässä. Vuosi sitten ostin ensimmäisen sähkötupakkani ja sen jälkeen ei ole tarvinnut normaalitupakkaan koskea. Toivon sydämestäni ettei tämä älyvapaa lakiehdotus mene läpi.


Vieras

#385

30.10.2015 05:28

Olin vakuuttunut tutkimuksesta ja se ei ollut huuhaata. Suomessa tupakkatuotteita nuoret saavat kyllä hankittua tuttujen täysi-ikäisten kautta tai viimeistään ulkomailta lue Haaparannan kultaa.

Vieras

#386

30.10.2015 06:14

Olen onnistunut lopettamaan tupakoinnin höyryttelyn avulla. Tästä oli suuri apu ja hyöty minun terveydelleni ja toivon samaa mahdollisuutta muillekin.
Kusimuumi

#387 Re:

30.10.2015 06:32

#1: -  

 Hyi v*ttu mitä p*skaa tämäki on! Täysi vitsi ei tämmöstä sontaa voi päästää läpi missään nimessä

Saa hävetä silmät päästä kun tämmöistä katselee...


Vieras

#388

30.10.2015 06:42

Koska olen vastaan suomen omia lisättyjä asioita.

Vieras

#389

30.10.2015 07:13

Koska tahdon että sähkötupakka olisi ylellisempää kuin tupakka edes joskus

Vieras

#390 Re: Re:

30.10.2015 08:19

#387: Kusimuumi - Re:  

 Peiliinkö katoit?


Vieras

#391

30.10.2015 08:37

Nikotiini itsessään ei ole kovin vaarallista. Järjetöntä estää ja vaikeuttaa vaarattomamman tavan nauttia nikotiinista tulo markkinoille.
Vieras

#392 Parempi ehdotus

30.10.2015 10:13

Eikö tällainen kuuluisi ennemmin kansalaisaloitepalvelun puolelle? Luulisin, että Suomesta sen verran "ADHD-tutin" ystäviä löytyy jo tässä vaiheessa.

marko.l

#393 Palautetta myös sosiaali-ja terveysministeriölle

30.10.2015 10:29

http://stm.fi/palaute

Käykää myös kirjoittamassa tuolle linkille eli sosiaali-ja terveysministeriölle miten Sähkötupakka on parantanut teidän terveyttänne ja miten se on parantanut läheistenne terveyttä mikäli läheiset ovat entisiä tupakoitsijoita ja lopettaneet Sähkötupakan avulla sillä mitä tulee 2016 tulevaan kiristyslakiin niin Sähkötupakkan käyttöä tullaan tiukentamaan kuten esim. tankin koko tulee olla 2ml, makunesteet kielletään, 20mg nikotiinia 10ml pullossa ym. mitä halutaan kiristää eli Suomeksi viedään ihmisten vapaa tahto.

Tuleva laki tarkoittaisi Suomeksi sitä, että kun makunesteet kielletään ja nikotiinia ei saa ostaa enään isommassa pullossa palaavat entiset tupakoitsijat takaisin vastenmieliseen syöpäkääryleeseen eli tupakkaan jossa on 1400 erillaista haitallista kemiallista yhdistettä jotka ovat ihmiselle haitallista aiheuttaen keuhkosairauksia ja syöpää, mutta Sähkötupakka ei ole aiheuttanut kuolemia eikä keuhkosairauksia jos on käyttänut esim. EU:n tai USA:n tutkimia nesteitä jotka ovat yli 90%sti puhtaita.

 

SÄHKÖTUPAKKA ON LOISTAVA KEKSINTÖ JA AUTTAA IRTI TUPAKASTA TOISIN KUIN MUUT KORVAAVAT TUOTTEET TAI HYPNOOSI JOTKA EIVÄT KAIKILLE TOIMI TOISIN KUIN SÄHKÖTUPAKKA.


Vieras

#394

30.10.2015 11:26

Vapottaminen auttanut minut irti tupakasta. Mitkään muut korvaus tuotteet eivät ole minua auttaneet.

Vieras

#395

30.10.2015 12:14

Sähkötupakka on auttanut minua lopettamaan tupakoinnin, se voi auttaa myös muita.

Vieras

#396

30.10.2015 12:28

Miksi sähkösavukkeet tulisi kieltää ja tupakan myynti saisi jatkua? Tupakasta tulee yli 1400 tunnettua haitallista ainesosaa elimistöön ja osa näistä ainesosista ovat syöpää aiheuttavia kun taas sähkösavukeista elimistöön saa vain nikotiinia, makuaineita, propyleeniglykolia ja glyserolia. Tupakkasta jää myös inhottavia tumppeja ja hajuhaittoja ympäristöön.

Itse olen päässyt tupakasta eroon sähkösavukkeiden avulla ja "vapettaminen" on minulle nykyään arkipäivää ja nautin siitä paljon enemmän kuin tupakoinnista.
Teemu Laitinen
Adressin tekijä

#397 Re: Parempi ehdotus

30.10.2015 12:38

#392: Vieras - Parempi ehdotus 

 Lakialoitetta ei otettaisi käsittelyyn, koska laki on jo työn alla.


Vieras

#398

30.10.2015 13:31

Haluaisin, etta tupakoinnin voisi lopettaa haitattomammalla nautintoaineella. En haluaisi keuhkoihini tervaa ym. Jos sahkosavukkeita olisi helposti saatavilla, iso osa tupakajoitsijoista vaihtaisi siihen.
Sane

#399 12 vuotta ja vapolla itri kerrasta!

30.10.2015 16:30

12 vuotta tupakoin säännöllisesti muutaman askin päivässä kunnes päätin kokeilla sähkösavuketta ja thadaa! Savuton elämä kunniaan!


Vieras

#400

30.10.2015 16:51

Nyt ensimmäistä kertaa reilun kuukauden sähkösavukkeen käytön jälkeen. Näyttääis siltä et tupakasta pääsis oikeasti eroon. Toivotaan et päättäjille kasvaa järki.