Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!


Vieras

#51

28.08.2015 20:54

Olen päässyt irti tupakasta sähkösavukkeen avulla ja olen myös huomannut selvän kohennukset hyvinnoississani. Nyt tietämättömyyden ja ahneuden nimissä ajettu laki hirvittää ja suututtaa.
make

#52

28.08.2015 21:08

Type 1 diabeteksen takia tiukat verenpaine arvot laskivat ilman verenpainelääkkeitä ihanne arvoihin kiitos höyryttimen. Mitään muuta muutosta ei elintavoissa tapahtunut kuin tupakan korvaaminen esavukkeella. Myös spirometria tulokset ovat parantuneet huomattavasti ja veriarvot kohentuneet. Nyt 4 vuotta ilman tupakkaa. Flunssat ja muut kulkutaudit loppuivat myös minulla siihen paikkaan. 

Jussi

#53

28.08.2015 21:21

30 v. tupakkaa poltellen. Nyt takana jo viisi vuotta pelkällä höyryllä. Keuhkoahtauman ensioireet hävinneet, yleiskunto kohentunut selvästi. Samat elämykset kuin tupakanpolton muilla tavoin lopettaneilla. Höyry meikäläiselle ainoa tapa pysyä erossa tupakasta.


Vieras

#54

28.08.2015 21:26

Koska olen samaa mieltä adressin kirjoitajan kanssa

Vieras

#55

28.08.2015 21:31

Koska pääsin tupakasta sekä nikotiinista eroon höyryttimen ansiosta/avulla. Poltin 2 askia päivässä n. 25 v.

Vieras

#56

28.08.2015 21:32

Tavallisen röökin Veto Loppui kuin seinään nikotiinihöyryttimen avulla. 

Sami

#57

28.08.2015 21:54

Selkeästi terveydelle parempi vaihtoehto, kuin tavallinen tupakointi. 20 vuotta poltin ja nyt 2014 tammikuusta höyrytellyt sähkötupakkaa. Hajuaisti parantunut, hengitys kulkee paljon paremmin mm. kuntoillessani ja muutenkin virkeämpi olo. 


Vieras

#58

28.08.2015 22:01

Sähkö tupakka on auttanut minut pois tupakasta

Vieras

#59

28.08.2015 22:35

Suomi, tämä pikkuruinen "wannabee" terveyden ja hyvinvoinnin laitos, jossa minunkin elinaikanani esi-isät hattu kourassa joutui ostamaan ja kantamaan viinapullot paperipussissa valtion monopolikaupasta ulos, on nyt säätämässä semmottista lakia joka estää minun tupakoinnin lopettamista ja tulevaisuuden tupakoitsemuutta.
vieras

#60

28.08.2015 23:06

Poltin tupakkaa 11 vuotta ja kokeilin kaikki mahdolliset lopettamiskonstit. Sähkötupakalla pääsin tupakasta irti helposti. Vuosi höyryttelyä takana ja olo on mahtava! Kaikki tupakkaoireet (rytmihäiriöt, yskä, hengenahdistus, korkea verenpaine) on tiessään. Suosittelen lämpimästi jokaiselle, joka tupakoinnin lopettamista harkitsee!


Vieras

#61

28.08.2015 23:13

Olen polttanut tupakkaa noin 40 vuotta. Olen yrittänyt päästä siitä eroon kaikin keinoin ) Laastarit, Lääkärin määräämät resepti pillerit ) mutta mikään ei ole saanut minua luopumaan addiktiostani. Kokeiltuani kerran sähkötupakkaa en ole enää palannut tupakkaan, Olen kaiken aikaa vähentänyt nikotiinimäärää joten oletan että olen pian riippuumaton myös sähkötupakasta. Tämä on ollut AINOA kokeilemani keino tupakoinnin lopettamisessa joka todella toimii!. Ihmettelen valtion kielteisrä suhtautumista sähkötupakkaa kohtaan!!

Vieras

#62

28.08.2015 23:25

Tupakoiva keski-ikäinen hoolia nauttiva henkilö on valtiolle lypsävä lehmä.
Hitkoksee verotuloja ja kuolee nuorena pois ettei eläkkeitäkään tarvitse maksella.

Minusta tuohon kannustaminen ei ole oikein.
Sitä tuo läppändeerus sähkötupakista nyky muodossaan on.

Vieras

#63

28.08.2015 23:33

Kun raha menee terveyden edelle, on syytä avata suunsa. Lääketehtaiden niskalenkki virkamiehistä on väännettävä auki. Uudet tulossa olevat sähköhöyryttimiä(sähkötupakkaa) rajoittavat säädökset on sorvattu lääketehtaiden vaatimusten mukaisiksi, välittämättä kansanterveydestä. Englannissa, jossa ilmeisesti järjestelmä ei ole näin korruptoitunut, on ryhdytty terveysviranomaisten taholta kannustamaan sähköhöyrykkeen hyödyntämistä tupakoinnin lopettamisessa. 

maailman nopein kansa

#64 Hyvältä tuntuu

29.08.2015 00:12

25v kessuttelu katki höyrystelemällä. Urheilua ja muuta terveellistä elämään tilalle. Rahaa säästynyt. Oma oloni 1000 parempi. Rakastan nikotiinia silti. Tsemppiä kaikille tupakoiville. Eli on (ko!):

 

Syytä kysyä että mitkä motiivit kieltämisen taustalla on? Kuka ajaa minkäkin valmistajan "tallissa"? Kuka saa parhaat lounaat missäkin? Kimi West, Mika Marlboro, Keke Camel jne.    

Jos tässä maassa ajateltaisiin asiaa kunnolla. Kiitos.


Vieras

#65

29.08.2015 02:52

Olen polttanut tupakkaa 2 askia päivässä reilun 30 vuotta. En ole koskaan edes lakkoillut ja olen myös luvannut, että en koskaan lopeta tupakan polttoa. Jatkuva yskiminen vedet silmissä laittoi kuitenkin ajattelemaan asiaa uudelleen. Kaveriporukan mallia seuraten tilasin oman laitteen kokeeksi ja se oli minun pelastuksen. Viikon jälkeen loppui yskiminen ja reilun kuukauden jälkeen nikotiini määrää olen pudottanut 18mg:sta 9mg:aan.. Ja tehokkaasta laitteesta heikompi tehoiseen "pilliin". Tämä ei ollut tarkoitukseni, mutta näin vain kävi kun maku ja hajuaisti palasi. Kukaan lähipiirissä ei uskonut että koskaan lopettaisin tupakan polttoa.. Eihän minusta ole edes valokuvaa ilman tupakkaa. Mutta niin vain loppui kerrasta polttelu ja jos toimii minulle, niin toimii kenelle tahansa. Ystävä pariskunta ja omat vanhempani tilasivat omat laitteensa välittömästi. Tupakan polton lopettamista ei auttanut edes heikentyvä terveys eikä askin hinnan nousut. Mieluummin karsin syömisestä että sain ostettua tupakkaa. Kipurajaksi askin hinnalle olen asettanut 20€\aski ennen kuin ajattelin edes vähentämistä. Mutta sähkösavuke toimi välittömästi ja ilman vieroitus oireita. Kenties vältyn liian aikaiselta kuolemalta ja sairauksilta jos se enää on mahdollista pitkän tupakan poltto historiani takia.

Vieras

#66

29.08.2015 03:47

2x lopetettu tupakointi vapottelun voimalla!

Vieras

#67

29.08.2015 04:17

Tärkeä asia itselleni kun pääsin tupakasta eroon höyryttelemällä

Vieras

#68

29.08.2015 05:02

Itse lopettanut tupakan polton sähkösavukkeella.

Vieras

#69

29.08.2015 05:08

Joo tottakai tehdään kielteisiä lakeja kaikesta mistä valtio ei saa veromarkkoja,oli se sit viina tai tupakka ,niin kauan kuin valtio kerää niist veroja ne on sallittuja vaik olis kuin haitallisia .

Vieras

#70

29.08.2015 05:36

10 vuoden tupakointi loppui neljä vuotta sitten lukemattomien lopetusyritysten jälkeen löytäessäni sähkösavukkeen. Ennen kärsin hengitysvaikeuksista ja sairastin kaikki kausiflunssat. Neljän vuoden aikana pahin sairastamani tauti taitaa olla nuha. Spirometriin puhalsin asteikon päätyyn.


Vieras

#71

29.08.2015 05:50

Haluan polttaa vaarattomampaa sähkösavuketta mieluummin kuin todella haitallista oikeaa tupakkaa.

Vieras

#72

29.08.2015 06:01

Vihdoin päässyt tupakasta eroon sähkötupakalla ja tätä en ole valmis lopettamaan vielä. Eikä tupakkaan palaminenkaan.
Sirppa

#73

29.08.2015 06:17

Teini-iän hölmöyksissä lähes 10 vuotta sitten aloitettu tupakointi katkesi 1,5 vuotta sitten sähkötupakointiin, enpä ole yhtäkään tavallista tupakkaa polttanut sen jälkeen ja muiden savussa oleminen saa nykyään voimaan pahoin. 


Vieras

#74

29.08.2015 06:20

Pääsin itse eroon tupakasta vain ja ainoastaan sähkötupakan avulla
776

#75 Re:

29.08.2015 06:21

#51: -  

 aivan sama tilanne täällä!!!!