Maahanmuuttajilta sosiaalituet pois

Tiia Tampereelta
Vieras

/ #48 Kaksjakoisia tekstejä..

23.02.2011 10:31

Jotkut potkivat pakolaisia ja jotkut maahanmuuttajia. Jotkut ovat viemässä sosiaalituet heiltä ja jotkut lisäämässä. Jotkut jankkaavat pakolaisten tuloa tänne kumiveneillä ja takaisinpaluuta Finnairin ykkösluokassa, mistä olen itsekkin hämmentynyt. Jotkut ovat maahanmuuttajille lykkäämässä sosiaalitukia koska he tulevat töihin tänne. Niinpä, TÖIHIN. Mihin siis työllinen ulkomaalainen tarvitsee sosiaalitukea lisäksi? Ymmärrän alkuun, kun tänne tulee, että tarvitsee että saa asunnon, ellei työpaikalta ole työsuhdeasuntoja tarjolla. Mutta hei, mitä helvettiä ne tekee sosiaalituella, jos on varaa ostaa uusia autoja, varaa syöttää koko hela perhe työllään? Eikai se tänne ruokapalkalla ole vain tullut toisesta maasta tekemään meille töitä. Ja joo, ulkomaalaiset joutuvat rasismin kohteeksi Suomessa yleisesti, mutta tarvitsevatko he jotakin lisärahaa sitä varten? He ovat Suomeen muuttaessaan silloin ymmärtäneet sen, ettei täällä helppoa ole. Mutta miksi heidät pitäisi palkita siitä, että he ovat Suomeen tulleet?!

Mielipiteeni on, jos tullaan töiden varjolla Suomeen (Maahanmuuttajaksi) niin tulkoon. Mutta miksi tarvitsee töiden lisäksi sosiaalitukea? Lisäksi taustat pitäisi tutkia enemmän kuin hyvin, varsinkin rikostausta. Koska Suomessa on lisääntynyt 21% rikollisuus kun annettiin lisälupia muuttaa Suomeen. Ja mistä meidän pitäisi olla kiitollisia heille? Että itse marssivat Suomeen sankarilipuissaan viemään verojamme, viemällä asuntoja joihin varmasti Suomalaisiakin olisi riittänyt, varastamaan kaupastamme, raiskaamaan naisiamme jne. Enkä nyt yleistä että kaikki, mutta prosenttien mukaan kyllä.
Pakolaisille minä sanoisin ehdoton ei. Koska jos koko aika luvataan hyviä paikkoja, niin kohta Suomessa Suomalaisille ei ole enää tilaa. Eriasia väliaikaiseksi paikaksi Suomi voisi olla (alle vuosi!) , muttei pysyvä. Rikollistaustaisille EHDOTON EI. En sano, etteikö Suomalaisissa olisi rikollisuutta, etteikö Suomessa olisi lusmuja. Mutta kyllä - ihan tarpeeksi heissäkin on!
Jos olisin ulkomaalainen ja tälläinen mahdollisuus olisi kuin Suomi antaa tällähetkellä maahanmuuttajille+pakolaisille - kieltämättä tekisin itsekkin, sinne mistä helpoiten voisi elää paremmin. Kukapa ei menisi sinne missä rahaa melkeinpä tyrkytetään käteen ja valmiita asuntoja? Mahdollisuus parempaan. Mahdollisuus aloittaa alusta. Miksei Suomessa nähdä, että jos näin jatkuu asiat, niin Suomessa ollaan perikadossa!

MUTTA en toki kiellä sitä, olen itsekkin tavannut ihmisiä jotka ovat tulleet Suomeen kun ovat saaneet paremman työpaikan ansioillaan, ovat itse maksaneen pankkilainansa eivätkä koskaan ole tehneet rikollisuuksia. Minulla asuu nimittäin naapurissa Arabialainen pariskunta. Saamme monena iltana aiheeksemme puhua pakolaisista ja maahanmuuttajista. Heille, ja muille yhtä suoraselkäisille nostan hattua! Koska he ovat niitä maahanmuuttajia, joille voisin melkein jopa itse avata oven Suomeen.