Emme äänestä sukupuolineutraalia avioliittoa kannattavia

Vieras
Vieras

#551 Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

06.12.2010 16:45

#549: Vieras - Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. Joka tapauksessa on todella naurettavaa ensin tehdä kaikkensa, että homojen pariutuminen, seksinhankinta ja sitoutuminen parisuhteeseen olisi mahdollisimman hankalaa ja sitten itkeä siitä seuraavia lieveilmiöitä.

 Onko mielipiteesi, että vapauttamalla homot vanhemmuuteen, vältytään julkisilta lieveilmiöiltä? Onko lasten asia käynyt ollenkaan mielessäsi? Mielestäni, jos ei osaa käyttäytyä julkisesti, miten voisimme koskaan luottaa, että he voisivat toimia vanhempina, kun heihin ei kohdisty minkäänlaista valvontaa? Ei homojen käytöstä paranneta sillä, että saavat olla vanhempia. Jos yhteiskunnan normit eivät ole selvät, siihen pitää reagoida ja tiukentaa valvontaa varsinkin tilanteissa, joissa heistä on uhkaa lapsille. Nauhoittavat valvontakamerat vielä 90-luvulla pesutiloissa oli tehokas keino ja nauhoitteet helppo perustelu porttikielloille. Nyt jotkut haluavat vartijatkin pois uimahalleista. Itse poistaisin Yrjönkadulta ne lemmenhuoneina pidetyt lepotilat ja alistaisin nekin tilat valvonnalle.

Lasten alistaminen tuollaiselle kokeilulle olisi yhteiskunnallista taantumista ja vertauskuvallisesti silloin pyyhkisimme lasten oikeuksilla sitä tässä aiheessa kovasti esillä pidettyä anusta.

Vieras
Vieras

#552 Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

06.12.2010 18:02

#551: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

Huokaus. Oletko sinä nyt ihan tosissasi? Kai nyt tajuat, että muutama häiriköivä homo uimahallissa edustaa yhtä vähän koko homopopulaatiota kuin lauantai-iltana nakkikioskilla umpikännissä tappeleva alkoholistiäijä edustaa koko heteropopulaatiota. Kun katsoo tutkimuksia on FAKTA, että homojen ja lesbojen vanhemmuus tuottaa ihan yhtä tervepäisiä lapsia kuin heteroittenkin. Ja esimerkiksi päihdeongelmainen tai vakavasti mt-ongelmainen vanhempi on lapsen psyykelle oikeasti uhka, toisin kuin tasapainoinen homo- tai lesbopari. Ja tietysti myös päinvastoin, kyllähän homoissa ja lesboissakin on ongelmaisia ihmisiä. Mutta homojen ja lesbojen lasten ongemat, silloin kun niitä on, eivät johdu vanhempien homoudesta sinänsä, vaan ihan samoista asioista kuin heteroittenkin lasten ongelmat. Tuo sinun ylläoleva vuodatuksesi on niin hölmö, etten oikein tiedä mitä siihen pitäisi vastata. Jos aikuinen ihminen ei pysty minkäänlaiseen järkiajatteluun ja suhteellisuudentaju on nolla, niin minkäs sille sitten voi.

Vieras
Vieras

#553 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

06.12.2010 19:03

#552: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. Huokaus. Oletko sinä nyt ihan tosissasi? Kai nyt tajuat, että muutama häiriköivä homo uimahallissa edustaa yhtä vähän koko homopopulaatiota kuin lauantai-iltana nakkikioskilla umpikännissä tappeleva alkoholistiäijä edustaa koko heteropopulaatiota. Kun katsoo tutkimuksia on FAKTA, että homojen ja lesbojen vanhemmuus tuottaa ihan yhtä tervepäisiä lapsia kuin heteroittenkin.

 Kun katsoo faktoja, FAKTA on, ettei moni homopari kasvata lapsia. Vielä selvempi FAKTA on, että homoilla on suuret hankaluudet adoptoida lapsia. Joten tutkimusten tuloksissa homot eivät edusta koko homokantaa, jolle oikeudet lasten kasvatukseen lain muutos toisi.

Lisäksi FAKTA on, että homot eivät hillitse itseään useammalla uimahallilla. Yrjönkadun tämän vuotinen julkisuus on vain jäävuoren huippu. FAKTA on myös, että homojen osuus populaatiosta ei ole yhtä suuri kuin heteroiden, joten voi todeta, että on FAKTA, että homot loukkaavat lapsen oikeuksia paljon suuremmassa mittakaavassa kuin heterot. Siihen ei riitä nakkisämpyläjonot, en ole kuullut siellä heteroiden loukkaavan lasten oikeuksia, mutta jos siitä tiedät, on jopa velvollisuutesi puuttua siihen.

Vieras
Vieras

#554 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

07.12.2010 13:18

#550: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

Aivan. Melkein mitä tahansa ripulia saat roiskia oman sananvapautesi nimissä, mutta sitten on myös pystyttävä perustelemaan. Olet täällä toistaiseksi käynyt esittämässä hyvinkin törkeitä väittämiä homoista (esim. vertaamalla heitä pedofiileihin), mutta kun pyydän sinulta perusteluita, luikitkin häntä koipien välissä karkuun. Tuollaisilla "älä suotta lähetä jatkokysymystä" -tyylisillä letkautuksilla osoitat, miten raukkamaisesti käyt tätä keskustelua. Miksi en saisi kysyä? Mitä tapahtui sananvapaudelleni? Etkö uskalla vastata kysymyksiini? Kuvittelin sinussa olevan miestä ja selkärankaa, jotta kykenisit ottamaan vastuuta sanomisistasi.

 Pakenetko taas tilanteesta vai voisitko siis nyt lopultakin esittää joitain perusteluita, mikäli näet samana homojen ja pedofiilien hyväksymisen? Ja jos mielestäsi homo tuhoaa lapsen psyykkeen siinä missä hetero pedofiili niin voitko perustella tämänkin? Niitä perusteluita sinulta ei ole vieläkään tullut. Tuo lyhykäinen vastauksesi ei vastannut yhteenkään esittämääni kysymykseen. Sinulle on yhdentekevää, ymmärtääkö lapsi sanaa "seksi" tai "rakkaus", vaan hänen ymmärtämättömyydestään huolimatta et välitä mitä hänen ja aikuisen välillä tapahtuu. Tämän paljastat itsestäsi sillä, että rinnastat homouden sekä pedofilian tasavertaisen väärinä. Homomiesten välinen seksi tapahtuu kahden aikuisen yhteisymmärryksessä ja harkinnassa, kun taas pedofiliassa tämä ei toteudu. Nämä ongelmat ja lasten oikeudet kuitenkin kylmästi tallaat lokeroimalla nämä kaksi suuntautumista yhtä pahoina/haitallisina. Kuinka kehtaat? Väität täällä julkisesti puolustavasi lasten oikeuksia, mutta samalla sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä pedofiilit lapsille tekevät. Olen edelleen loukkaantunut kaikkien pedofiilien uhreiksi joutuneiden puolesta siitä, että heidän traumansa ovat sinulle näin vähäpätöisiä.

 Morkkaat minua myös siitä, että vääntelen sanojasi tai ymmärrän tahallani väärin, mutta sitten kuitenkin annat itsellesi oikeuden tehdä juurikin samaa. Uskomattoman noloa ja tekopyhää! 

"-puolustaessasi uimahallihomoja rinnastaessasi heitä heteroihin." Lainaa minulta yksikin kohta, jossa voit todistaa tehneeni noin. Olen verrannut uimahallihomoja uimahalliheteroihin (tarkoitan tällä yleisissä tiloissa pedofiliaa ja julkirietastelua harrastavia). Jos olen tulkinnut jonkun kohdan tekstistäsi väärin niin olen enemmän kuin kiitollinen jos jaksaisit edes nähdä vaivaa korjataksesi erheeni. Niin minäkin teen mokailujesi kohdalla ilman tuollaista ruikutusta. Se olisi sinultakin suoraselkäisempi ele sen siaan, että kehoitat minua painumaan hittoon tältä foorumilta opettelemaan suomea. Btw. aika nolo kehoitus mieheltä, joka ei osaa itsekään kirjoittaa mm. sanaa "suomen kieli" oikein.

 Olen samassa rintamassa kanssasi, jotta saisimme uimahallirietastelun kulttuuriperinteen kitkettyä mahdollisimman pian tai siirrettyä pois lasten läheltä ja yleisistä tiloista. Arvaa mikä siihen auttaisi? Luepa Vieraan lähettämä viesti (06.12.2010 14:19) yltä. Pidän mm. omalla esimerkilläni huolen siitä, että tällaista ei tapahdu. Väität, ettet ole puhunut homojen liitosta, mutta käymällä sotaa sukupuolineutraalia avioliittolakia vastaan sodit myös homojen avioliittoa vastaan. Ja tietenkin taistelen (ei-uimahalli)homojen oikeuksien puolesta, koska täällä niitä niin innolla runttaat.

 

Vieras
Vieras

#555 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

07.12.2010 17:55

#554: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. Olet täällä toistaiseksi käynyt esittämässä hyvinkin törkeitä väittämiä homoista

 Ihan turhaan meuhkaat. Välissä on nyt useampi vieras, mutta jos olet se ensimmäinen joka vastasi minulle, olen vain tarkentanut vääristelyäsi nyt mahdollisesti kolmatta kertaa. Kuten totesin, en esitä väittämiä, vaan "Kokemuksiini pohjautuen en voi hyväksyä homoja, enkä pedofiilejakaan vanhemmiksi". Sattuneista syistä en suvaitse missään määrin esim. Yrjönkadulla tapahtuneita uimahalli harrastuksia ja minulla on täysi oikeus tuoda mielipiteeni esille. Sitä oikeutta minulta ei vie se, että mielestäsi en väittele aiheesta riittävästi.

Jos haluat käsitellä aihetta laajemmin, voit ensin pyytää kansanedustajaasi tekemään aloite, jotta muutetaan laki oikeudenkäyntien julkisuudesta yleisissä tuomioistuimissa 9§ 2. ja 3. momenttia ja lailla takautuvasti julkaisemaan aineistoja. Sitten voimme mahdollisesti käsitellä asioita laajemman aineistonkin pohjalta siten, että molemmilla on sama lähtötieto. Voi olla, että laajemman aineiston pohjalta minäkin pystyisin oikaisemaan mielipidettäni. Siihen saakka, jos et hyväksy viittauksiani läheisesti rinnastettaviin julkisesti tunnettuihin tapahtumiin, voit itse istua siellä ripuleissasi.

Sananvapauttasi en loukkaa, totesin vain, että älä suotta lähetä jatkokysymystä. Kerroin, että minulla on perusteltu syy mielipiteeseeni. Se, että sinua häiritsee minun mielipide tai se, etten lähde väittelemään siitä, ei poista perustuslain mukaista oikeutta ilmaista mielipidettäni. Se, etten voi kertoa kaikkea mihin perustan mielipiteeni ei vähennä mielipiteeni arvoa.

Vieras
Vieras

#556 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

08.12.2010 15:25

#Voi olla, että laajemman aineiston pohjalta minäkin pystyisin oikaisemaan mielipidettäni.. 

 Noh, tämähän on helppoa. Lue lastenpsykiatri tutkimusprofessori Tytti Solantauksen Sosiaali- ja terveysministeriölle tekemä yhteenveto kansainvälisistä tutkimuksista, joissa käsitellään sateenkaariperheiden vanhemmuutta. Se löytyy googlaamalla netistä ja siitä käy yksiselitteisesti ilmi, että homojen ja lesbojen vanhemmuus ei ole sen huonompaa kuin muillakaan ja se tuottaa ihan yhtä terveitä tai sairaita lapsia kuin heteroillakin, riippuen ihan muista asioista kuin sukupuolisesta suuntautumisesta. Ja lisäksi, jos homojen ja lesbojen vanhemmuus tuottaisi onnettomia lapsia, asia olisi jo ajat sitten huomattu. Mutta kas vaan, homovastaiset eivät pysty osoittamaan sellaisia, asiallisen vertaisarvioinnin läpikäyneitä tutkimuksia, joissa todettais että homojen ja lesbojen lapset ei ole ok.

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

08.12.2010 18:17


Malamuutti
Vieras

#558 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

08.12.2010 18:26

#555: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

Anteeksi tosiaan tämä nimimerkkisekaannus. Olen se eka vieras, mutta tästä lähtien "Malamuutti", jotta seuraaminen helpottuu.

"Sattuneista syistä en suvaitse missään määrin esim. Yrjönkadulla tapahtuneita uimahalli harrastuksia ja minulla on täysi oikeus tuoda mielipiteeni esille. Sitä oikeutta minulta ei vie se, että mielestäsi en väittele aiheesta riittävästi."

Kukaan ei ole sanonut, ettet saisi esittää mielipidettäsi jollet väittele. Miksi siis mouhoat siitä täällä? Ja kuvitteletko tosiaan, että haastan sinut väittelyyn pelkästä väittelyn riemusta? Väittely itsessään ei tuo mitään arvoa argumenteillesi, pätevät perustelut tuovat. Esittämäni "Mielipiteet on pystyttävä perustelemaan" -neuvo kannattaa rohkeasti sivuuttaa, mikäli olet halukas tekemään itsestäsi naurunalaisen täällä julkisesti. Argumenteillasi ei ole pohjaa, jollet pysty niitä perustelemaan. Minulta ei tarvitse pyytää lupaa jos haluat nolata itsesi "Neekerit ovat apinoita!" tasoisilla perusteettomilla väittämillä (tämä oli rinnastus, ei lainaus). Eli ole hyvä vaan! :D Sen lisäksi saat myös vihat päällesi kaikilta pedofiilien uhreilta, joidenka kokemia hirveyksiä täällä käyt vähättelemässä. Itse en ainakaan kehtaisi olla noin lapsellinen, että juoksisin äidin helmojen suojaan lällättelemään: "Ei mun tartte perustella, koska Suomes on sananvapaus!" Väität myös, ettet loukkaa sananvapauttani, mutta samassa lauseessa kiellät minua esittämästä kysymystä. Logic, anyone? Yrjönkadun tilanteesta keskusteltaessa olen asettunut sinua vastaan vain silloin, kun olet sen perusteella halunnut kostaa/rankaista kaikkia Suomen seksuaalivähemmistöjä.

Vai et muka esita väittämiä? Aika ikävää käytöstä, että arvioit minut ja muut kanssalukijat niin tyhmiksi, että luulet meidän uskovan tuon. Onhan meillä silmät päässä. Tässä on lainaus sinulta: "Minkä eron näet homojen ja pedofiilien hyväksymisessä? Eikö homo tuhoa lapsen psyykettä aivan siinä missä hetero pedofiili? Ei ne Yrjönkadun homot ole yhtään sen parempia kuin hetero pedofiilit, jos seksuaalisia taipumuksia on harjoitettava julkisissa tiloissa. Uimahallit on lasten harrastuspaikka --- Sinne tarvita mitään homoja."

Copy-paste #3, mutta tarpeellinen sellainen, koska olet vain lymyillyt tekosyiden takana näitä kysymyksiä vältelläksesi: Voisitko siis nyt lopultakin esittää joitain perusteluita, mikäli näet samana homojen ja pedofiilien hyväksymisen? Ja jos väität, että homo tuhoaa lapsen psyykkeen siinä missä hetero pedofiili niin voitko perustella tämänkin? Niitä perusteluita sinulta ei ole vieläkään tullut. Sinulle on yhdentekevää, ymmärtääkö lapsi sanaa "seksi" tai "rakkaus", vaan hänen ymmärtämättömyydestään huolimatta et välitä mitä hänen ja aikuisen välillä tapahtuu. Tämän paljastat itsestäsi sillä, että rinnastat homouden sekä pedofilian tasavertaisen väärinä. Homomiesten välinen seksi tapahtuu kahden aikuisen yhteisymmärryksessä ja harkinnassa, kun taas pedofiliassa tämä ei toteudu. Nämä ongelmat ja lasten oikeudet kuitenkin kylmästi tallaat lokeroimalla nämä kaksi suuntautumista yhtä pahoina/haitallisina. Väität täällä julkisesti puolustavasi lasten oikeuksia, mutta samalla sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, mitä pedofiilit lapsille tekevät. Haluaisitko nyt vastata vai otetaanko seuraavassa viestissä taas uudestaan? Omppunäppäin + C toimivat minulla yhä.

Kommenttisi "Kokemuksiini pohjautuen en voi hyväksyä homoja, enkä pedofiilejakaan vanhemmiksi" ei vastaa näihin esittämiini kysymyksiin eikä lievennä aikaisempia möläytyksiäsi. Korjausyrityksesi on yhtä epälooginen, kuin tilanteessa jossa kysyisin "Miksi vammaiset ovat mielestäsi verrattavissa eläimiin?" ja vastauksesi olisi "Kokemuksiini pohjautuen en hyväksy vammaisia samaan ruokapöytään syömään kanssani." Voisitko sanoa selkeästi, mitä väitettä tällä ylipäätään yritit kumota? Yrittäisit edes olla johdonmukainen ja vastaisit suoraan kysymykseen suoralla vastauksella. Vai teetkö seuraavaksi vellihousuliikkeen ja alat haukkumaan minua tyhmäksi, koska en pysty seuraamaan logiikkaasi?

En myöskään oikein hahmota, mitä virkaa on mainitsemillasi dokumenteilla, jos ne kerta toistavat samaa tarinaa kuin Yrjönkadulla. Miksi olisin kiinnostunut käsittelemään laajemmin aineistoasi? Jos oikeudenkäyntiasiakirjoissa olisi ilmennyt jotain niin vallankumouksellista, jonka perusteella voisit todeta kaikkien HLBT-vähemmistöjen ihmisarvon riittämättömäksi avioliittoon ja adoptio-oikeuteen, ei se tieto lojuisi enää ainoastaan tuomioistuimien seinien sisäpuolella. Turha siis käydä täällä heiluttelemassa lakipykäliä, joidenka perusteella et voi puhua salatiedostasi. Kantaani vahvistaa myös se, että esittämäsi lain kohdat on säädetty suojelemaan yksittäisten ihmisten ja heidän omaisiensa oikeuksia, eikä kokonaisten kansaryhmien. En siis usko suljettujen ovien takana olleen mitään yleistettävää käsiteltävänä tyyliin: "Hra. Vieras Aktiiviuimarin ollessa 1. marraskuuta 2008 Yrjönkadun suihkussa, kaikki Suomen HLBT-vähemmistöryhmiin kuuluvat kävivät nipistämässä häntä pyllystä." En myöskään ymmärrä, miksi et pysty kertomaan tarinaasi muodossa "eräässä uimahallissa tapahtui eräälle lapselle". Itsekin olet täällä nimimerkin takana, joten kenen yksityisyyttä loukkaisit? 

Anyhow, dokumentteja tai ei, yleistyksesi on törkeä. Yhtä lailla voisin tehdä heteroista päätelmäni Fritzlin ja Siltavuoren perusteella ja vaatia adoptio- ja avioliitto-oikeutesi poistamista. Ei kai nyt tuollaista kaltaistasi heteroa nyt uimahalliinkaan olisi turvallista päästää? Fritzlin, Siltavuoren ja muiden heteropedofiilien tekosista huolimatta, en halua riistää sinulta avioliittoasi, lastasi tai ihmisarvoasi toisin kuin sinä tahdot tehdä meille. Jos uimahallihomojen perusteella rankaiset kaikkia homoja, niin uimahalliheterojen perusteella voi siis rankaista myös kaikkia heteroita, eikö totta? Miten perustelet, että yleistyksen pohjalta tehty päätöksesi olisi eettisesti oikea ratkaisu, vaikka se olisikin sallittu Suomen lain mukaan? Samalla ihmettelen, miksi mielestäsi pedofilia ja julkirietastelu pitäisi olla heteroille oikeutetunpaa? Miksi se on sinulle _heterolle_ niin tärkeää, että sinulla olisi tällainen "etuoikeus"? Jos se ei olisi sinulle tärkeää, olisit kitkemässä niitä seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta. Eli kun homonuori yrittää uimalelunsa ja äitinsä kanssa astua halliin, sinä tartut häntä olasta kiinni ja sanot: "Joo sulla ei oo tänne mitään asiaa!" ja kuitenkin samaan aikaan Hetero-Markku tekee "helikopteria" lastenaltaassa. Ihan kiva.

Odotan asiallista vastausta, enkä mitään "en mä jaksa selittää tai vastailla kun et tajuis kuitenkaan". Vai ajattelitko taas vaieta lyömällä sananvapaus-kortin pöytään? Nössön luovuttamisen voi tehdä myös sanomalla: "Voit melskata täällä niin paljon kuin haluat, mutta minä en muuta mielipidettäni." Sehän olisi kuin työntäisit sormet korviin ja huutaisit "ÄLÄLÄLÄLÄLÄLÄ!" Tämäkin on aika suosittu selitys perääntymiselle: "kumpikaan ei suostu vaihtamaan mielipidettään joten turha tästä aiheesta on vääntää" Minä ainakin olen avoin uusille näkökulmille, mutta anteeksi vaan - samaa en voi kuvitella sinusta :)

Komppaan Vieraan #556 kanssa.

 

Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

08.12.2010 19:03


Kirjoittaja on poistanut viestinsä (Näytä tarkemmat tiedot)

08.12.2010 22:22


Juhani Heinonen
Vieras

#561 Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

08.12.2010 22:47

#543: Vieras - Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

 Ei se mitään, jos minun viestini meni mielestäsi "sekavan oloiseksi". Minun juttujani saa ihmetellä, mutta en minä niitä usein osaa itsekään mitenkään täsmentää. Sen voin mainita, että en kuulu enää ev.lut.kirkkoon, mutta minulla on "kansalaisoikeus" kommentoida ev.lut. kirkkoon liittyviä asioita. En minä oikeastaan ev.lut. puolen kirkkokuorojen toimintakulttuurista ole selvillä, mutta olettamusten perusteella minä ko. kuorojen toimintatapoja ja -kulttuuria vähän niinkuin "hatusta vetämällä arvioin ja arvuuttelen".

Hyvähän se olisi, jos itse Ikuinen Jumala kirkkokuoroon potentiaalisia laulajia suosittelisi, mutta en minä tiedä tapahtuuko sitä ev.lut. puolella; toivottavasti sentään joissan paikallisseurakunnissa. Vapaissa suunnissa sen sijaan, esim. Suomen Vapaakirkossa ja helluntaiherätyksessä tällaista Herran Sebaotin suosittelua tapahtuu erilaisiin vastuutehtäviin. Joku seurakunnan profeetta voi saada Pyhän Hengen välityksellä profetian, jossa vaikkapa mainitaan, että Juhani Heinonen olisi varsin sovelias kirkkokuoroon laulajaksi. Tällaista profetiaa minä odottelenkin ja vihjeitä ja vihiä siitä olen jo saanut, että se piakkoin tulisi.   

Vieras
Vieras

#562 Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

09.12.2010 11:13

Vieras
Vieras

#563 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

09.12.2010 20:04

#558: Malamuutti - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. Argumenteillasi ei ole pohjaa, jollet pysty niitä perustelemaan.

Sinun nettihäiriköintisi argumenteista on mielestäni mitätön, etenkin jos vertaa oikeuden antamaan tuomioon. Mietin pitkään, vastaanko edes, mutta kun pyysit asiallista vastausta, tässä.

Yrjönkadun tapahtumat voit lukea pienellä googlaamisella, sama tieto minullakin on niistä. Jos siellä olleet tapahtumat sinua häiritsevät, kannattaa olla yhteydessä Helsingin kaupunkiin tai siihen järjestöön, joka lähti puolustamaan tapahtumia. Käsitin sen olleen homojärjestö. Oli järjestö mikä tahansa, sellaisten tapahtumien jälkeen rinnastan järjestön ja jäsenistön jonka etuja se ajaa Namblaan. Jos olet eri mieltä kanssani, siihen sinulla on täysi oikeus. Muihin asioihin olenkin jo viitannut riittävästi.

Itse tulin alunperin palstalle allekirjoittamaan adressin ja sen täydennykseksi kerroin myöhemmin aiheeseen liittyvän mielipiteeni. Molemmat demokraattisen vaikuttamisen perusasioita. En missään vaiheessa todennut tulleeni tämän otsikon alle pohtimaan aiheen perusteita, jonka itse näen erittäin hyvin perustelluksi. Jos oma mielipiteesi ei ole itsellesi selvä, voit ehkä ottaa kirkkoon yhteyttä keskustelukaverin löytämiseksi, sieltä ainakin löytyy ymmärrystä tai vaikka jatkaa aiheesta komppaamasi viestin kanssa. Jos minun mielipiteeni ei ole sinulle selvä, silloin lienee helppo vetää johtopäätös, että ajattelemme eri tavalla. Voi olla, että tuntuu ihmeelliseltä, kun kommunismin hävittyä naapurista sallittiin mielipide toisaalle, mutta kaikki eivät "vapauttaneetkaan" mielipidettään liberaaliin äärilaitaan, vaan pitävät kotia ja uskontoa kunniassa ja odottavat sitä isänmaaltakin.

En olettanutkaan, että sinä käännyt toiselle kannalle mielipiteeni takia. Itse sanot odottavasi provosoinneistasi huolimatta asiallista vastausta, jonka jo ilmeisesti neljännen kerran asiallisesti annan, mutta pyytämästäsi asiallisuudesta huolimatta et osaa kirjoittaa asiallisesti, vaan toistuvasti oikaisuistani huolimatta jatkat kirjoittamani viestin vääristelyä.

Koska kirjoitan nimimerkin suojasta, et liene loukannut kunniaani, enkä toistaiseksi tutkituta sitä. Olisi mielenkiintoista kuitenkin katsoa, kun aiheessa oikeus on määrännyt minulle anonymiteetin, voisinko aihetta käsitellessäni juuri sen takia anonyyminäkin omata kunnian, jota olet loukannut.

Malamuutti
Vieras

#564 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

11.12.2010 19:08

#563: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

Mahtavaa! Pelkäsinkin, että onnistuin hätyyttämään sinut täältä pois. En todellakaan olisi toivonut niin tapahtuvan. Hyvä, että siis päätitkin hetken harkitsemisen jälkeen vielä ottaa kantaa keskusteluun. Osoitat sisukkuutesi.

"Koska kirjoitan nimimerkin suojasta, et liene loukannut kunniaani, enkä toistaiseksi tutkituta sitä. Olisi mielenkiintoista kuitenkin katsoa, kun aiheessa oikeus on määrännyt minulle anonymiteetin, voisinko aihetta käsitellessäni juuri sen takia anonyyminäkin omata kunnian, jota olet loukannut."

Anteeksi mitä? Oletko perehtynyt sananvapausrikokseen, kunnianloukkaukseen tai nettisensuuriin? Koska julkisen keskustelumme merkitys on vahvasti poliittinen ja käymme aiheissamme myös tieteen kentällä, on menettelyysi kohdistuva arvostelu täysin oikeutettua. Kun olen kyseenalaistanut logiikkasi ja kääntänyt omat sanasi sinua vastaan, alat syyttämään minua nettihäiriköinnistä ja vääristelystä, kuitenkaan kykenemättä kumoamaan väittämiäni. Sen jälkeen kun olet nöyryyttänyt itsesi omilla möläytyksilläsi, alat vihjailemaan, että pian voisit juosta asiasta kantelemaan. Kun ottaa huomioon, että keskusteluamme käydään foorumilla, joka on täynnä "Voisitko homo hirttää itsesi!" -tyylistä ölinää, johon ei myöskään puututa, niin miksi viranomaiset olisivat yhtään sen hanakammin puuttumassa meidänkään väliseen keskusteluun, jota kuitenkin käydään paljon asiallisemmalla tasolla? Ja jos joku viranomainen kiinnittäisikin huomiota keskusteluumme, se johtuisi todennäköisemmin homorasistisista kommenteistasi ja siitä, että yrität rajoittaa julkirietastelua ja pedofiliaa ainoastaan homoilta, mutta et lainkaan heteroilta, joihin siis sinä itsekin kuulut. Tuo jos mikä herättäisi poliisienkin kiinnostuksen. Ethän halua olla korvia myöten kusessa? Enkä muutenkaan usko, että joutuisit tästä lähtien kulkemaan kaduilla naama punaisena häpeästä, koska ihmiset osoittelevat sinua huutaen: "Hei kattokaa kaikki! Tuolla hiippailee se Vieras, joka hölisee puutaheinää netissä!" Sitä paitsi asiat voi tehdä paljon helpomminkin; Mikäli ihan tosissasi koet kommenttini loukkaaviksi, haluan muistuttaa, että adressit.comilla on oma ylläpitonsa, jolla on vastuu tämän sivuston sisällöstä. Heidän puuttuminen epäasialliseen keskusteluun on taatusti tehokkaampaa kuin kenenkään muun. Itsekin joudun olemaan heidän kanssaan yhteistyössä, koska näitä homon murhaamisfantasioita toitottavia hourupäitä tänne melko usein ilmestyy.

Olen nyt koko keskustelumme aikana esittänyt 32 kysymystä, joista noin kahteen olen saanut sinulta vastauksen. Olet "vastannut" kysymyksiini epäjohdonmukaisesti ja siten yrittänyt venkoilla tilanteesta pakoon.  Jos kysyn sinulta "Oikea vai vasen?" vastaat minulle "Kyllä" ja kun kysyn mitä tarkoitat vastauksellasi, kehoitat minua painumaan opettelemaan suomea tai sanot, että "minähän vastasin jo tarpeeksi perustellusti". Hyvä esimerkki on tämä suosikkihokemasi: "Kokemuksiini pohjautuen en voi hyväksyä homoja, enkä pedofiilejakaan vanhemmiksi." Selityksiä on vaikka mitä: Sananvapaus ja "En tullut tänne pohtimaan perustelujani" -kortitkin olet jo lyönyt pöytään. Keksitkö vielä jotain uutta? Listasi on jo aika pitkä. Voisitko osoittaa sen verta kunnioitusta minua kohtaan, että antaisit vastauksen edes tähän yhteen ainoaan kysymykseen:

Mikäli Siltavuoren, Fritzlin tai muiden heteropedofiilien / hetero-julkirietastelijoiden perusteella ei voi tuomita kaikkien heteroiden ihmisarvoa riittämättömäksi avio- ja adoptio-oikeuteen, miksi Yrjönkadun ja omien kokemuksiesi pohjalta voit tuomita kaikki seksuaalivähemmistöryhmiin kuuluvien ihmisarvon riittämättömäksi samoihin oikeuksiin?

Viimeksi vastauksessasi sanoit "jos vertaa oikeuden antamaan tuomioon". Tarkoititko, että tuomio oli niin kova, että kaikki seksuaalivähemmistöjen ihmisarvon voi todeta huonommaksi sen perusteella? Mikäli tarkoitit, se oli argumentointivirhe, sillä Siltavuoren tuomio oli vielä kovempi, mutta kaikkia heteroita et silti tuomitse. Siltavuori tuomittiin kahdesta täyttä ymmärrystä vailla olevana tehdystä murhasta, kahdesta lapsenryöstöstä ja muista rikoksista yhteensä 15 vuodeksi vankeuteen ja eristettäväksi pakkolaitokseen vaarallisena rikoksenuusijana. Lisäksi Siltavuori velvoitettiin maksamaan vainajien omaisille korvauksia henkisestä kärsimyksestä noin 200 000 silloista markkaa (noin 47 500 euroa) ja lisäksi työansiomenetyksistä, hautauskuluista ynnä muusta yhteensä 100 000 markkaa (noin 23 700 euroa).  Sanoit myös, että jokin Namblaan verrattavissa oleva järjestö lähti puolustamaan Yrjönkadun tapahtumia. En löytänyt mitään tietoa tällaisesta Fimbla-järjestöstä. Taisit vetää hatusta. Vaikka Namblan kaltainen järjestö Suomessa nyt olisikin, kaikki Suomen seksuaalivähemmistöt eivät seisoisi sen aatteiden takana. Sitä paitsi PNVD on pedofiilipuolue (tosin ei Suomessa), jossa tavoitteena on muun muassa laillistaa lapsiporno yksityiseen käyttöön ja sallia eläimiin sekaantuminen. Tästä huolimatta  et tuomitse kaikkia heteroita ihmisarvoltaan huonommiksi.

Esitän kysymykseni nyt toistamiseen, jotta ymmärrät kuinka tosissani olen:

Mikäli Siltavuoren, Fritzlin tai muiden heteropedofiilien / hetero-julkirietastelijoiden perusteella ei voi tuomita kaikkien heteroiden ihmisarvoa riittämättömäksi avio- ja adoptio-oikeuteen, miksi Yrjönkadun ja omien kokemuksiesi pohjalta voit tuomita kaikki seksuaalivähemmistöryhmiin kuuluvien ihmisarvon riittämättömäksi samoihin oikeuksiin?

Sinulle on nyt esitetty hyvin yksinkertainen kysymys. Pystytkö vastaamaan siihen, vai keksitkö taas jonkin käsittämättömän tekosyyn luikkia karkuun?

PYSTYTKÖ?

 

Vieras
Vieras

#565 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut..

11.12.2010 22:36

#563: Vieras - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: sori nyt vaan mut.. 

Joo huomasin kans saman jutun ettet vastaa kysymyksiin vaan selität vaan jotain aiheen vierestä :D Ei mitää järkeä :D

mikko ja pekka on kaks ihan Suomalaista perus homppelia ilman mitää pedarijuttuja jotka seurustelee mut eivät haluu lasta. ne vaan harrastaa ainoastaan postinmerkkien keräilyä ja joskus välillä marttakerhoo muttei koskaan mitään uimahallisekoiluu tai muutakaan outoo. miksi sä haluat riistää niitten ihmisarvon ja mahdollisuuden avioliittoon?

et varmaa tohonkaan osaa vastata mitään muuta ku jotain ähinää. ei millään pahalla.

antti vaurio porista PERUSSUOMALAINEN K.
Vieras

#566 HOMO ON SAMA IDIOOTTI JA PEDOFIILI!!!!!!

11.12.2010 22:42

RIKOLLISUUS REHOTTAA JOS SUOMI ON HOMOJEN MAA.
Vieras
Vieras

#567

11.12.2010 23:39

Hahaha, Antti sai paskaraivarin :D Kyllä huomaa, millaista porukkaa vastustajien puolella on. Kyllä kelpaa huutaa HOMOILLE TULINEN RAUTATANKO PERSEESEEN PYSTYYN ETTEKÖ HOMOT TAJUU VITUN HOMOT!!!!!!!!111111 Mutta missä on oikeat perustelut?

Malamuutti
Vieras

#568

12.12.2010 12:55

Ja vielä liittyen tuohon kommunismiin. En ole yhtään ihmeissäni, ettet ole vapautunut ajattelustasi. Tuo on ollut aivan tavallinen ilmiö koko ihmiskunnan historian ajan. Oli poliittinen tai sosiaalinen rakenne yhteiskunnassa mikä tahansa, on aina niitä ihmisiä, jotka eivät uskalla/osaa kyseenalaistaa valloillaan olevaa ajattelua, vaan annetaan muiden jauhaa mielipiteet puolesta. Hyvä esimerkki on tieteen ja uskonnon ristiriita. Vaikka kirkolla oli todisteet silmiensä edessä maapallon pyöreydestä, ei silti suostuttu uskomaan. Entä nämä rotukysymykset sitten? Vaikka tummaihoiset (suokaa anteeksi, jos tuo oli poliittisesti epäkorrekti termi) on tunnustettu ajat sitten samanarvoiseksi kaikkien muidenkin kanssa, niin silti näitä rasisteja löytyy vaikka kuinka paljon. Tilanne seksuaalivähemmistöjen kanssa on juurikin sama. Tässäkin keskustelussa on tuotu esille lastenpsykiatri Tytti Solantauksen yhteenveto kansainvälisistä tutkimuksista, mutta silti homoja haukutaan pedofiileiksi. Yhtä lailla toitotat tätä tuon mainitsemasi isänmaan nimissä - samalla tavalla kuin rasistit vastustavat tummaihoisia isänmaan nimissä. Tällaiset kiihkoilijat ovat melkeinpä onnistuneet tahraamaan koko isänmaan kantaen Suomen lippua pilottitakeissaan.

Vieras
Vieras

#569 Re:

12.12.2010 23:03

#568: Malamuutti -  lastenpsykiatri Tytti Solantauksen yhteenveto

 Minkä takia vetoat yhteenvetoon? Kotimainen kasvatustiede on kansainvälisesti tunnustettu erittäin korkeatasoiseksi. Sielläkin on tutkittu mm. tuota käytyä keskustelua seksuaalisten tapahtumien vaikutuksista ja tutkimus tukee hyvin lapsen oikeuksien julistusta. Oli sitten ne altistukset heteroiden tai homojen toimesta.

Itse tuohon yhteenvetoon, kun perehdyt syvemmin, taustasi kirjoituksista ymmärtäen epäilen, ettet referoi kovin paljoa kotimaista tutkimusta lapsilähtöisestä kasvatuksesta. Jotta saat mieleisiä tuloksia, pitää hakea niitä valtameren takaa, vaikka Euroopassa ja Suomessa on nimenomaan paneuduttu aiheen kasvatustieteellisiin lähtökohtiin.

Siellä valtameren takana aihetta tutkitaan rahoittajan näkökulmasta ja molempiin suuntiin löytyy yhtä lailla. Yhteenvetoja voi tehdä monenlaisia, se ei edellytä suurempaa tiedettä. Kun yhteenvedon saa väitöksen tasolle, vasta sitten se haastetaan ja hyväksytään tai hylätään tieteellisiin fundamentteihin pohjautuen.

Vieras
Vieras

#570 Re: Re:

13.12.2010 09:45

#Itse tuohon yhteenvetoon, kun perehdyt syvemmin, taustasi kirjoituksista ymmärtäen epäilen, ettet referoi kovin paljoa kotimaista tutkimusta lapsilähtöisestä kasvatuksesta.  

 No, referoipa sinä kotimaisia tai ulkomaisia tutkimuksia siitä, miten homojen vanhemmuudessa on ongelmia. Jäämme odottamaan.

Malamuutti
Vieras

#571 Re: Re:

15.12.2010 00:15

#569: Vieras - Re:  

Ai miksi juuri Solantauksen yhteenveto?

Todisteista keskusteltaessa tuo lutakon takaisten tutkimusten kyseenalaistaminen on osoittautunut aika perus torpedoksi seksuaalivähemmistöjen puolustajille. Sama pätee yhtä lailla homojen vastustajien esittämiä tutkimuksia. Sallitko, että annan muiden käydä puolestamme keskustelun, joka ei johda mihinkään? Ihan vaan kummankin energian säästämiseksi: http://keskustelu.plaza.fi/ellit/tyo-ja-yhteiskunta/elamankatsomus/1842003/aiti-syndrooma/sivu2/ Minulla on melko heikot odotukset suomalaisilta tutkimuksilta. Tutkimukset itsessään tehdään varmasti huolella (jep, tätäkin voisi lähteä kyseenalaistamaan), mutta niin surullista kuin se onkin, aina voi kieltäytyä uskomasta ja odottaa pätevämpiä tuloksia, oli sitten oma mielipide mikä tahansa. Todiste ei ole tarpeeksi pätevä, koska se on ainoastaan yhteenveto, se ei käsittele Suomen väestöä, se on kirjoitettu asenteellisesti tai seuranta on tehty liian lyhyellä aikavälillä jne. jne. jne. Kaukoputkeenkaan ei voi missään nimessä katsoa, sillä planeetatkin ovat vastoin uskontoa. Sama koskee mainitsemaani yhteenvetoa. Se ei riitä todisteeksi siitä, että homot ja pedofiilit eivät ole sama asia. Elikäs riemukas pedofiiliksi haukkuminen voi jatkua. Nice.


Vieras

#572

20.12.2010 09:49

En vastusta sitä, että homoilla ja lesboilla on samanlaiset oikeudelliset oikeudet kuin heteroillakin. En myöskään ole muutenkaan homoutta tai lesboutta vastaan. Olen milteipä heidän adoptio-oikeudenkin kannalla ja muutoinkin koen, että heidän oikeutensa ovat melko hyvissä kantimissa jo nyt. Heitä ei pitäisi syrjiä työelämässä tai muutoinkaan laittaa eri asemaan, minkä tietysti pitäisi olla itsestäänselvyys muutenkin oikeusvaltiossa vähemmistöjen kohdalla, vaikka tietysti se ei välttämättä ole.

Mutta en kannata heidän vihkimistään kirkossa enkä sanaa avioliitto heidän kohdallaan. Kirkon ei tarvitse tehdä myönnytyksiä painostuksen edessä tai yrittää olla nykyajassa kiinni. Raamatussa ei puhuta homoavioliitoista ja tämä mielestäni kertoo kaiken. Mielestäni ev. lut kirkko menettää oikeasti uskottavuuttaan, jos se antaa myönnytyksiä tällaisissa asioissa. Siispä, samat oikeudet homoille kuin heteroillekin, mutta heidän avioliitostaan tulee käyttää muuta termiä kuin avioliitto ja vihkiminen ei kuulu kirkkoon. Totta kai ajat ovat muuttuneet raamatun ajoista ja raamattu on tulkinnallinen teos, mutta mielestäni raamattua ei vain voi lukea sillä tavalla, että se sallisi homoavioliitot. Mutta tottakai puolisoilla tulee olla samanlaiset oikeudet esim. rahallisesti kuin heteroavioliitoissa.

En myöskään ymmärrä sitä miksi juuri homojen epätasa-arvoa ollaan nostettu tärkeäksi vaaliteemaksi melkeinpä ylitse muun, sillä tässä yhteiskunnassa on oikeasti valtaväestöäkin ja köyhiä koskevia väärinkäytöksiä pilvin pimein, joita köyhien ja vähäosaisten pitäisi tuoda julki vähän suuremmalla energialla kuin nyt tai mikään ei muutu.Homojen kohdalla puhutaan kuitenkin vain muutamasta prosentista ihmisiä. Mutta homoilla ja lesboilla tuntuu olevan äänitorvia medissa hirveä määrä ja muutenkin.


Vieras

#573

27.12.2010 03:49

Ole ystävällinen äläkä levitä tietoa tästä adressista (esim. linkitä Facebook-seinällesi). Kiitos!
Vieras
Vieras

#574 Re:

24.01.2011 18:26

#572: -  

http://www.tv7.fi/vod/player.html?id=7612

Café Raamattu -Romutetaanko avioliittokäsitys Suomessa?

Lisätiedot

Vieraana kansanedustaja, lääkäri Päivi Räsänen.

Perinteinen avioliiittokäsitys on uhattuna. Sukupuolineutraaliavioliitto on seuraava askel lesbo- ja homoparien adoptio-oikeuden jälkeen. Kristillisdemokraattien puheenjohtaja, kansanedustaja ja lääkäri Päivi Räsänen haluaa herättää ihmiset ja etenkin kristityt puhumaan näistä asioista ja puolustamaan perinteisiä kristillisiä arvoja.
Marxilainen vallankumous tulossa.

http://www.tv7.fi/vod/player.html;jsessionid=1BE392632E4F7ACFD381CC46842B9A49?id=12323

BUUU
Vieras

#575 Re: Sanoma suoraan Bibliasta

24.03.2011 12:56

#222: Vartija - Sanoma suoraan Bibliasta  

 Jos sinä olet ehdokkaana niin sinä et ainakaan saa ääntäni. Uskonto on tärveltänyt ajatuksesi.