Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava

Ota yhteyttä adressin tekijään

Tämä viestiketju on automaattisesti luotu adressista Home- ja kosteusvaurioista sairastuneet huomioitava.

peju

#276 Re: Nyt ymmärrän, home on myrkky!

27.09.2016 08:00

#209: peju - Nyt ymmärrän, home on myrkky! 

 Olen terve nyt kuin pukki.  Olipa kokemus homeesta.  Olen sitä mieltä jos hometta epäilee kannattaa muuttaa pois tai tehdä asialle jotain. Kiitos homepakolaiset sivuston ylläpitäjille, tästä oli suuri apu.

Sisäilmapakolainen
Vieras

#277

03.10.2016 06:20

Olen itse sairastunut astmaan 80 luvun lopussa 28 v tiloissa, joissa oli sisäilmaongelmia. Olin tuolloin todella huonossa kunnossa Laakson sairaalassa yhdeksän päivää ja astmastani todettiin ettei ole perinnöllistä lajia. Tuolloin en ymmärtänyt eikä minua hoitaneet lääkärit myöskään kertoneet mitään mahdollisen sisäilma-altistuksen vaikutuksesta sairastumiseeni.
Sosiaalialaa työpaikkani siirryttyä (päiväkodin tiloista remontoituihin) uusiin tiloihin 90-luvun puolessa välissä aloin saamaan uudelleen paljon erilaisia sisäilma-altistukselle tyypillisiä oireita. Samoin asiakkaani, pienet lapset ja osa muista työntekijöistä.
Tilannettani ei ymmärretty, joten jouduin perehtymään sisäilmaongelmiin perusteellisesti. Lopulta tuskastuttuani työnantajani reagoimattomuuteen otin tiloista materiaalinäytteen, jonka toimitin ympäristökeskukselle. Tiloissa todettiin lukuisia homeita ja sädesieniä ja veressäni oli usealla plussalla ko.homeita. Olin tuolloin Työterveyslaitoksella tutkimuksissa, joiden lopputulema oli klassinen: ei voida varmistua sisäilmaongelmien ja sairastumisen yhteydestä.
Astma, jatkuva lämpöilyä sekä jatkuvat poskiontelovaivat ja tulehdukset olivat arkipäivääni kaikkien muiden vähemmän toimintakykyäni hankaloittavien oireiden lisäksi.
Samaan aikaan, alettuani lopulta vuosien toiveiden jälkeen odottamaan lastani, olin kovin huolissani runsaan lääkitykseni mm.avaavan astmalääkkeen sekä suurena määränä inhaloitavan kortisonin sekä antibioottikuurin vaikutuksista syntymättömään lapseeni sisäilmaongelmaisessa työpaikassani. Ympäristökeskuksen tutkimustulosten jälkeen sekä työsuojelu että työterveysholto heräsivät tilanteeseeni ja pääsin tuolloin loppuraskauden ajaksi toisiin tiloihin työskentelemään. Seuraavat kolme vuotta vietin kotona lapseni kanssa poikkeuksellisen terveenä ja onnellisena.
Palattuani töihin 2001 uusiin toimintaa varten rakennettuihin tiloihin alku oli lupaavaa, kunnes pikkuhiljaa uudisrakennuksessa todettiin erilaisia ongelmia mm.lämpöeristeiden osittaista puuttumista lattioiden alta kerrostalon alimmassa kerroksessa ym.vastaavaa kiireellä, halvalla rakentamisen tuotoksia. Huonelämpötilat olivat alimmillaan 11-15 celsiusta ja työskentelimme sisällä tumput käsissä. Muutkin sisäilmaongelmat nousivat esiin, niin osalla työntekijöistä kuin herkistä asiakkaistakin.
Omat sisäilmaoireeni palasivat hankaloituneina, eikä niihin enää suhtauduttukaan ymmärryksellä, vaan aloitettiin työpaikasta savustaminen ja sairauden psykologisointi karmeiden valheiden kera, johon osallistuivat organisaatiossa niin työterveyshuolto, työsuojelu kuin johtokin... jatkon voivat kaikki sisäilmasairastuneet arvatakin. Työhistoriaani puidaan pian mahdollisesti oikeudessa, joten jatkon jätän tässä vaiheessa kertomatta.
Em.vuoksi näen Homepakolaiset ry:n sekä muiden potilasjärjestöjen toiminnan sairauksia ennaltaehkäisevän, keskustelua herättävän ja tietoutta lisäävän toiminnan vuoksi perustavalla tavalla korvaamattoman tärkeäksi toiminnaksi.


Vieras

#278

07.10.2016 19:09

Toimintanne on erittäin tärkeää, tietoisuutta sisäilmasairaiksista tulee lisätä!

Vieras

#279

11.10.2016 08:31

Olen itse sairastunut. En saa ammattitautia, sairaslomaa, uudelleen koulutusta...

Vieras

#280

20.10.2016 06:11

Koko ajan kasvava joukko kärsii eriasteisista sisäilmaongelmista. Tähän on pakko reagoida nopeasti.

Vieras

#281

21.10.2016 16:09

Olen itse altistunut vuoden sisällä sisäilmaongelmille ja olen kohdannut monenlaista mielipidettä asiasta..

Vieras

#282

22.10.2016 08:51

Olen itse kodin homeen vuoksi sairastunut ja taistellut ja taistelen asioiden viemisestä eteenpäin. Tätä adressia tarvitaan!!! Kiitos!

Vieras

#283

08.11.2016 20:55

Olen itse sisäilmapakolainen.

Vieras

#284

15.11.2016 12:16

On omakohtaisia kokemuksia

Vieras

#285

04.01.2017 11:41

Tärkeä asia!