Sähkösavuketta säädeltävä sen todellisten riskien mukaisesti!

Kommentoitu viesti

marko.l

#324 Sähkötupakka laki 2016

17.10.2015 09:54

Ensivuoden keväällä olisi laki se, että sähkötupakkaa ei saisi myydä enään eikä makunesteitä, ainoastaan nikotiininestettä ja vg/pg nestettä halooooo ei se poista Tulleilta sitä määnvaivaa, että kiellosta huolimatta makunestetiä tultaisiin tilaamaan ja entäs peruskauppojen leivonta makunesteet jos ne käy myös sähkötupakkaan tosin en ole vielä kokeillut, mutta tulisi kieltää nekin ja kaikki keinotekoiset makuaineet joita käytetään ruokateollisuudessa, maikeisissa ja virvoitusjuomissa puhumattakaan siidereissä ja lonkeroissa elikkäs kaikki makuaineet tulisi kieltää.

EU kyllä sallii, mutta Suomen omat lait halutaan tehdä vaikka EU:ssa ollaan ja se ihmetyttää paljon eli mitä EU sallii niin Suomi kieltää, itse aion takuu varmasti tilata jatkossa vaikka sitten ulkomailta makunesteitä sillä jos kerran ne ollaan tutkittu ja todettu vaarattomiksi ja jopa drikkien teossakin voi makunestetiä käyttää niin on hemmetti omituista lähteä tekemään kieltolakia.

Maailmalla kuolee noin 6 miljoonaa ihmistä tupakkaan, mutta todistettavasti ei yksikään sähkötupakoitsija ole sen keksimisen jälkeen kuollut eli jo 90 luvun pulenvälin jälkeen eli aikas kauan on ollut jo sähkötupakka maailmalla ja puhtaampia nesteitä on jo olemassa jopa EU tutkimia ja sallimia joten tuollainen lakiluonnos on suorastaan törkeää kiusaamista joten ei muuta kuin onnee vaan yrityksille ministeripellet.

Taitaa olla tupakkateollisuudessa tappioita kun kerran tällaista törkeää lakia aiotaan edes esittää Eduskunnassa vaikka on jo tietoa, että EU on tutkinut nesteita ja sallinut niitä myyntiin tai sitten Nicotinell ja Nicoretellä on tappioita myynnissä kun kerran halutaan kieltää sähkötupakat ja sallia ainoastaan nikotiini- ja nollanesteet eli laimennunesteet pg ja vg.

Ei muuta kuin laittamaan Adressi uusiksi ja niin, että sähkotupakalla pysyvä myyntioikeus Suomeen sekä makunesteille pysyvä myyntioikeus Suomeen.

Jos joku ministeri lukee näitä niin minulla on terveisiä sinne Helsinkiin, että ottakaa se pää pois pepusta ja kaivakaa tietoa esille paremmin eteenkin mitä EU on tutkinut eteenkin sähkötupakka nesteitä.

On totta, että nikotiini on myrkky jos sitä juo tai piikittää suoneet, mutta kun sitä hengittää savun mukana tai höyryn mukana niin se todistettavasti poistuu kehosta 24 tunnin kuluessa, voi olla nopeamminkin elikkäs tavallaan se ei ole myrkky jos käyttää oikein nikotiinia.

Kyseessä on vasta luonnos joten osaan jo epäillä, että tuo esitys ei tule menemään läpi sillä jo palkästään EU sallii sähkötupakan myynnin ja jos Suomi sen kieltää niin ei muuta kuin EU:n tuomioistuimeen vain valitus ja asia lähtee eteenpäin.

Vastaukset

vittuuntunut

#482 Re: Sähkötupakka laki 2016

2015-12-25 19:13:59

#324: marko.l - Sähkötupakka laki 2016 

Tämä on todella väärin ihmisä kohtaan jotka eivät halua polttaa tupakkaa eikä tässä myöskään ole mitään järkeä että kaikki "hyvät laitteet" kielletään jolloin "höyryttelyssä" ei ole enään mitään järkeä.

Waltterii

#483 Re: Sähkötupakka laki 2016

2015-12-25 23:00:57

Vieras

#492 Re: Sähkötupakka laki 2016

2015-12-26 21:28:50

Vieras

#514 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-01-25 13:01:20

Niin hirveää tekstiä että ei tuota lue edes sokea apina. Vaikka sähkörööki löytyy, en allekirjoita noin noin junttia tekstiä.

Onko todellista?

#552 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-02-18 07:59:58

Järjetön lakiehdotus, joka perustuu vain mutu tuntumaan.

Vesku 1

#555 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-02-24 07:38:26

Suomen Hallitus antaa kansalle juuri kaiken sen mitä kansa ei halua ja kieltää meiltä kaiken sen mitä muissa eu maissa sallitaan että suomessa on kohta kaikki yhtä kiellettyä kuin Tsaarinajan venäjällä ja varsinkin sähkötupakan lakiuudistuksen takanahan on ainoastaan jättitupakkayhtiöt sote ja lääkitöhallitus joidenka jopa törkeästi valheellisesti esittämät tiedot sähkötupakasta on saatu poimia levitettyinä perättöminä mediahuhuina jotka näköjään myös hallituspellet uskovat ja aikovat runnoa uuden tupakkalain väkisin voimaan kuin huumeelle tehtynä eikä huomioida / kysytä sähkötupakan käyttäjiltä mitään ei sen tuomista valtavista hyödyista terveyden kannalta koska me sähkötupakan käyttäjät ollaan este ja uhka koska tuotamme tappiota heidän taskuntäytteelle ja verotuloille valtiolle.

Eihän tällaiselle pohjalle rakennettua lakiesitystä tai lakia voida hyväksyä ilman ettei siihen lity korruptiota.

Koko tupakkalakiuudistuksen tai kehittelyn kaikkien kannalta paremmaksi pitäisi saada tehdä ainoastaan tupakkatuotteiden vakituiset käyttäjät eikä sellaset henkilöt jotka ei niistä mitään tiedä siltikään vaikka tutkimuksia sähkötupakasta on kyllä tehty ainakin minä löysin Wikipedia tiedostosta paljonkin myönteisiä tutkimustuloksia saaneita eripuolilla maailmaa mutta tosiasiathan ei näköjään kiinnosta suomen päättäjiä koska eivät ole aihetta itse keksineet sillä niinhän se suomessa menee jos kansa esittää jonkun asian niin sitähän ei päättäjät hyväksy millään mutta jos päättäjät keksii saman asian niin se runnotaan väkisin läpi.

Ennen kuljin punanen nortti suussa ja tupakoimattomat ihmiset karsasti mua ja sanomista riitti,mut ei enää nykyisin jopa hymyilevät sillä käytän sähkötupakkaa jonka avulla pääsin helposti myös nortista eroon yli 50 vuoden polttelun jälkeen joka oli varmasti elämäni parhain asia terveyteni ja myös rahalliselta kannalta mut lakiuudistus voi kyllä tuhota kaiken ja minä kun luulin ja iloitsin ettei entiseen ole paluuta "punanen nortti"   

Tänäpäivänä tupakkalaki on vielä parhaimmillaan mutta jos sitä tietämättömät menee muuttamaan niin pahin mitä minkä minä pelkään kasvavan on itsemurhatilastot sillä ihmisen psyyke ja mieliala kulkevat käsikädessä tupakan kanssa    

Vieras

#560 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-02-26 00:22:17

Eleaf istick tc

#582 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-03-01 08:33:32

Vallanpitäjät..kielletää poliitikot ja muut vastaavat..ne o paljo vaarallisempii ku esim. E-cig  ☺️☺️  Ja tottakai muut makunesteet lainmukaisiksi koska ne tupakan makuset litkut nyt vaan tuppaa maistumaan iha kuolemalta.

Vieras

#604 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-03-15 21:09:50

Ollut nyt jo kuukauden ilman terva,häkä, ym myrkkyjä sähkötupakan avulla ja kyllä terveys parantunut roimasti senjälkeen.Älkää viekö meiltä parasta mahdollista tapaa lopettaa tervan ja myrkkyjen vetäminen keuhkoihin.

Purjdb

#611 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-03-23 22:07:38

Sehän on nyt varmistettu että tulee voimaan mutta en todellakaan tajua että mikä järki on pistää 1,5 miljoonaa ihmistä takaisin polttamaan tupakkia kerran siitä eroon on päästy itsekkin olen näitä ihmisiä nautin sähköröökin poltosta se on minulle kuin harrastus ja pistää vituttamaan kun tämäkin viedään itse ainakin pistän nyt niin ison tilauksen että pärjään puolivuotta ja jos siinä vaiheessa eivät oo tajunneet että tekevät ison virheen kun noin miljoona ihmistä riehuu somessa asiasta nii  täytyy kyllä antaa taas isot aploodit suomen hallitukselle ja muutenkin kuinka moni niistä vatipäistä tietää sähköröökistä hölkäsenpöläystä kiitos olen puhunut

Vieras

#617 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-03-28 14:09:06

fuckdefinland

#618 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-03-31 16:59:39

haistakaa suomen päättäjä V1TTu

Ei saa kieltää

#622 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-04-20 15:46:37

esasa

#623 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-04-24 18:40:50

Marko.L

#634 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-06-30 17:48:08

No niin eilen sitten laki tehtiin ja täytyy todeta, että Poliisivaltion määritelmä täyttyi lisää sillä ensivuoden alussa kaikki tiukentuu rankalla kädellä, mutta laitan linkin youtuben kanavaan jossa Urdu kertoo tarkemmin mitä tämä Bullshit laki oikeen tarkoittaa.

https://www.youtube.com/watch?v=iLlvGDbddC4

Kannattaa käydä tsekkaamassa sillä siellä on asiaa.

Minun ohjeeni on kuten jo aiemmin mainitsin niin ostakaa kaapit täyteen makuja, laitteita ja nikotiinia niin eipähän pääse laki kukkoilemaan enään itse kullekkin, tietysti se rahaa tarvii, mutta vuoden loppuun asti saa tilata joko EU maista tai Suomesta tai sitten ostaa Suomen kivijalkamyymälöistä höyryttelyyn liittyvää.

Uskon todella vahvasti, että helmikuun jälkeen höyrunesteiden hinnat tuleva nousemaan sillä silloin ei saa ostaa EU maista tilaamalla vaan kivijalkamyymälöistä nikotiinipitoisia tupakan makuisia e nesteitä.....HALOO tupakan makuisia.

EU on polkenut ihmisoikeuslakeja oikeen urakalla alas kun vapaan tahdon käyttöoikeudet ollaan viety kokonaan pois ainakin tässä höyryttelyasiassa.

Ei muuta kuin keksimään miten tehdä kotikonstein makunesteitä vaikka sitten kuivahedelmistä tai muusta vastaavasta ja ohjeet nettiin mikäli se onnistuu sillä jos makunesteet pääsevät ennen aikojaan loppumaan on tedennäköistä, että palaa syöpäkääryleen pariin ja näin ollen pelaa Venäläistä rulettia terveyden kanssa ja siihen on syy EU säätämät lakimuutokset.

Ensivuoden alussa julkihöyryttelykin on kielletty ainoastaan kotonaan saa höyrytä vaikka sitten urakalla....HALOOOOOOO EU!

Onko tämä Bullshit laki oikein kysyn vaan?........EI OLE!!!!!!!

KIITOKSET EU:LLE, EI MUUTA KUIN LAITTAMAAN IRTI EU:STA ADRESSIIN NIMIÄ

weec

#639 Re: Sähkötupakka laki 2016

2016-09-11 12:38:53

hei kun täällä nyt puhutaan sähkötupakoista, niin haluisin kysyy, että miten ne on auttanut lopettamaan? onko ne kaikki oisen vaihdot ja nesteiden laitot hirveen hankalaa hommaa? oon koittanu kaikkii mahollisii nikotiinituotteita, mut mikään ei auta! katoin ite netistä näitä: www.paulsaar.com tai www.siu.fi ?

T: todella halukas lopettamaan!

Vieras

#641 Re: Sähkötupakka laki 2016

2017-02-11 20:25:39

sähkö tupakkaa saa käyttää vain yli 10 vuotiaat!